Internetrelatie meestal snel weer uit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 23 mei 2008 21:01

@marnix wen de instelling van matthias als apostel gebeurde toch echt door het lot hoor ;)
handelingen 1 schreef:23 En zij stelden er twee, Jozef, genaamd Barsabas, die toegenaamd was Justus, en Matthias.

24 En zij baden en zeiden: Gij Heere! Gij Kenner der harten van allen, wijs van deze twee een aan, dien Gij uitverkoren hebt;

25 Om te ontvangen het lot dezer bediening en des apostelschaps, waarvan Judas afgeweken is, dat hij heenging in zijn eigen plaats.

26 En zij wierpen hun loten; en het lot viel op Matthias, en hij werd met gemene toestemming tot de elf apostelen gekozen.
Baksteen

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 23 mei 2008 21:29

Bij 'ons' in de GKv is het gebruikelijk om het lot te werpen als bij een stemming twee kandidaten even veel stemmen hebben. Schriftelijke stemmen tellen dan ook gewoon mee. In de afgelopen jaren ben ik een keer of 2, 3 bij een stemming aanwezig geweest waar dat het geval was. Dus Marnix.. Je moet eens wat beter opletten in je eigen kerkgenootschap ;)

Het werpen van het lot wordt dan idd wel gedaan onder gebed en bijbellezing.

Overigens denk ik niet dat het een goed middel is om te gebruiken bij het beslissen al dan niet door te gaan met een partner. Het lijkt mij het verstandigst om dit onder gebed en op basis van de Bijbel te doen. Kan de relatie volgens de standaarden van de Bijbel? Wat overigens zoals eerder gezegd is oneindig belangrijk is is om eerlijk te zijn tegen elkaar. Niet alleen bij de eerste contacten, maar ook als je langer een relatie hebt en er dingen dwars zitten. Spreek ze naar elkaar uit, hoe moeilijk dat soms ook kan zijn, en houd er rekening mee. Praat er over. Zo leer je elkaar ook beter begrijpen en kunnen dingen uiteindelijk minder hard aankomen dan wanneer je ze nog een tijd zou verzwijgen. Overigens hebben we juist vandaag ons anderhalf-jarig jubileum gevierd. Van idd een internetrelatie :mrgreen:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 24 mei 2008 00:29

Gerdien B. schreef:
Galateia schreef:
paprikameisje2 schreef:onzin... op refoweb zijn veel vorobeelden, icl ikzelf...

Dat het hier een aantal keren heel goed gegaan is, wil niet zeggen dat het onderzoek meteen niet klopt. Jij bent in je eentje niet het bewijs dat het in de meeste gevallen wel goed goed gaat, hooguit dat het wel eens goed kan gaan. :wink:

Pianoman en Thirza - getrouwd
Leeuwin en tropica - getrouwd. kind
Jessica en bas??? - getrouwd, kind
Janneke & Daniel -- getrouwd, kind
Lalage en Borkdude - getrouwd
Moppie en emiel - getrouwd
Paprikameisje en Alwin - getrouwd kind
Marije en Bart - getrouwd
Nienke en Nostyle - getrouwd
Lammetje en Vlieger - getrouwd, kind
Rosekapje en Columbus - getrouwd, 2 kinderen
roger en winnidepoeh - getrouwd
Bill en babbelbox - getrouwd
Leilah en Deekaa
Markie en Daphne - getrouwd
Eefmettry en Erik Le Mair - getrouwd + baby
Yke Seije en Keizerinnetje - gaan verloven
Race406 & Metty -getrouwd
Mr.J en Nieske17 - getrouwd
Tears & S-je - getrouwd
biertje en babygirl - getrouwd
mariekje & johann - getrouwd
Hydro & Pabomuts
TheShadow & Danserijn
ann1986 en mistermatch -
Jeepeecee & Johan81 - getrouwd
jvanwingerden56 & janine
Buellrider & kipje18 - getrouwd
Vullosoof & Rosica - getrouwd (toch?)
Carpento en Crazysweet - gaan verloven
Ansje en Het_Bureau - getrouwd
RECI-TATIVO en mystery
Arco en Debbie
Optimatus en GerdienB
ar18 en chatje (26-11-2005)
Henkie en Annette
Marilyn en Kuntze
Raido en Hananja
Marnix en Jo'tje
verpleeg24 en nurse - getrouwd
ikkuh0310 en rick86 - Verloofd
Tanja5 en Andries_van_der_grond
acire en GB gaan trouwen
Dancer en Pluisje
Evelien&Timmy - gaan trouwen (24-01-2009)
Dippie & Youp
Micky & Parkiet88 - gaan trouwen
Keessie & Lieske
Steven & Jaccootje85
arjan1984 en samine
Erwin en lama
Zoef en Asley

ik vind dit toch wel iets meer dan een aantal Galateia ;)

Je hebt wel een punt met het anders voordoen. Ik denk dat de kans via internet groter is dat dit gebeurd.

Als je voor de grap een lijst zou samenstellen van voormalige stelletjes is de lijst veel groter denk ik...

Elkaar ontmoeten via Internet kan natuurlijk heel goed, maar zorg ervoor dat je IRL meteen laat zien WIE je bent, want idd, je kunt je op Internet zo ont-zet-tend makkelijk voordoen als "de perfecte partner" terwijl het in het echt zwaar tegenvalt.

Daarom: Wees ook op Internet lekker jezelf. Ik spam de boel geregeld vol, maar ben ook zeer zeker in voor serieuze gesprekken als het moet. Dat is IRL niet anders.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 mei 2008 08:38

@Pippin... de lijst mag je bijwerken in slow chat. Het was meer als gein hier neergezet. In houdelijk in gaan op de lijst kan je daar in desbetreffent topic doen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mei 2008 16:08

Een aantal voorbeelden geven is natuurlijk geen bewijs dat een stelling ontkracht.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 24 mei 2008 18:26

Tenzij er een lijstje met voorbeelden van mislukte dates tegenover staat 8)

Maar goed, internet is ook een middel om mensen te ontmoeten. Dat kan goed gaan. Het gevaar blijft dat iemand digitaal anders is dan irl, maar volgens mij is dat een gevaar dat ook irl blijft spelen. Hoe goed ken je iemand nou echt voordat je een relatie aangaat?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mei 2008 18:28

Ja dat is altijd zo inderdaad. Veel gewone relaties kent men ook uit de kroeg of iets dergelijks. Mijn tip: neem rustig de tijd elkaar te leren kennen en loop niet te hard van stapel. Ik heb gezegd.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 24 mei 2008 18:36

Amén brother!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 mei 2008 14:44

Galateia schreef:Ik denk dat elke relatie - of die nou via internet begonnen is of niet - waarin iemand zich anders voordoet dan hij/zij in werkelijkheid is, weinig kans van slagen heeft.

Galateia schreef:
paprikameisje2 schreef:onzin... op refoweb zijn veel vorobeelden, icl ikzelf...

Dat het hier een aantal keren heel goed gegaan is, wil niet zeggen dat het onderzoek meteen niet klopt. Jij bent in je eentje niet het bewijs dat het in de meeste gevallen wel goed goed gaat, hooguit dat het wel eens goed kan gaan. :wink:
bij ons is het ook goed gegaan, wij kennen elkaar ook via internet! En ik ben blij dat ik m ooit ontmoet hebt! Wij hebben het voorrecht gehad dat het goed is gegaan en uiteindelijk getrouwd zijn.. maar dat neemt niet weg dat ontmoeten via internet gewoon gevaarlijk is.. je weet nooit wie er achter die naam schuilt. Ik heb de hand van God op m'n schouders gehad. Ik heb m ontmoet in m'n oude woonplaats, ik ben in zijn auto gestapt en we zijn weggegaan. Iedereen verklaarde mij voor gek maar uiteindelijk zijn ze wel blij voor mij! (is altijd zo :mrgreen: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 mei 2008 21:22

appelflap schreef:@marnix wen de instelling van matthias als apostel gebeurde toch echt door het lot hoor ;)
handelingen 1 schreef:23 En zij stelden er twee, Jozef, genaamd Barsabas, die toegenaamd was Justus, en Matthias.

24 En zij baden en zeiden: Gij Heere! Gij Kenner der harten van allen, wijs van deze twee een aan, dien Gij uitverkoren hebt;

25 Om te ontvangen het lot dezer bediening en des apostelschaps, waarvan Judas afgeweken is, dat hij heenging in zijn eigen plaats.

26 En zij wierpen hun loten; en het lot viel op Matthias, en hij werd met gemene toestemming tot de elf apostelen gekozen.

Was al genoemd en had ik al op gereageerd. ff goed lezen dus.

Wat die lijst betreft, dat zegt nog niet zoveel. Jo'tje en ik staan er bijvoorbeeld op maar we kennen elkaar totaal niet van hier maar gewoon van real life. De meeste relaties beginnen toch echt in real life :) Dat je via internet op een meeting komt waar je elkaar ontmoet ofzo zegt dan niet zoveel over internetrelaties. Das heel wat anders dan internetdating :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 25 mei 2008 21:34

sorry marnix, idd niet goed gelezen.
Baksteen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 mei 2008 21:37

rafaell schreef:Ja dat is altijd zo inderdaad. Veel gewone relaties kent men ook uit de kroeg of iets dergelijks. Mijn tip: neem rustig de tijd elkaar te leren kennen en loop niet te hard van stapel. Ik heb gezegd.

wijze woorden!
Je hebt het goed bij ons afgekeken :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2008 21:42

rafaell schreef:Ja dat is altijd zo inderdaad. Veel gewone relaties kent men ook uit de kroeg of iets dergelijks. Mijn tip: neem rustig de tijd elkaar te leren kennen en loop niet te hard van stapel. Ik heb gezegd.

Hm. Soms kan hard van stapel lopen ook goed aflopen: 3 maanden na onze liefde-op-het-eerste-gezicht ontmoeting werd ik ten huwelijk gevraagd en inmiddels hebben we er 7 compleet gestoorde, maar bijzonder liefdevolle en bijzondere huwelijksjaren opzitten 8) :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 mei 2008 21:50

Galateia schreef:

Hm. Soms kan hard van stapel lopen ook goed aflopen: 3 maanden na onze liefde-op-het-eerste-gezicht ontmoeting werd ik ten huwelijk gevraagd en inmiddels hebben we er 7 compleet gestoorde, maar bijzonder liefdevolle en bijzondere huwelijksjaren opzitten 8) :wink:

:shock: Het kan snel gaan!
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2008 22:04

Abdijbiertje om 1:00 schreef::shock: Het kan snel gaan!

Ja, ik moest er ook even van knipperen met mijn ogen 8)
Maar ja, hij zei, dat hij niet het risico wilde lopen mij te lang 'los' te laten lopen. Nou, dat gevoel was wederzijds :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”