Hoe leef je als een christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Hoe leef je als een christen?

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2009 23:17

kwebbel schreef:
Marnix schreef:Kwebbel, je moet een beetje dicipline hebben. Het in je agenda zetten, gewoon inplannen... en je er dan ook aan houden. Je hebt vast wel een telefoon waar je een afspraak in kan zetten... en die dan gaat piepen als het tijd is. Daarnaast moet je ook steeds meer gaan ontdekken dat het fijn is. Vaak hebben we er geen zin in doen we het niet, stellen we het uit etc. en als je het dan een keer doet ontdek je weer hoe fijn en vertrouwd dat is. Dat moet je steeds meer gaan ontdekken, dan wordt het allicht steeds meer een mogen ipv een moeten.
dat begrijp ik ook wel! En ik zie het ook niet als excuus maar ik werk vaak onregelmatig. Als ik bijv. elke vrijdagavond stille tijd wil houden gaat die vlieger a.s. vrijdag alweer niet op want dan moet ik werken. Ik kan m'n "wekker" wel zetten maar op m'n werk kan ik geen stille tijd houden. Ik gebruik het niet als excuus hoor.. maar het is wel lastig om een vaste tijd in te plannen. Het is ook niet zo dat ik er geen zin in heb! Maar dat ik lastig vind hoe ik een stille tijd moet houden want ik ben het niet gewend van thuis uit. Ik heb het nooit gedaan! Dat bedoelde ik...
Wat ik wel dan weer mooi vind is een mooie orgelcd opzetten, daar word ik dan weer stil van :wink: dan kan ik helemaal stil worden en nadenken over wat er gespeeld wordt en hoe mooi dat is. Je gaat dan echt nadenken over de woorden die op het orgel worden gespeeld.

Hmm, gewoon per week je agenda / rooster erbij pakken en het inplannen. Het hoeft niet iedere keer op het zelfde tijdstip te zijn. Even voor het slapen gaan een kwartier of zo kan ook wel werken, niet eerst in bed gaan liggen en dan bidden maar andersom dus.

Verder, over hoe je stille tijd houdt bestaan geen regels. Plan het in en zoek een goede weg, een goede manier.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 11 mar 2009 08:55

Riska schreef:Laat ik het zo zeggen: mijn jeugd was niet zoals het zou moeten zijn...

Het spijt me oprecht dat te lezen.
Anyway ik hoop/bid dat je het nu wat meer naar de zin hebt.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Riska

Berichtdoor Riska » 11 mar 2009 11:02

Het was een lange weg, maar ik heb het los kunnen laten ja. Voel me bevrijd!
Dank voor je reactie...

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 11 mar 2009 18:55

Leven als Christen?! Meestal vind ik dat best lastig. Je hebt Jezus als je grote en goede voorbeeld maar Die had zoveel zelfopoffering, dat strijd nogal met mijn eigen karakter. Ik ben hier vooral biddend mee bezig en vraag dan of ik meer op Hem mag gaan lijken en of God mijn karakter wil omvormen zoals Hij wil dat ik zijn zal.

Praktisch gezien; ik probeer niet mee te doen met de roddel en probeer het te stoppen. Liefdevol en belangstellend naar de ander te zijn. Maar goed, is dat voldoende? De liefde van Christus uitsralen en de ander liefhebben als mijzelf vind ik best moeilijk. Ik denk ook wel dat dit een levenslang proces is en dat dit niet op stel en sprong gebeurt. Maar soms is het moeilijk om bij jezelf te constateren dat je eigenlijk nog maar weinig lijkt op de grote `Christen´.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 12 mar 2009 09:17

Vonkie schreef:Leven als Christen?! Meestal vind ik dat best lastig. Je hebt Jezus als je grote en goede voorbeeld maar Die had zoveel zelfopoffering, dat strijd nogal met mijn eigen karakter. Ik ben hier vooral biddend mee bezig en vraag dan of ik meer op Hem mag gaan lijken en of God mijn karakter wil omvormen zoals Hij wil dat ik zijn zal.

Praktisch gezien; ik probeer niet mee te doen met de roddel en probeer het te stoppen. Liefdevol en belangstellend naar de ander te zijn. Maar goed, is dat voldoende? De liefde van Christus uitsralen en de ander liefhebben als mijzelf vind ik best moeilijk. Ik denk ook wel dat dit een levenslang proces is en dat dit niet op stel en sprong gebeurt. Maar soms is het moeilijk om bij jezelf te constateren dat je eigenlijk nog maar weinig lijkt op de grote `Christen´.

't is denk ik al heel aardig als je je realiseert dat er nog veel "te doen" is. Maar....ik voel helemaal met je mee, 'k heb dezelfde moeilijkheden.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Riska

Berichtdoor Riska » 12 mar 2009 09:51

Van de week las ik een stukje over als christen leven.
Er is maar één ding noodzakelijk: geloofwaardig zijn!

Terug naar “Archief”