welke eigenschap(karakter)van jezelf ben je tevreden over?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 29 mei 2008 18:58

essieee schreef:Best typerend weer; negatieve dingen ratelen we zo op; Ik ben...
Áls het om positieve kantenn gaat is het al snel; men zegt van mij,..
Ik ben wel nieuwsgierig wat jij over jezelf aan positieve dingen kunt typen? ;/

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 mei 2008 19:03

Ik laat het ook liever anderen doen. Overigens heb ik helemaal geen zelfkennis 8)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 mei 2008 19:36

Er zijn geloof ik weinig mensen die daar gemakkelijk in zijn..

André

Berichtdoor André » 29 mei 2008 19:50

essieee schreef:Er zijn geloof ik weinig mensen die daar gemakkelijk in zijn..
Dat geloof ik niet zo, ik denk dat je best wel wat weet, maar het niet 'durft' te posten, omdat je wellicht bang bent om negatieve feedback te krijgen?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 mei 2008 19:56

André schreef:
essieee schreef:Er zijn geloof ik weinig mensen die daar gemakkelijk in zijn..
Dat geloof ik niet zo, ik denk dat je best wel wat weet, maar het niet 'durft' te posten, omdat je wellicht bang bent om negatieve feedback te krijgen?

Op het moment dat je ze neerzet geef je de ander de mogelijkheid er een andere mening over te hebben...en dat maakt kwetsbaar!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2008 19:58

Kwetsbaar durven zijn is een goede eigenschap :P ;)

André

Berichtdoor André » 29 mei 2008 20:00

rosalie83 schreef:Kwetsbaar durven zijn is een goede eigenschap :P ;)
Hmhm, had ik nog vergeten bij mezelf ;/

Maaike

Berichtdoor Maaike » 29 mei 2008 20:23

Je hebt gelijk Es! Inderdaad lastig om de goeie dingen van jezelf te zeggen. Op school hebben we het er regelmatig over gehad, dus vandaar dat ik ze zo op kan ratelen :wink:
Ik denk dat het een overdreven regel van fatsoen is om niet de goeie dingen van jezelf te benadrukken omdat dat arrogant over kan komen..

André

Berichtdoor André » 29 mei 2008 20:41

Maaikje schreef:Je hebt gelijk Es! Inderdaad lastig om de goeie dingen van jezelf te zeggen. Op school hebben we het er regelmatig over gehad, dus vandaar dat ik ze zo op kan ratelen :wink:
Ik denk dat het een overdreven regel van fatsoen is om niet de goeie dingen van jezelf te benadrukken omdat dat arrogant over kan komen..
Daar tegenover zou je kunnen zetten dat ieder mens uniek is en dat ieder mens er mag zijn zoals hij/zij is.

Mensen die licht neigen naar een niet super gevoel van eigenwaarde, daar zie je meestal wat jij noemt Maaikje, dat men het als arrogant gaat classificeren.

(Dit een algemene opmerking, niet op iemand persoonlijk van toepassing)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 mei 2008 20:43

klopt, al kan ik ze wel noemen hoor; De standaard vraag bij een sollicitatie!

Enthousiast, sta open voor feedback& geef het ook, sta klaar voor anderen en als heb doorzettingsvermogen!

;/

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 mei 2008 23:17

André schreef:
Maaikje schreef:Je hebt gelijk Es! Inderdaad lastig om de goeie dingen van jezelf te zeggen. Op school hebben we het er regelmatig over gehad, dus vandaar dat ik ze zo op kan ratelen :wink:
Daar tegenover zou je kunnen zetten dat ieder mens uniek is en dat ieder mens er mag zijn zoals hij/zij is.

Mensen die licht neigen naar een niet super gevoel van eigenwaarde, daar zie je meestal wat jij noemt Maaikje, dat men het als arrogant gaat classificeren.

Je bedoelt dat onzekere mensen anderen snel als arrogant beschouwen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

André

Berichtdoor André » 29 mei 2008 23:57

LeChat schreef:
André schreef:

Je bedoelt dat onzekere mensen anderen snel als arrogant beschouwen?
Nee, ik bedoel dat onzekere mensen zichzelf arrogant vinden overkomen als ze positieve eigenschappen van hen zelf gaan noemen.

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 30 mei 2008 10:58

leuk al die reacties!
idd van de ander zie je vaak wel de positieve kanten, maar om ze van jezelf op te noemen voelt voor jezelf al snel als opscheppen.
terwijl ik denk dat juist goed is om ook na te denken over waar je goed in bent. natuurlijk met beide benen op de grond.
en ja, ik heb ook de spw gedaan... :D :wink:
daar leer je wel over jezelf na te denken!

mijn positieve kanten: sterk inlevingsvermogen,mensen kunnen hun verhaal bij mij kwijt, geduld, behulpzaam, optimistisch,
sta open voor ieders ideeën en geef mensen graag het gevoel dat ze er zijn mogen.
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 mei 2008 11:13

Mijn goede eigenschap is het besef hebben van al mijn slechte eigenschappen en daar op een uitstekende manier mee om kunnen gaan 8)

André

Berichtdoor André » 30 mei 2008 11:17

jamillah schreef:Mijn goede eigenschap is het besef hebben van al mijn slechte eigenschappen en daar op een uitstekende manier mee om kunnen gaan 8)
Komop Jamm, daar prikken we doorheen natuurlijk. Ik stel voor: herkansing. 8) ;/

Terug naar “Archief”