Moderator: Moderafo's
Lorijntje schreef:In de kerk waar ik nog regelmatig de dienst bezoek zijn er binnen anderhalf jaar ofzo echt 3 jonge meisjes die moeten trouwen. Het probleem speelt dus wel. Maar ik vind het lastig om te zien waar de verantwoordelijkheid ligt. Ik denk dan: als je dan toch seks hebt, doe het dan goed en gebruik wat. Ik kan me voorstellen dat mensen uiteindelijk seks hebben en dan geen condoom gebruiken omdat dit een soort van seks legaliseert ( het gaat nog net even iets verder zeg maar), maar ik vind het ook ontzettend dom. Iedereen weet dat je van seks zwanger wordt dus waarom worden er dan nog mensen ongepland voor het huwelijk zwanger, als je weet wat voor problematiek dat allemaal oplevert met het inlichten van je ouders, kerk, snel trouwen met iemand die je misschien net kent etc. Zijn de jongeren zo naief dat ze denken dat ze van 1 keer niet zwanger worden ( dus is er onvoldoende kennis) of zijn de ouders zo naief en moet er echt serieus over gesproken worden?
LeChat schreef:Ik heb altijd zoiets van: als je het doet, doe het dan veilig... kan me ook niet goed voorstellen dat je zo naïef kan zijn om te denken dat je van 1x niet zwanger kan raken. Mijn ouders hebben me destijds echt niet heel uitgebreid voorlichting gegeven, wel adequaat overigens, maar dat weet je toch?
En zwanger worden om het huis uit te kunnen... daar zijn ook andere opties voor. Je hebt wel de verantwoordelijkheid voor zo'n kind daarna...
Saskia schreef:Ja, dat is zo, volgens mij worden elke drie jaar de meisjes een maand eerder ongesteld (of zoiets, er is wel een cijfer voor)
Saskia schreef:Ja, dat is zo, volgens mij worden elke drie jaar de meisjes een maand eerder ongesteld (of zoiets, er is wel een cijfer voor)
Wat de 'reformatorische' meisjes betreft: Ik denk dat er heel veel gevallen zijn, waarin sex niet echt gepland is, maar waarin geen van beiden een grens aangaf. Nou ja, dan zul je je best realiseren dat je voor jouw doen tever bent gegaan, en dan kun je alleen maar hopen dat het geen gevolgen heeft.
Wat de 'reformatorische' meisjes betreft: Ik denk dat er heel veel gevallen zijn, waarin sex niet echt gepland is, maar waarin geen van beiden een grens aangaf. Nou ja, dan zul je je best realiseren dat je voor jouw doen tever bent gegaan, en dan kun je alleen maar hopen dat het geen gevolgen heeft.
Saskia schreef:Het probleem is ook niet dat ze niet aanvoelen dat ze tever gaan, het probleem is dat ze niet weten hoe ze 'stop' moeten zeggen.
En dan heb ik het hier zowel over de jongens als de meiden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten