ajl schreef:Ben het er niet zo mee eens. Wij zijn gelijk getrouwd nadat wij onze studie hadden afgerond en hebben in de loop van dat jaar een huis gekocht. dat maakte echter wel dat ik aan de pil bleef, omdat het financieel niet uitkwam dat wij een kind kregen. En ja, het was nodig dat wij een huis kochten. Ik had 4 uur reistijd per dag en dat breekt wel op. De gemiddelde huurwoning in Rotterdam zit ik ook niet op te wachten, omdat ik wel graag veilig over straat wil en je dat niet in alle wijken kan. Iedereen gaat er altijd automatisch vanuit dat als het financieel niet kan dat je dan bedoelt om een duur huis te kopen, dure vakanties, dure auto's etc.
Dan kan je wel zeggen dat het niet zo heel duur is om een kind te hebben, maar het is wel duur. Tel alle luiers, flesvoeding, nieuwe autostoeltjes, kleding etc. maar bij elkaar op. Dan kom je toch aan een behoorlijk bedrag in de maand. Dat maakt niet uit, want ook dat is een keuze, maar doe het niet af als het willen hebben van veel luxe om het krijgen van kinderen een paar jaar uit te stellen.
Mee eens AJL! Mijn vriend en ik studeren allebei nog. Eerst moeten we als we getrouwd zijn de studieschuld afbetalen en geld sparen want we hebben nu allebei letterlijk niets op onze spaarrekening staan. Bovendien wil ik met hem trouwen omdat ik van hem hou en er naar verlang om samen met hem te leven en niet om kinderen te krijgen. Ik vind het voor mezelf onzin om vier jaar verkering te hebben zodat ik als we getrouwd zijn direct kinderen kunnen gaan krijgen. Daarbij moet ik er niet eens aan denken om, als je net getrouwd bent, aan kinderen te beginnen. Dat vind ik zelf iets voor als ik een aantal jaar getrouwd ben.
Trouwens, als twee mensen het fijn vinden om samen te zijn en en vier keer per jaar op vakantie willen, dan is het toch fijn dat ze genieten? Bedenk voor jezelf wat je wilt in je huwelijk en niet voor een ander.
De natuur kent het geheim en glimlacht.