Ik blijf toch pro-Ducrot.

Die Michel Wuyts vind ik dan weer een verslaggever van niks. Die man kent alleen maar Belgen, en dan bij voorkeur 'Devolderke' die nog geen deuk in een Frans pakje boter kan rijden in de Tour.
@Marnix; voor het objectieve verslag hebben we altijd Herbert 'mocht u later hebben ingeschakeld' Dijkstra nog. Overigens vind ik dat een wielerverslaggever helemaal niet persé objectief hoeft te zijn (dat is precies de reden waarom het verslag op Eurosport zo oersaai is). Hij mag renners ophemelen, zolang hij maar geen renners kleineert. Hij geniet duidelijk van de koers, en wel op een manier waarop ik dat ook doe

. Ik vind het heerlijk om al die anekdotes en andere onzin te horen. Voor mij is een Touretappe (of iedere willekeurige andere koers) niet leuk zonder al die anekdotes.
Maar goed, om het nog even over de tactiek van Riis te hebben

: ik denk dat die taktiek briljant is omdat Sastre een betere tijdrit heeft dan Schleck. Iedereen zou reageren op Schleck, niemand, of althans, minder renners, op Sastre. Sastre kan een verschil maken, dat bleek. Op een gegeven moment ging Evans vol op kop rijden, die kreeg door dat Sastre weleens gevaarlijker zou kunnen zijn dan Schleck. Misschien heeft Breukink zelfs tegen Menchov gezegd; 'ga met die Sastre mee, want dat kan je misschien helpen om tijd te winnen op Evans'. Maar we zullen morgen zien wie er gelijk heeft

. Ik gok voorzichtig op Sastre, alhoewel Evans natuurlijk ook een voor hem gunstige Tour heeft kunnen rijden.