We hebben een kind dat vooral op school heel erg extreem op situaties reageert. Voelt zich erg snel aangevallen, reageert agressief en nu zeg ik het nog redelijk netjes. Thuis ook, maar op school is het extremer. We zijn al met een soort van training bezig om te leren met emoties om te gaan. We hebben onlangs wat gesprekken gehad en dat was voor mij erg emotioneel. Om te horen wat er met je kind gebeurd, hoe die zich gedraagd wat je totaal niet verwacht. Er zijn heel vervelende situaties geweest in de klas en op het plein.
Nu is het vakantie en het gaat een stuk beter. Is vorige week uit logeren geweest, bij familie. Zag ik wel tegenop omdat diegene zich bij een ander ook gerust niet fatsoenlijk gedraagd. Heb degene waar gelogeerd werd eea uit de doeken gedaan en die kunnen er wel mee omgaan. Opmerkelijk is dat een van hun kinderen ook zulk gedrag vertoond. Zit het in de genen? Het lijkt wel of er wat meer rust in hem/haar zit.
We hebben natuurlijk gezocht op internet. Kenmerken die voor ons zeer herkenbaar waren stonden bij ODD, vriendin aan wie ik het vertelde dacht aan ADD. Zolang er niets is vastgesteld door deskundingen is het voor ons ook maar een vermoeden.
Er is me regelmatig gevraagd of hij/zij (ivm privacy zet ik het zo neer) ADHD heeft, het is nogal een aktieve en vreselijke chaoot, altijd van alles kwijt.
Al onze kinderen zijn natuurlijk schattig maar ze zijn ook zeer pittig in de omgang. Het zou toch niet zo zijn dat er aan alle 4 van alles mankeert? We zien bij alle 4 best wel overeenkomsten.