de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2009 18:17

kwebbel schreef:Ik snap het :) ik vind ook idd dat je prioriteiten moet stellen als je eenmaal kinderen hebt. En dat het dan best wel te redden in met kinderbijslag enzo ! Ik had toch niet het idee gegeven dat dat niet zo is? :oops:

Dat idee heb je bij mij niet gegeven in ieder geval. :)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2009 19:23

Onee, Kwebbel, zo was mijn reactie ook niet bedoeld hoor :)
Ik ben ook blij dat wij Jurian gewoon kunnen geven wat wij leuk vinden. Ik vind het heerlijk om gewoon kleertjes bij de LIEF winkel te kopen. Die van de Zeeman kunnen ook leuk zijn, ik heb 1 stelletje gekocht, en na 1 keer wassen was het al niet echt helemaal mooi meer.
Dus ben ik blij dat we iets duurders kunnen kopen voor hem, wat echt mooi blijft zolang hij het aan heeft. Maar ik denk niet dat jet de pil MOET slikken omdat je een kindje financieel nog niet 'aankan'. Niet dat iemand dat hier zei hoor, maar ik hoor het wel veel om me heen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2009 19:29

MissF schreef:Ik ben ook blij dat wij Jurian gewoon kunnen geven wat wij leuk vinden. Ik vind het heerlijk om gewoon kleertjes bij de LIEF winkel te kopen. Die van de Zeeman kunnen ook leuk zijn, ik heb 1 stelletje gekocht, en na 1 keer wassen was het al niet echt helemaal mooi meer.
Dus ben ik blij dat we iets duurders kunnen kopen voor hem, wat echt mooi blijft zolang hij het aan heeft. Maar ik denk niet dat jet de pil MOET slikken omdat je een kindje financieel nog niet 'aankan'. Niet dat iemand dat hier zei hoor, maar ik hoor het wel veel om me heen

Ik bedoelde trouwens ook niet dat ikzelf alleen maar spullen van de Zeeman zou kopen, ik zou zelf ook wel voor wat duurders gaan, maar als je financieel die mogelijkheid niet zou hebben, kan je dat uiteraard wel daar doen, zodat je meer geld overhoudt voor bijv. luiers/flesvoeding, ed.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2009 19:36

tussen Lief en Zeeman zitten ook andere winkels die betaalbaar en kwaliteit hebben. :wink:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 08 mar 2009 00:36

Wij willen dolgraag een kindje als we getrouwd zijn, maar het is echt niet mogelijk nog voorlopig. Natuurlijk, als ik onverhoopt zwanger zal raken, dan zou er vast wel wat te regelen zijn op financieel gebied e.d en dan zal het kind heel erg welkom zijn. Maar eerlijk gezegd hoop ik niet dat ik zwanger raak. Wij moeten al passen en meten om rond te komen op 1 salaris en bovendien studeer ik nog een aantal jaar. En eerlijk gezegd zie ik het nog niet zo zitten om op mijn 19e zwanger te raken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mar 2009 10:01

kwebbel schreef:Weet je, het is allemaal zo #&$(@)@*#&@! om mensen een reden te moeten geven wanneer je kinderen "moet" krijgen enzo. Als jij even wilt wachten, prima! Als ik even wil wachten om een bepaalde reden, prima!
(...)
Het belangrijkste is dat je samen met God je leven bepaalt, en niet iemand die buiten je huwelijk staat.

Inderdaad, mensen moeten niet zo oordelen. Het valt me op dat christenen zo vaak anderen beoordelen, terwijl de bijbel leert dat je dat moet overlaten aan God.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mar 2009 15:24

MissF schreef:Onee, Kwebbel, zo was mijn reactie ook niet bedoeld hoor :)
Ik ben ook blij dat wij Jurian gewoon kunnen geven wat wij leuk vinden. Ik vind het heerlijk om gewoon kleertjes bij de LIEF winkel te kopen. Die van de Zeeman kunnen ook leuk zijn, ik heb 1 stelletje gekocht, en na 1 keer wassen was het al niet echt helemaal mooi meer.
o oke ik snap :) ik begreep het dan ff verkeerd. Ik slik ook niet omdat ik MOET omdat ........... etc. Ik wil gewoon nu m'n opleiding afmaken.

@kirsten: ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Wij hebben ook wel zoiets van: mocht er wat gebeuren dan is er gewoon wat te regelen (mijn schoonouders lief aankijken :wink:) ik studeer ook nog, en wil daarna nog een cursus doen (geriatrie ofzo) dus voorlopig ben ik nog wel onder de panne :P

btw ik ben 2 avonden de pil vergeten en ik ben gewoon ongesteld geworden!! Ik heb volgende week m'n stopweek maar ben ik als goed is dan niet ongesteld.. of wel ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 09 mar 2009 13:40

MissF schreef:Ik vind het niet erg hoor, als mensen de pil slikken, maar noem dan niet als reden dat het financieel niet kan, wan dat is denk ik in veel gevallen niet waar.

Wie ben jij om dat te kunnen beoordelen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2009 13:43

Sabra schreef:
MissF schreef:Ik vind het niet erg hoor, als mensen de pil slikken, maar noem dan niet als reden dat het financieel niet kan, wan dat is denk ik in veel gevallen niet waar.

omdat je het echt financieel kunt redden (sommige situaties uitgesloten)

Stel dat je het doet om materialistisch oogpunt (bijv. dat je niet meer 4 keer per jaar op vakantie kunt, of dat je geen tweede auto er op na kunt houden etc.), dat gaat er bij mij niet in.

Maar dan mag je nog niet oordelen, maar ik heb dan soms wel m'n vraagtekens.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2009 14:11

Sabra schreef:

Omdat ik een kind heb, en ik weet wat alles kost. En ik weet wat het minimum inkomen is van een mens in nederland (ook al is het bijstand), en ik dus weet dat bijna iedereen dat moet kunnen redden. Een kind kost helemaal niet veel, men maakt dat er gewoon van.

Ik heb trouwens mijn pilletjes weer in huis :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 mar 2009 14:42

Inderdaad, feitelijk gezien kan, op enkele uitzonderingen, na iedereen ervoor zorgen dat het kind niets tekort komt.
En inderdaad, als je persé vier keer per jaar op vakantie wilt, dan is dat anders. Maar ik denk dat als je écht graag kinderen wilt, je deze dingen echt wel laat en alles voor je kind over hebt... En dan kom je echt wel rond!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mar 2009 15:06

Ben het er niet zo mee eens. Wij zijn gelijk getrouwd nadat wij onze studie hadden afgerond en hebben in de loop van dat jaar een huis gekocht. dat maakte echter wel dat ik aan de pil bleef, omdat het financieel niet uitkwam dat wij een kind kregen. En ja, het was nodig dat wij een huis kochten. Ik had 4 uur reistijd per dag en dat breekt wel op. De gemiddelde huurwoning in Rotterdam zit ik ook niet op te wachten, omdat ik wel graag veilig over straat wil en je dat niet in alle wijken kan. Iedereen gaat er altijd automatisch vanuit dat als het financieel niet kan dat je dan bedoelt om een duur huis te kopen, dure vakanties, dure auto's etc.

Dan kan je wel zeggen dat het niet zo heel duur is om een kind te hebben, maar het is wel duur. Tel alle luiers, flesvoeding, nieuwe autostoeltjes, kleding etc. maar bij elkaar op. Dan kom je toch aan een behoorlijk bedrag in de maand. Dat maakt niet uit, want ook dat is een keuze, maar doe het niet af als het willen hebben van veel luxe om het krijgen van kinderen een paar jaar uit te stellen.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 09 mar 2009 15:58

kwebbel schreef:
MissF schreef:Onee, Kwebbel, zo was mijn reactie ook niet bedoeld hoor :)
o oke ik snap :) ik begreep het dan ff verkeerd. Ik slik ook niet omdat ik MOET omdat ........... etc. Ik wil gewoon nu m'n opleiding afmaken.

@kirsten: ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Wij hebben ook wel zoiets van: mocht er wat gebeuren dan is er gewoon wat te regelen (mijn schoonouders lief aankijken :wink:) ik studeer ook nog, en wil daarna nog een cursus doen (geriatrie ofzo) dus voorlopig ben ik nog wel onder de panne :P

btw ik ben 2 avonden de pil vergeten en ik ben gewoon ongesteld geworden!! Ik heb volgende week m'n stopweek maar ben ik als goed is dan niet ongesteld.. of wel ?

dan kan je beter nu je stopweek houden...
PaSaP Hoogh!!

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 09 mar 2009 19:13

ajl schreef:Ben het er niet zo mee eens. Wij zijn gelijk getrouwd nadat wij onze studie hadden afgerond en hebben in de loop van dat jaar een huis gekocht. dat maakte echter wel dat ik aan de pil bleef, omdat het financieel niet uitkwam dat wij een kind kregen. En ja, het was nodig dat wij een huis kochten. Ik had 4 uur reistijd per dag en dat breekt wel op. De gemiddelde huurwoning in Rotterdam zit ik ook niet op te wachten, omdat ik wel graag veilig over straat wil en je dat niet in alle wijken kan. Iedereen gaat er altijd automatisch vanuit dat als het financieel niet kan dat je dan bedoelt om een duur huis te kopen, dure vakanties, dure auto's etc.

Dan kan je wel zeggen dat het niet zo heel duur is om een kind te hebben, maar het is wel duur. Tel alle luiers, flesvoeding, nieuwe autostoeltjes, kleding etc. maar bij elkaar op. Dan kom je toch aan een behoorlijk bedrag in de maand. Dat maakt niet uit, want ook dat is een keuze, maar doe het niet af als het willen hebben van veel luxe om het krijgen van kinderen een paar jaar uit te stellen.

Mee eens AJL! Mijn vriend en ik studeren allebei nog. Eerst moeten we als we getrouwd zijn de studieschuld afbetalen en geld sparen want we hebben nu allebei letterlijk niets op onze spaarrekening staan. Bovendien wil ik met hem trouwen omdat ik van hem hou en er naar verlang om samen met hem te leven en niet om kinderen te krijgen. Ik vind het voor mezelf onzin om vier jaar verkering te hebben zodat ik als we getrouwd zijn direct kinderen kunnen gaan krijgen. Daarbij moet ik er niet eens aan denken om, als je net getrouwd bent, aan kinderen te beginnen. Dat vind ik zelf iets voor als ik een aantal jaar getrouwd ben.

Trouwens, als twee mensen het fijn vinden om samen te zijn en en vier keer per jaar op vakantie willen, dan is het toch fijn dat ze genieten? Bedenk voor jezelf wat je wilt in je huwelijk en niet voor een ander.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 mar 2009 19:19

linde schreef:dan kan je beter nu je stopweek houden...
te laat ](*,) ben inmiddels bijna klaar met m'n periode en morgen is m'n stopweek! Voorzichtigheid geboden...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”