Wielrendiscussie en nieuws - deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 19 jul 2008 17:01

Dus omdat Mart het zegt, dan is het zo?

En wat zijn wielerbolwerken, de meest succesvolle renners van Nederland komen helemaal niet uit de regio's die jij noemt.

Daarnaast vind ik het nogal flauw dat je wel iets stelt, maar er verder weinig argumenten voor hebt. Bovendien is het zo dat ook voetbalwedstrijden etc. door priesters worden ingezegend en dat ook andere sporters een kruisje slaan. Dat is niet per definitie iets wat bij het wielrennen hoort.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 24 jul 2008 20:52

@barryrab

Ik vind Ducrot geniaal. Heerlijk, z'n droge humor, geschifte opmerkingen etc. Alleen z'n gescheld op alle rotondes, verkeersborden etc. wordt ik een beetje zat. Alhoewel ... de term 'wielrenvanger' vond ik dan weer geniaal :mrgreen:

Mooiste quote van Ducrot wat mij betreft: "Voigt zit ondersteboven op de fiets, te roepen om zijn moeder"

Voor de andere fans: http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot

Overigens, Cunego is na vandaag officieel een held, omdat 'tie na z'n valpartij en totaal mislukte Tour niet is afgestapt.

Ik vond de taktiek van CSC op de Alpe trouwens briljant. Sastre heeft de hele Tour nog geen trap te veel hoeven te doen en kon dus nog wel een felle demarage plaatsen en een flinke voorsprong pakken. Zijn tijdrit is dan wel ook niet erg goed, maar het zou me zomaar is niets verbazen als hij zaterdag stand weet te houden en de Tour gaat winnen.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 24 jul 2008 21:14

Napoleon schreef:dit filmpje wil ik de wielerliefhebber niet onthouden:

http://www.sportweek.nl/procycling/video.asp

:D

:mrgreen:

Briljant

[boeren engels] Yes yes, I am still in mexico[/boeren engels]
*onderschrift verwijderd door moderator*

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2008 08:39

Floefloe schreef:@barryrab

Ik vind Ducrot geniaal. Heerlijk, z'n droge humor, geschifte opmerkingen etc. Alleen z'n gescheld op alle rotondes, verkeersborden etc. wordt ik een beetje zat. Alhoewel ... de term 'wielrenvanger' vond ik dan weer geniaal :mrgreen:

Mooiste quote van Ducrot wat mij betreft: "Voigt zit ondersteboven op de fiets, te roepen om zijn moeder"

Voor de andere fans: http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot

Overigens, Cunego is na vandaag officieel een held, omdat 'tie na z'n valpartij en totaal mislukte Tour niet is afgestapt.

Ik vond de taktiek van CSC op de Alpe trouwens briljant. Sastre heeft de hele Tour nog geen trap te veel hoeven te doen en kon dus nog wel een felle demarage plaatsen en een flinke voorsprong pakken. Zijn tijdrit is dan wel ook niet erg goed, maar het zou me zomaar is niets verbazen als hij zaterdag stand weet te houden en de Tour gaat winnen.

Cunego is toch wel afgestapt. :) De tactiek van CSC was meer een noodgreep, blijkbaar kon Schleck het niet. Sastre wint de etappe, prachtig. Maar of hij de Tour gaat winnen moeten we nog maar zien. In het geel kan je vaak wel meer, dus ik denk dat het spannend gaat worden. Maar het zou me niet verbazen als uiteindelijk Evans gewoon alle CSC-renners voorblijft. En welke tactiek heeft er dan gewerkt? :)

En als we het dan toch al zo met elkaar oneens zijn wil ik ook nog wel even vermelden dat ik Ducrot een vreselijke verslaggever vind. Dingen als: Kijk daar rijdt blabla vooraan, in de Pyreneeen zat hij nog huilend op zijn fiets, roepend om zijn moeder. En: "naam" denkt nu: ....... Als verslaggever moet je objectief verslag doen van wat er gebeurt, en niet subjectief allemaal dingetjes zelf gaan verzinnen en nog eens extra aandikken.

Ik ben na 1 dag NOS snel overgestapt naar de Belgische tv, dat is in ieder geval tien keer beter.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 25 jul 2008 08:47

ik ga met marnix mee, kijk de uitspraken zijn af en toe wel leuk maar niet de hele dag.

Gisteren liep hij die baredo op te hemelen als of ie de nieuwe betinni is.

En hij zit vaak mis met de namen, zeker in de twee berg ettappes.

alez voor de belg !

Om bij drucrot te blijven : "dit is het nieuwe wielrennen weg met het oude"
dan ook bij de verslag gevers.
Tijd voor de nieuwe tijd voor Boogie !!
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 25 jul 2008 20:47

Ik blijf toch pro-Ducrot. :mrgreen: Die Michel Wuyts vind ik dan weer een verslaggever van niks. Die man kent alleen maar Belgen, en dan bij voorkeur 'Devolderke' die nog geen deuk in een Frans pakje boter kan rijden in de Tour.

@Marnix; voor het objectieve verslag hebben we altijd Herbert 'mocht u later hebben ingeschakeld' Dijkstra nog. Overigens vind ik dat een wielerverslaggever helemaal niet persé objectief hoeft te zijn (dat is precies de reden waarom het verslag op Eurosport zo oersaai is). Hij mag renners ophemelen, zolang hij maar geen renners kleineert. Hij geniet duidelijk van de koers, en wel op een manier waarop ik dat ook doe :wink: . Ik vind het heerlijk om al die anekdotes en andere onzin te horen. Voor mij is een Touretappe (of iedere willekeurige andere koers) niet leuk zonder al die anekdotes.

Maar goed, om het nog even over de tactiek van Riis te hebben :wink: : ik denk dat die taktiek briljant is omdat Sastre een betere tijdrit heeft dan Schleck. Iedereen zou reageren op Schleck, niemand, of althans, minder renners, op Sastre. Sastre kan een verschil maken, dat bleek. Op een gegeven moment ging Evans vol op kop rijden, die kreeg door dat Sastre weleens gevaarlijker zou kunnen zijn dan Schleck. Misschien heeft Breukink zelfs tegen Menchov gezegd; 'ga met die Sastre mee, want dat kan je misschien helpen om tijd te winnen op Evans'. Maar we zullen morgen zien wie er gelijk heeft :wink: . Ik gok voorzichtig op Sastre, alhoewel Evans natuurlijk ook een voor hem gunstige Tour heeft kunnen rijden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 11:49

Ducrot heeft geen enkele toegevoegde waarde. Hij gebruikt vaak dezelfde uitdrukkingen. Bovendien vertelt hij niet wat een wielrenner nu echt beleeft op zijn fiets. Ik vond Michael Boogerd dan ook een verademing tijdens de etappe naar Alpe d'Huez.

Ducrot heeft het enkel over roepen om moeders, het oude wielrennen (waar hij een product van is) dat voorbij is. In het verleden had hij het altijd over de centenbak van Ullrich en Voigt. Doe mij maar Michel Wuyts.

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 26 jul 2008 13:08

vanmiddag wel een leuke tijdrit, commentaar uitzetten en radio tour defrance op de radio er bij aan !!!

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 26 jul 2008 16:38

Fantastische tijdrit!

Sastre wint de Tour, het gelijk van meestertacticus Riis 8) .

Geniaal, fantastisch spannende tour uiteindelijk :D

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 26 jul 2008 19:32

super van sastre en veel bewondering voor kohl!

Rise wist gewoon dat sleck dus geen goede tijdrijder is.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 02 aug 2008 11:34

Dat wisten buiten Riis wel meer mensen :wink:

Maar goed. De Olympische wegwedstrijd: weer een prooi voor Bettini?

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 02 aug 2008 12:08

Eerste de classica San Sebastian nog even he. Daar doen wellicht ook nog kanshebbers mee.

Maar voor volgende week, Kroon.

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 02 aug 2008 12:10

kans hebbers: bettini, manuel chanez, cancelara.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 02 aug 2008 14:46

BJ schreef:Eerste de classica San Sebastian nog even he. Daar doen wellicht ook nog kanshebbers mee.

Maar voor volgende week, Kroon.

Kroon is niet kansloos, maar ik ben toch bang dat hij niet genoeg de afmaker is, die je toch moet zijn in Peking.

Wat San Sebastian betreft, ik ga nu kijken. Ik heb mijn geld op Valverde gezet.

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 02 aug 2008 14:53

leuke meute vooruit
betinni al in vorm ?

Terug naar “Archief”