Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Ach, een brief waarin wordt uitgelegd hoe je het kan aftrekken van de belasting is niet zo gek. Waarom 1 euro in de collecte gooien en niks terugkrijgen als je op andere manieren 1,50 kan geven en ook maar 1 euro kwijt zijn
Riska schreef:Marnix schreef:Ach, een brief waarin wordt uitgelegd hoe je het kan aftrekken van de belasting is niet zo gek. Waarom 1 euro in de collecte gooien en niks terugkrijgen als je op andere manieren 1,50 kan geven en ook maar 1 euro kwijt zijn
Ik vrees alleen dat het zo niet werkt. Je geeft 1 euro en dankzij de belastingteruggaaf is het 80 cent of zo. Maar de meesten gaan er niet meer om geven, meestal hetzelfde...
Riska schreef:Ik heb geen wetenschappelijke bewijzen. Ik weet alleen vanuit onze kerk dat de giften via collectebonnen die aftrekbaar zijn, niet groter zijn dan voordat de collectebonnen ingevoerd werden.
Het verschil is wel minder dan 50 cent.Ach, een brief waarin wordt uitgelegd hoe je het kan aftrekken van de
belasting is niet zo gek. Waarom 1 euro in de collecte gooien en niks
terugkrijgen als je op andere manieren 1,50 kan geven en ook maar 1
euro kwijt zijn
Heidebloem schreef:Wij hebben collectemunten, hoezo rijke gemeente![]()
Je kunt ze kopen in koker van 50 stuks, met een kwitantie erbij, kun je in je administratie bewaren. En de (plastic) munten worden weer hergebruikt.
Daatje123 schreef:Heidebloem schreef:Wij hebben collectemunten, hoezo rijke gemeente![]()
Je kunt ze kopen in koker van 50 stuks, met een kwitantie erbij, kun je in je administratie bewaren. En de (plastic) munten worden weer hergebruikt.
Die hadden wij in onze oude gemeente ook ja. Rood, wit en blauwe. In het begin wel wennen, hoorde je overal munten (plastic) vallen
Riska schreef:Marnix schreef:Ach, een brief waarin wordt uitgelegd hoe je het kan aftrekken van de belasting is niet zo gek. Waarom 1 euro in de collecte gooien en niks terugkrijgen als je op andere manieren 1,50 kan geven en ook maar 1 euro kwijt zijn
Ik vrees alleen dat het zo niet werkt. Je geeft 1 euro en dankzij de belastingteruggaaf is het 80 cent of zo. Maar de meesten gaan er niet meer om geven, meestal hetzelfde...
Evelien schreef:Wij hebben maar 1 collecte. Elke zondag is het weer voor een bepaald doel.
Eens in de zoveel tijd hebben de, albastenfonds. Dat wil zeggen dat iedereen die een doosje heeft (met inhoud) het in een doos kan gooien (soort van kerk).
En voor de rest maken we per huishouden geld over: voor de huur en predikant die we betalen.
pol schreef:Evelien schreef:Wij hebben maar 1 collecte. Elke zondag is het weer voor een bepaald doel.
Eens in de zoveel tijd hebben de, albastenfonds. Dat wil zeggen dat iedereen die een doosje heeft (met inhoud) het in een doos kan gooien (soort van kerk).
En voor de rest maken we per huishouden geld over: voor de huur en predikant die we betalen.
Wat zou een predikant ong. verdienen p.mnd?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten