Te jong voor relatie?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 aug 2008 18:55

Lalage schreef:Natuurlijk is het leuk om als stellen met elkaar om te gaan, maar soms heb je ook gewoon behoefte om als vrouwen of mannen onder elkaar te zijn. Ik heb ook vrijgezelle vrienden en daar maak ik bewust meestal afspraken mee zonder manlief erbij.

Oh, maar dat doen wij ook wel hoor :D
Ik spreek heel regelmatig alleen met de meiden af.
De beruchte meidenavonden/weekenden. Whoei 8)
Natuurlijk moet dat ook kunnen. Maar ik zou het heel vervelend vinden als ik de helft van de dingen in m'n uppie zou moeten doen omdat hij het niet met mijn vrienden zou kunnen vinden.

Ach, vanavond is hij ook lekker met een groep kerels naar de start van de eredivisie en daarna de stad in. Leuk toch? Daar hoef ik echt niet altijd met m'n neus tussen te zitten, haha.

Kirsten: wij schelen ruim 6 jaar. Dat is niet extreem ofzo, maar qua belevingswereld is het nu nog behoorlijk anders. Zijn vrienden werken over het algemeen, autootje en redelijk wat te besteden.
Mijn vrienden/vriendinnen studeren, weinig geld, anders gezegd: dat is heus wel een verschil. Maar het gaat prima samen hoor!
Vriendin van me is de eerste in onze groep met een baan, nou... dat was hot news hoor! En zij voelt zich ineens oud en burgerlijk worden, ghehe.
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 aug 2008 08:59

Ik kan met de meeste van zijn vrienden ook best opschieten. Al zijn ze zo totaal anders dan ik. De meesten hebben tot hun 25e het vrijgezellenleven uitgehangen, en zijn van die macho's. Maar de jongens die dat echt zijn, daar krijgt mijn man ook steeds minder mee. De iets serieuzere blijven vrienden. Dat is logisch, dat die kloof er ook komt.

Gister zijn we de hele avond bij mijn vriendinnen geweest, met alle aanhang erbij, en dat is keigezellig. Maar als 1 van de meiden hun verjaardag zou vieren, en ik moet werken, gaat mijn man er ook niet heen. Als 1 van zijn vrienden jarig is, en hij kan niet, ga ik er ook niet heen. Dat soort dingen doen we dan echt alleen samen.

Wij schelen bijna 5 jaar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 aug 2008 17:54

MissF schreef:Ik kan met de meeste van zijn vrienden ook best opschieten. Al zijn ze zo totaal anders dan ik. De meesten hebben tot hun 25e het vrijgezellenleven uitgehangen, en zijn van die macho's. Maar de jongens die dat echt zijn, daar krijgt mijn man ook steeds minder mee. De iets serieuzere blijven vrienden. Dat is logisch, dat die kloof er ook komt.

Gister zijn we de hele avond bij mijn vriendinnen geweest, met alle aanhang erbij, en dat is keigezellig. Maar als 1 van de meiden hun verjaardag zou vieren, en ik moet werken, gaat mijn man er ook niet heen. Als 1 van zijn vrienden jarig is, en hij kan niet, ga ik er ook niet heen. Dat soort dingen doen we dan echt alleen samen.

Wij schelen bijna 5 jaar.
Wij gaan ook naar alle verjaardagen samen :P oke, eentje uitgezonderd toen had ik nachtdienst maar dat was ook vlakbij....
Ik heb gisteravond met een collega gewinkeld en dat was gewoon reuze gezellig! Daar wil mijn man niet eens bij zijn, al die kledingwinkels :wink: en verder heeft hij natuurlijk zijn mannenavonden met auto's knutselen enzo, daar wil ik dan weer niet bij zijn :D
Wij schelen ruim 2 jaar, op een paar maanden na 3. Hij was 21 en ik was 19 toen we wat kregen en ook binnen anderhalf jaar getrouwd en binnen 11 mnd hadden we samen onze huidige auto gekocht en een huis!

esli schreef:Ik vraag me heel sterk af of deze wel klopt. Wat wordt hier precies mee bedoeld? Het lijkt me helemaal niet wenselijk dat een wordt, dat je niet meer een eigen persoon bent maar een stukje van een twee-eenheid je blijft hopelijk wel 2 verschillende, unieke en onafhankelijke individuen.
In Genesis bedoelen ze dit (ik weet niet hoe dit in andere Bijbelgedeelten staat dus ik reageer even alleen op Genesis):
Zo staat het in Genesis:
Genesis 2:24 schreef:Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.

Man maakt zich los en hecht zich aan zijn vrouw: verkering krijgen, verloven en trouwen
Met wie hij een van lichaam wordt: het delen van het bed oftewel sex.
Natuurlijk blijf je twee individuen en dat is maar goed ook, dan kan je elkaar ook aanvullen met van alles en nog wat :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 aug 2008 18:04

Vaak ga ik ook met hem mee naar de verjaardagen van zijn vrienden (overigens niet die van allemaal). Hij gaat niet bijna nooit mee naar de verjaardag van mijn vrienden. Hebben we beide geen behoefte aan. Wij gaan altijd met elkaar onze verjaardag vieren (het scheelt dat er een paar van ons dicht na elkaar jarig zijn) en dan gaan we altijd een spelletje doen. Al jaren een gewoonte. Mijn vriend (o gek, nu verloofde) heeft daar helemaal geen behoefte aan en ik eigenlijk ook niet. we vinden het wel best zo.

we schelen ruim 8 jaar. Tis een hoop, maar ik ben er niet ongelukkiger door :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2008 11:22

Ik oordeel niet over de leeftijd waarop andere mensen een relatie krijgen en trouwen, maar voor mezelf ben ik wel blij dat ik mijn studententijd zo goed als afgerond had en al zo'n 5 jaar op eigen benen stond toen ik verkering kreeg. Ik heb het als prettig ervaren om geleerd te hebben alleen/zelfstandig mijn eigen boontjes te doppen en daardoor als mens gegroeid te zijn.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 01 sep 2008 11:43

Mijn vriend en ik doen wel heel veel samen. Hij vind het altijd leuk als ik mee ga naar zijn vrienden. Als hij nog dicht bij zijn vrienden zou wonen zou hij van mij ook best alleen af mogen spreken (mag natuurlijk zowiezo wel) maar dat gaat nu beetje moeilijk.
Ikzelf spreek wel bewust alleen af met bepaalde vriendinnen, omdat ik hen al ken vanaf de brugklas. Onze vrienden zien elkaar ook wel 's, maar die zijn best verschillend. (niet dat ze niet gezellig een avondje kunnen kletsen, maar dan hebben ze het ook wel weer ff gehad) Mijn vriend vind het ook gewoon logisch dat ik dat soort dingen doe. Als wij straks getrouwd zijn mogen die vriendinnen altijd langs komen, en ja, mijn vriend kan dan thuis zijn, maar dan zoekt hij zelf wel iets op zodat we als meiden onder elkaar kunnen kletsen.

Met 3 vriendinnen van mij en hun vrienden doen we wel vaak wat samen. We gaan dan met zn 8en uit eten of BBQ-en of vieren verjaardag. Met de meiden spreken we ook wel apart af, maar de jongens vinden het ook altijd erg leuk om er bij te zijn, en kunnen ook goed met elkaar opschieten.

Wij schelen 2 jaar en 1,5 maand ofzo.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 01 sep 2008 12:17

Voor ons scheelt het dat we na ons trouwen niet in de geboorteplaats van een van ons beide zijn gaan wonen. Dus wij zijn samen ergens opnieuw begonnen en hebben dus samen nieuwe vrienden gemaakt, dus daarin doen we veel dingen samen. Maar als ik vrienden over de vloer heb, dan kan dat gerust hoor en mn vrouw doet dan gewoon iets voor haar zelf en af en toe komt ze er dan bij zitten ofzo. En andersom is dat ook zo.

Wij schelen ruim een jaar, dus als ik dat hier vergelijk is dat erg weinig ;)
Laat je leiden door Hem!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2008 12:30

tsja. dat is bij ons nu ook al het geval en zal zeker in het trouwen ook niet veranderen. Al zou ik best wel ergens anders willen beginnen (samen). Wie weet komt dat nog wel.

en wij schelen 6 jaar.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 sep 2008 12:43

Ik was 24 toen ik een relatie kreeg met mn man. Hij was 29. Ik woonde al even op mijzelf en mn man was juist nadat hij 10 jaar in het buitenland was geweest weer bij zn ouders gaan wonen om een studie te volgen. Ik ben blij dat wij niet 10 jaar eerder een relatie hebben gekregen. Wij hebben allebei de kans gehad om jezelf tot individu te ontwikkelen en eigen keuzes te maken.

Voor ons beiden was de relatie best wel een overgang. Wij hadden allebei al eerdere relaties gehad, maar waren erg gesteld op ons eigen leven.Ik moet zeggen dat ik het eerste jaar mn vriedinnen vaker zag dan dat ik hem zag. Ik denk eigenlijk ook dat wij juist doordat wij elkaar vrij lieten naar elkaar zijn toegegroeid.

Samen naar vrienden toegaan doen wij eigenlijk niet zo heel vaak. Ik ga liever alleen naar mn vriendinnen.Mijn vriendinnen laten hun partner ook meestal thuis al zij bij mij/ons komen. Ikmoet eerlijk zeggen dat ik dat ook veel gezelliger vind.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 01 sep 2008 13:21

Mn vriend en ik doen ook veel samen, ook omdat we grotendeels dezelfde vrienden hebben.
Dat vind ik echt geen probleem, juist gezellig!
Ik vind het ook heerlijk om af en toe eens heerlijk met vriendinnen te winkelen en bij te kletsen. En dat kan ook gewoon!
Wij schelen 1 dag, ik ben 1 dag ouder :mrgreen: :mrgreen:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 01 sep 2008 14:03

Dine schreef:Wij schelen 1 dag, ik ben 1 dag ouder :mrgreen: :mrgreen:

leuk! ik denk niet dat er veel stellen zijn die minder schelen :mrgreen: :mrgreen:
Laat je leiden door Hem!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 01 sep 2008 14:57

Een vriendin van mij en haar man zijn precies even oud!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2008 18:24

ajl schreef:Ik was 24 toen ik een relatie kreeg met mn man. Hij was 29. Ik woonde al even op mijzelf en mn man was juist nadat hij 10 jaar in het buitenland was geweest weer bij zn ouders gaan wonen om een studie te volgen. Ik ben blij dat wij niet 10 jaar eerder een relatie hebben gekregen. Wij hebben allebei de kans gehad om jezelf tot individu te ontwikkelen en eigen keuzes te maken.

Voor ons beiden was de relatie best wel een overgang. Wij hadden allebei al eerdere relaties gehad, maar waren erg gesteld op ons eigen leven.Ik moet zeggen dat ik het eerste jaar mn vriedinnen vaker zag dan dat ik hem zag. Ik denk eigenlijk ook dat wij juist doordat wij elkaar vrij lieten naar elkaar zijn toegegroeid.

Samen naar vrienden toegaan doen wij eigenlijk niet zo heel vaak. Ik ga liever alleen naar mn vriendinnen.Mijn vriendinnen laten hun partner ook meestal thuis al zij bij mij/ons komen. Ikmoet eerlijk zeggen dat ik dat ook veel gezelliger vind.
Heel herkenbaar allemaal, ajl!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 01 sep 2008 18:43

ajl schreef:Ik was 24 toen ik een relatie kreeg met mn man. Hij was 29. Ik woonde al even op mijzelf en mn man was juist nadat hij 10 jaar in het buitenland was geweest weer bij zn ouders gaan wonen om een studie te volgen. Ik ben blij dat wij niet 10 jaar eerder een relatie hebben gekregen. Wij hebben allebei de kans gehad om jezelf tot individu te ontwikkelen en eigen keuzes te maken.

Kan me eigenlijk niets bij voorstellen, maar ik heb behalve een basisschoolverkeringetje en zo nooit verkering gehad.
Baksteen

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 02 sep 2008 08:45

Ik ben zelf 16 en heb verkering, en ookal vind ik et super en geweldig etc. zou ik toch iedereen van 16 aan willen raden nog even te genieten van het single zijn. Ik merk nu echt dat nu ik hbo ga doen dat je toch een stukje ga missen qua studententijd etc...

Maar dat neemt niet weg dat verkering erg leuk is :wink:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Terug naar “Archief”