schaatsen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 dec 2008 09:18

Nee, juist geen sokken! of zo dun mogelijke. Al die lange afstandsrijders op de Graaf reden zonder sokken, anders krijg je alleen maar zere tenen van de kou :)
Ik vond die mannen op kunstschaatsen ook dom. Nog steeds vind ik het een raar gezicht, maar wil het nu zelf toch ook wel leren ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 30 dec 2008 09:44

Ik heb tot vorig jaar altijd met zere voeten geschaatst...Dacht altijd dat het door combinatie van kou en 'harde' schoen was...Maar toen ik bij een man kwam met verstand van schaatsen had hij het snel bekeken; Ik had gewoon te brede voeten voor normale schaatsen! Toen heb 'k nieuwe gekocht, e n't gaat geweldig :D
'k Ga regelmatig naar Thialf, maar ik geloof dat we hier in de buurt nu ook kunne schaatsen...Mn zusje gaat het zo proberen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 dec 2008 10:29

hier nog oudewetse noren die tot heden nog in de kast liggen... dochterlief is nl nog steeds ziek :(

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 dec 2008 10:31

Wat voor soort schaatsen in de meerderheid zijn ligt denk ik vooral aan de mogelijkheden. Als je een gebied of een baan in de buurt hebt waar je lang door kunt gaan, zul je meer noren zien. Anders meer kunstschaatsen.
Ik heb ook kunstschaatsen. Heb van mijn vader vroeger ook nog wel leren zwieren :D Echt leuk is dat! Maar ik moet er altijd wel weer een poos inkomen hoor, voor ik weer een beetje stabiel m'n bochtjes draai..!
Bij ons in de fam. houden ze trouwens wel van lange afstanden, dus er zijn er ook wat met noren. Dan gaan ze gewoon een eind met de auto eerst naar een groter gebied.

Ik hoop dat het wel lekker een poosje gaat aanhouden, die vorst!
pobody's nerfect

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 dec 2008 12:08

idd lekker ski-sokken aan! heb je nergens last van. wij zijn gisteravond wezen schaatsen, en het was echt super! vanmiddag en vanavond weer!

wij gaan op de schaatsbaan van Maasland, 's avonds ook open ;)
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 dec 2008 12:10

Als je lekkere pannenkoeken wilt eten in Maasland, moet je naar 't Sonnetje. Dat ligt niet ver van de afrit van de A20 (aan de Korte Buurt)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 dec 2008 17:18

lekker is het daar he! komen wij regelmatig als we rondje gaan skeeleren of fietsen ;)
Afbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 30 dec 2008 17:31

Ik kom ook uit de Alblasserwaard, maar ik zag destijds toch ook gewoon kunstschaatsen en hockeyschaatsen om me heen. 't Ligt er maar aan wat je doel is, hard en snel of voor de show/kunstjes.

Schaatsen zonder sokken? Brr...dan vriezen je tenen er toch juist af? Of hoe moet ik het zien.
Ik ga trouwens niet schaatsen denk ik. Op de één of andere manier heb ik het altijd snel gezien op het ijs :wink:

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 30 dec 2008 17:35

Heerlijk, heb net geschaatst! De vijver (en das echt een hele grote) lag helemaal dicht. Mooi glad ijs was het dus heb weer even genoten :) .

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 dec 2008 19:16

Vandaag lag de Giessen dicht, maar wij zijn ergens anders geweest op een bredere soort sloot. Rianne (2) en Annemiek (4) deden het ook al aardig. Het nadeel is met kids dat je het zelf steenkoud gaat krijgen!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 30 dec 2008 19:24

pol schreef:Vandaag lag de Giessen dicht, maar wij zijn ergens anders geweest op een bredere soort sloot. Rianne (2) en Annemiek (4) deden het ook al aardig. Het nadeel is met kids dat je het zelf steenkoud gaat krijgen!

Ja mn vader en broers zijn ook in Giessenburg wezen schaatsen, alleen ook op de sloot en niet op de vliet of giessen omdat die op veel plaatsen nog niet betrouwbaar was. Ik mag helaas niet meer schaatsen, want het is echt super gaaf en leuk alleen de sfeer al.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 30 dec 2008 22:16

Vandaag schaatsen gekocht en na 11 jaar weer voor het eerst geschaatst!
Toch wel weer leuk. De meiden ook voor het eerst op het ijs. Imke schaatste zo weg :roll:
Bij ons is de ijsbaan open en heel het dorp is er zo'n beetje. Erg gezellig hoor.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 30 dec 2008 22:21

Christien kom je ook uit de buurt bij Giesssenburg?
:oops:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 dec 2008 22:29

Schaatsen zonder sokken is de beste remedie tegen koude voeten. Als je sokken aan hebt kun je je tenen niet meer goed bewegen waardoor de doorbloeding minder goed is.
En je veters bij de tenen niet te strak.

Ik schaats al sinds mn 4e op noren, heb molentochten geschaatst van 25, 50 en 75 km geschaatst maar ik heb er nu nog glad geen zin in in. Ik heb ze ook niet zien schaatsen, meestal als ik ze zie gaan komen bij mij de kriebels.. Naja, hopen dat de ijstent snel open gaat dan is het twee rondjes ijsbaan en dan hup, snel aan de punch met een lekker dik stuk worst.. :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 dec 2008 22:37

jeepeecee schreef:lekker is het daar he! komen wij regelmatig als we rondje gaan skeeleren of fietsen ;)

De eigenaar is familie van me :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”