NIET naar een bruiloft gaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 07 aug 2008 08:10

HansenMirjam schreef:Ik maak het helaas regelmatig mee dat (mijn eigen) ouders niet naar de bruiloft van hun zoon of dochter gaan.
Ach...lang verhaal.

Zelf twijfel ik nu erg over de bruiloft van mijn zusje, niet dat ik niet van haar houd, of haar aanstaande niet mag ofzo, helemaal niet zelfs, maar ze heeft mijn broers niet uitgenodigd en mijn jongste zusje niet.
Aangezien het contact met mijn broers en jongste zusje beter is dan met het zusje dat gaat trouwen...
Ik weet niet of ik het tegenover mijn broers kan maken om dan toch te gaan. Waarschijnlijk zal ik me ook niet zo happy voelen om de hele dag in de nabijheid van mijn ouders te verkeren...

Ik lig er regelmatig over wakker, iemand een tip/advies?

Ik denk dat het heel belangrijk is om om met je broers en je jongste zusje er over praten en dan samen met hun een keuze maken. Daarna is het denk ik van belang om toch met 'de te trouwen' zusje gaat praten en vragen naar haar redenen om de anderen niet uit te nodigen en haar aangeven dat het je verdriet doet. (Misschien wel aangeven dat je alleen van gedachten wil wisselen en praten en dat het geen breekpunt is) Je hebt dan wel je gevoelens neergelegd en besproken. Is dit een optie?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Archief”