????? bij de Bijbel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 03 jun 2003 10:44

Thedudehimself schreef:Ik kan wel in Jezus geloven maar niet in de bijbel. Volgens mij is dat een innerlijke tegenstrijdigheid. Jezus Christus vereenzelvigt zich met de wet en de profeten (matt. 5) Hij wordt niet voor niets het vleesgeworden Woord van God genoemd.

Als je Jezus hebt, dan heb je de bijbel.

Veel van onze bezwaren (zo niet alle!) tegen de bijbel hebben niets met de bijbel te maken maar met ons verduisterd verstand. De waarheid wordt door Woord en Geest bekend.

Ik kan een eind met je meegaan. Maar wie leert jou Jezus kennen?

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 03 jun 2003 11:37

De Heilige Geest

joris

Berichtdoor joris » 03 jun 2003 14:29

en hoe leer je de HG kennen?

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 03 jun 2003 14:34

Het geloof is door het gehoor en het gehoor door het Woord Gods. Alle zaligmakende kennis van God en Christus is door het Woord van God. Gods Woord en Zijn Geest gaan altijd samen, zij werken samen. Ik ben het dan ook eens met thedudehimself
The one thing you can give and still keep is your word.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 03 jun 2003 15:39

en hoe leer je de HG kennen?

Omdat Hij jouw opzoekt, met het Woord! Door het Woord leert Hij jouw wie God drie-enig is, en wie je zelf bent, zonder Christus, en wie je kan zijn met Christus als Zaligmaker.

joris

Berichtdoor joris » 03 jun 2003 15:48

ik was eigenlijk vooral op zoek naar het antwoord van thedude

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 20 jun 2003 15:55

Ik stuitte vandaag op deze flagrante tegenspraak in het Ev. van Joh.

Johannes 5 31 Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig.
Johannes 8 18 Ik ben het, Die van Mijzelven getuig, en de Vader, Die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 20 jun 2003 17:09

surfer schreef:Ik stuitte vandaag op deze flagrante tegenspraak in het Ev. van Joh.

Johannes 5 31 Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig.
Johannes 8 18 Ik ben het, Die van Mijzelven getuig, en de Vader, Die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij.

ehhh welke tegenspraak?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 20 jun 2003 23:38

joris schreef:ik was eigenlijk vooral op zoek naar het antwoord van thedude

Het antwoord zit in het laatste stukje... de Waarheid wordt bekend door Woord en Geest. Als je het Woord van God leest is inspiratie onmisbaar. Ik sluit me overigens aan bij eerdere postings.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

joris

Berichtdoor joris » 21 jun 2003 07:28

oke, dus als je eerder schrijft: ik kan nie in de bijbel geloven, ik geloof in JEzus bedoel je dat je wel gelooft wat in de bijbel staat en dat je daardoor in Jezus kan geloven.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 21 jun 2003 15:59

joris schreef:oke, dus als je eerder schrijft: ik kan nie in de bijbel geloven, ik geloof in JEzus bedoel je dat je wel gelooft wat in de bijbel staat en dat je daardoor in Jezus kan geloven.

Mooie zinsconstructie :wink: . Houd ik wel van. Ergens zit er een innerlijke tegenstrijdigheid in de zin. Als ik gezegd heb dat ik niet in de bijbel geloof dan bedoel ik eerder... ik geloof niet in de bijbel zonder de inspiratie van de Heilige Geest. Om een andere zin te gebruiken:

Door de Heilige Geest geloof ik in Jezus Christus zoals de bijbel die mij voorspiegelt.

We komen nu overigens op het wonderbaarlijke terrein van de openbaring van God aan ons mensen.

Yaron E.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: ????? bij de Bijbel?

Berichtdoor Yaron E. » 21 jun 2003 16:22

hijwel schreef:Vraagtekens bij de Bijbel?

Kan jij geloven dat er mensen zijn die niet in de bijbel geloven maar wel in Jezus als hun verlosser?

Of wel geloven in de bijbel, maar niet in Jezus

joris

Berichtdoor joris » 21 jun 2003 16:31

Thedudehimself schreef:
joris schreef:oke, dus als je eerder schrijft: ik kan nie in de bijbel geloven, ik geloof in JEzus bedoel je dat je wel gelooft wat in de bijbel staat en dat je daardoor in Jezus kan geloven.

Mooie zinsconstructie :wink: . Houd ik wel van. Ergens zit er een innerlijke tegenstrijdigheid in de zin. Als ik gezegd heb dat ik niet in de bijbel geloof dan bedoel ik eerder... ik geloof niet in de bijbel zonder de inspiratie van de Heilige Geest. Om een andere zin te gebruiken:

Door de Heilige Geest geloof ik in Jezus Christus zoals de bijbel die mij voorspiegelt.

We komen nu overigens op het wonderbaarlijke terrein van de openbaring van God aan ons mensen.

oke, dus eignelijk is er niets mis met jou zeg maar.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 21 jun 2003 18:37

joris schreef: oke, dus eignelijk is er niets mis met jou zeg maar.

Was je daar dan bang voor???
Laatst gewijzigd door Thedudehimself op 21 jun 2003 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.

joris

Berichtdoor joris » 21 jun 2003 18:43

ik vond je beschrijving wat vaagies geloofik.

Terug naar “Archief”