Abortus of baby houden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 sep 2008 18:04

heftig hoor.
Als ik jullie was, zou ik geen overhaaste beslissing nemen en goed al je mogelijkheden overwegen. Er zijn genoeg opties tegenwoordig. Je kan ook adoptie overwegen. Zo geef je je kind toch een toekomst zonder abortus te plegen. Buiten de mening of abortus goed of fout is, wil ik wel zeggen dat dit ook moeilijkheden met zich mee kan brengen. Onderschat deze mogelijke problemen niet.
Verder kan je er toch voor kiezen om je kind zelf groot te brengen. Dit heeft zeker consequenties voor je leven, maar jullie zijn nou niet zo jong dat jullie die niet kunnen nemen (lijkt mij overigens, dit voel je natuurlijk zelf het beste aan). Verder kan je tegenwoordig ook veel hulp krijgen met betrekking tot de opvoeding en de practische zaken. Bij de VBOK kunnen ze je daar bij helpen (waarschijnlijk bij Stichting Ambulante Fiom ook). Als je nu al bang bent voor een sociaal isolament kan je daar nu dan al oplossingen voor bedenken.

Wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen: Kijk naar wat je opties zijn en neem geen overhaaste beslissingen. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 sep 2008 18:05

Volgens mij kan je prima voorkomen om in een sociaal isolement te komen, zeker als je je daar bewust van bent. Je kan werken, avonden weg als de ander thuis is en oppas regelen als je samen weg wil. Zeker als het kind een baby is kan het volgens mij (ik heb bijzonder weinig ervaring, maar dat zie ik om me heen) bijna overal makkelijk mee naar toe. En je hebt nog bijna 9 maanden om je voortebereiden :wink:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 11 sep 2008 18:11

Sterkte Haring, ook voor je vriendin! Moeilijke periode voor jullie beiden, schrok wel een beetje van het woord abortus toen je dat liet vallen..... Tuurlijk jullie zijn beiden nog jong, maar het zal vast allemaal goedkomen. Klinkt natuurlijk heel gemakkelijk, maar zo bedoel ik het niet. Ik weet van een stel dat beiden 16 is, ook zwanger. Die zijn nog gewoon kind.... Er zijn genoeg mogelijkheden/oplossing, denk er toch heeeel goed overna, zoek hulp erbij.

haring schreef:ik of mn vriendin later last krijgen van depressive klachten omdat we dan toch in een isolement terecht komen.

Maar wat denk je als je abortus hebt laten doen, hoeveel mensen komen later niet dik in de problemen te zitten? Schuldgevoelens ed. Het is niet even het kindje weglaten halen en we leven weer vrolijk verder..... Nogmaals veel sterkte!
Wat de toekomst brengen moge........

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 18:11

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 18:15

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 sep 2008 18:17

Eigenlijk vindt ik dat je best egoistisch over komen. Je weet als je gemeenschap heb met elkaar dat er kinderen uitvoort kunnen komen.
En om voorberhoedsmiddelen te gebruiken is oke.. maar voorbehoedsmiddelen zijn nooit 100% zuiver.

Persoonlijk zou ik de never nooit geen abortus plegen omdat ik dat als Christen niet kan doen.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 sep 2008 18:23

**
Laatst gewijzigd door haring op 09 okt 2008 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 sep 2008 18:26

Ik wens je veel sterkte met beslissen samen met je vriendin.
Maar je vind dat je te jong bent om een kind te krijgen, dan ben je misschien ook te jong om met elkaar naar bed te gaan?????

Probeer een oplossing te vinden die ook goed is voor het leven wat bij jullie groeit!

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 sep 2008 18:36

Erg moeilijk zeg, voor jullie. Hoe is je vriendin eronder?
Het is wel belangrijk wat ZIJ er voor/bij voelt. Voor een vrouw is dit weer heel anders dan voor een man. Vooral de vrouw kan later met veel spijt en verdriet zitten, dus ik denk dat het belangrijk is naar haar gevoel te kijken. Hoe moeilijk het ook is.
En idd..ik vind ook wel, dat als je niet meer te jong bent voor het volwassen leven, met elkaar naar bed gaan enzo, waarom ben je dan wel te jong voor de consequenties? maar daar heb je nu niks aan
Persoonlijk denk ik dat in een sociaal isolement terecht komen een beetje te negatief gedacht is. En heel jong kinderen krijgen kan soms juist ook een voordeel zijn (voor later).

Heel veel sterkte samen!
Laatst gewijzigd door ChupaChups op 11 sep 2008 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 18:36

Haring & vriendin: heel veel sterkte bij het nemen van jullie beslissing! Ik wil me verder niet in deze discussie mengen, omdat ik dit een te persoonlijke keuze vind, wil jullie alleen meegeven: denk er goed over na (en dat is vast ook niet zo gemakkelijk, omdat het toch ook emotioneel een heftige periode is nu).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 sep 2008 18:43

Ik sluit me bij LeChat aan, ik ga me ook niet in de discussie mengen. De beslissing zullen jullie beiden moeten nemen.

Wel nog even een vraagje...wat vinden jullie ouders ervan en hoe denken zij erover? Kan je er met hun over praten?
Of weten ze het nog niet en 'lucht' je hier eerst je hart? (wat ik me overigens erg goed kan voorstellen...het is niet niks...)

Nogmaals, sterkte jullie beiden!!
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 11 sep 2008 19:09

Sjonge moeilijk hoor.... Maar laat het eerst even tot rust komen en denk er over na.
Het is wel een leven van jullie samen. En ook al heb je dan voorbehoedsmiddelen gebruikt, het risico blijft er altijd.
En al ben je nog zo jong (weet niet hoe oud jullie zijn) maar er valt altijd wel wat te verzinnen. En een ding weet ik zeker. Als je besluit het kind wel te houden zul je straks ontzettend veel van het kind houden.
Heb zelf ook een neefje dat geboren is uit ouders van 15 en 17 jaar oud, maar zou hem never meer weg kunnen denken!! en hun zelf ook niet. Tuurlijk hun jeugd is er aan, maar toch hebben ze er iets ontzettends gaafs voor teruggekregen.
En jah het is en blijft jong, maar het is wel een leven dat door God gemaakt is. En tuurlijk heeft het gevolgen en gaat niet alles zo gemakkelijk als dat je ouder bent, maar weet wel dat als je besluit tot abortus je daar ook spijt van zult krijgen!!
Je zult later vaak terug denken.... Maar goed kan me voorstellen dat dit iets is wat heel moeilijk is als het zo onverwachts komt.
maar zo zie je ook weer: voorbehoedmiddelen zijn ook niet veilig.

sterkte in het nemen van het besluit!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 sep 2008 19:21

Wat maakt het nou uit welke leeftijd ze hebben, het gaat erom dat ze het niet zien zitten. Dat is het probleem. Een kind vraagt veel aandacht, energie en geld. Dat kan je niet ontkennen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 sep 2008 19:45

Ja maar je hebt het toch wel over een kind. Iedereen weet dat voorbehoedsmiddelen niet 100% safe zijn.
Ik werk in de kraamzorg en ik kom regelmatig in gezinnen waar het kindje niet gepland is. Laatst ook een gezinnetje van beiden 20 jaar.
Je moet een stuk inleveren maar je krijgt er ook een hoop voor terug.
Als je in elk geval wat inkomen hebt, kun je waarschijnlijk samen wel een huurhuisje krijgen. Je krijgt kindertoeslag en kinderbijslag om een deel van de kosten te dekken. Volgens mij moet je je daar ook een aardig eind mee kunnen redden afgezien van de aanschaffen voor die tijd.
Qua leeftijd zitten wij ongeveer gelijk dus ik kan me jullie situatie wel indenken. Wij zijn dan getrouwd en hebben een huis maar ook niet al teveel inkomen en het zou ook lastig worden met een kind, maar mocht het toch gebeuren dan is het van harte welkom.
'k Heb er de hele dag een beetje mee rondgelopen. Mijn eerste reactie is van breng 't kindje maar hier... maar ja dat is natuurlijk geen oplossing.
Het lijkt me goed om jullie ouders erbij te betrekken. 'k Weet niet hoe jullie relatie is maar misschien willen zij ook wel helpen. Een sociaal isolement zal denk ik wel meevallen. Je kunt altijd een vaste oppas nemen zodat je bijv. in elk geval 1 avond in de week samen weg kunt, gewoon tijd voor elkaar.
Ik vind persoonlijk dat een abortus niet de oplossing is. Zeker niet vanuit m'n geloof maar daar buiten om ook niet. Ik zou het zelf ook niet kunnen, ook niet als ik bijv. 15 geweest zou zijn. Maar dat komt misschien ook door m'n werk. Ik vind elke bevalling geweldig en sta nog steeds verbaasd wat 'n wonder het is. Gewoon zo bijzonder.
Ben jij trouwens gelovig?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 sep 2008 19:46

dat een kind energie endergelijke kost kan ik niet ontkennen, maar je leven hoeft echt niet over te zijn hoor, dat is ook maar hoe je erinstaat.
1 kind kan je makkelijk genoeg meenemen, en opas enz voor regelen,

ik vind het nogal vreemd om te veronderstellen dat je leven over is.

bovendien heb je nog 9 maand om aan het idee te wenen.

ik was zelf ook zeer onverwacht met gebruik van, zwanger van de 4de,
en vond ik dat leuk nee, ik heb er 9 maand van gebaalt , maar vanaf minuut 1 dat hij geboren was, hoorde hij erbij.dat groeit 99% van de keren wel

tis vind ik behoorlijk egoistisch om te zeggen je bent niet welkom, want dan kan ik geen lol meer maken, of het is niet goed voor mijn carriere.

Terug naar “Archief”