vakantie en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 09:36

Mijn oom ging op vakantie met z'n gezin en de eerste zondag mochten ze vrijwel alles op zondag, zoals tennissen e.d.
De tweede zondag hebben ze het gezin bij elkaar geroepen, ze wilden het niet meer hebben. Gewoon binnenblijven, boekjes lezen, e.d. Dus dat hebben ze zelfs afgeschaft op vakantie.
Hoewel bepaalde mensen bedenkingen hadden met hoe hun de zondag indelen, zijn ze wel principieel!
Gewoon een kerkdienst bezoeken, niet buitenspelen, net zoals thuis.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 05 sep 2008 10:11

Wij zijn dit jaar naar Gran Canaria geweest. Dat eiland is zo toeristisch (en met name dan de plaats waar wij verbleven) dat je gewoon een Nederlandstalige kerkdienst kunt bijwonen 8)

We hebben op zondag de Engelstalige Evangelische dienst bezocht. Paste niet helemaal maar het was toch fijn om te kunnen kerken. Met lange broek en nette kleding/schoenen dus alle 'badslippers' keken hun ogen uit toen de kerk uitging :)SDB

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 11:06

leuk vind ik dat altijd :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 sep 2008 18:11

In het buitenland ben ga ik ALTIJD naar een plaatselijke kerkdienst. Ook als ik er niks van versta. je hebt vaak geen idee hoe bemoedigend het voor die lokale kerk is om te zien dat er daadwerkelijk ook christenen zijn buiten hun gemeenschap.

Samen in de Naam van Jezus en je krijgt de zegen mee, in wat voor taal dan ook.

Ik herinner mij dat ik naar Indonesië ging. Op zondag ging ik naar een grote protestantse kerk. Natuurlijk spreek ik geen Indonesisch.
Maar toen werd het eerste lied gezongen en ik herkende de wijs. De woorden vielen in het Nederlands in mijn hart:
Groot is uw trouw o Heer!

Nou, ik had echt mijn preek gehad. Zover van huis en daar waren velen tesamen in Zijn Naam. Over trouw gesproken: tot aan de einden der aarde!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 sep 2008 21:43

Wij zijn de roomse mis weer is wezen bezoeken, maar we konden er geen touw aan vastknopen bij de preek. De preek ging in het frans, duits en Luxemburgs en elke regel weer in een adnere taal. Toch was het goed om daar te wezen en aan de communie te kunnen gaan.
Wij zijn daarna ook een paleis wezen bezoeken en voor het eten moest ook betaald worden. Je moet toch echt wel eten en drinken en in vakanties wil ik best een keer een uitzondering maken, zodat ik ook niet mijn eigen regels op een ander leg. Maar meld er altijd wel bij dat dit een uitzondering is van mijn kant met de reden en ze dit niet steeds moeten verwachten van mij.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”