De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 19 mei 2008 13:13

die heeft mn collega ook! haar kids schelen anderhalf jaar. In die onderste lag de baby en die hoeft op zich ook nog nix te zien :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 mei 2008 13:15

Of gewoon links en rechts kijken :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 mei 2008 14:26

ziet er wel leuk uit ja!!!
Maar ik ga Sarah niet meer tegelijk in een kinderwagen vervoeren met de baby als die er is. Sarah krijgt een loopplankje en verder gaan we lopend, ze vind lopen nu ook al een stuk leuker en de kleine afstanden zijn geen probleem.
Voor de grotere afstanden doe ik Sarah in de wagen en koop ik een draagdoek, als dat te zwaar wordt is Sarah bijna 2 en vind ik het overbodig om nog een duo wagen te kopen (denk), maar wie weet denk ik daar straks anders over :D

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 mei 2008 14:56

Oh, ik heb ook nog AH Jokers, wie wil ze.....?

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 19 mei 2008 15:05

Lammetje: Toen Margot geboren is was Imke bijna 2. We hebben toen een duowagen gekocht en veel gebruikt! Ik had er niet aan moeten denken dat ze toen al zou lopen!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 mei 2008 15:12

Wij hebben ook een duowagen, ideaal om meetenemen,
want hij klapt heel handig in!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 mei 2008 15:24

Saskia schreef:Wauw, die ziet er opzich wel stoer uit, maar het lijkt me een beetje saai voor het achterste kind, die ziet niks :roll:

dat valt dus mee, als je op de hoogte kijkt waar het achterste kind zit, kan je nog alles zien, ken iemand die zo'n wagen heeft dus vandaar.

Wij hebben het ook zo gedaan als lammetje, geen dubbele wagen dus en hier 19 maanden tussen de twee jongens. Geen probleem hoor, ik red me altijd prima.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 19 mei 2008 15:31

wij hebben 4 kids, maar bij de oudste 2 die 1jaar en 9 maanden schelen, meiden, hebben we het niet gedaan , ook met draagdoek opgeloste en met de jongste 2 die ongeveer 2 jaar schelen wel, want die van toen 2 was erg wegloperig en zeer roekeloos, toen hebben we idd zon wagentje gehad, wat ouder model, maar dat ging prima, voordeel is van zo,n wagen dat je hem weer tot 1persoons wagen omkanbouwen.
maar ook veel draagdoek gebruikt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mei 2008 15:52

verschilt denk ik ook per kind, die van mijn vriendin moet nog twee worden, en staat ook trouw op het plankje! de eerste keer was het een strijd, maar ze heeft het nu goed voor elkaar! hij staat er erg parmantig op, als hij moe is in de winkel van het staan,z et ze em op de rem en kan hij zitten op het plankje! en als ze weer gaan rijden, gaat hij er weer op staan!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mei 2008 16:44

Je kunt ook nog een stoeltje kopen die je op de wagen kan doen en waar je andere kind dan op kan zitten. Dan kan dat gewoon als je kind te moe is om nog mee te lopen of als je even op moet schieten. Zijn erg handig. Ik heb er vroeger ook zo een gehad.

Mijn oudste dochter heeft drie jongens waarvan de jongste twee bijna een jaar schelen. Ze heeft ze eerst een poos in een tweelingwagen gehad maar op een gegeven moment werd dat toch wel erg zwaar en is die oudste van de twee gewoon mee gaan lopen. Tegen het weglopen en overal heenrennen doet ze hem altijd een tuigie aan die vastzit met een klip aan de wandelwagen. Zo blijft hij lekker bij de wagen en hoeft ze er niet achteraan te rennen.
zelf vind ik die loopplankjes aan de wagen erg lastig met lopen. Je kunt net niet goed achter de kinderwagen lopen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 mei 2008 17:34

Die stoeltjes op de wagen mogen niet meer. Tenminste niet op het model kinderwagen wat ik heb want mijn wagenbak zit maar op 2 plaatsen vast aan het frame. Je wagenbak gaat dan kantelen en breekt af op de bevestiging.

Ik moet er niet aan denken om een duo wagen in mn kamer te hebben staan. heb geen idee waar ik hem moet laten en eerlijk gezegd vind ik ze nog ontzettend lelijk ook :oops: . Alleen die met de twee zitjes naast elkaar, maar die past hier niet in de gang zonder dat hij in de weg staat. Onze huidige kinderwagen past er wel precies en ik zet in de schuur een oude wagen neer die bij mn moeder staat, als we dan veel moeten lopen gaat die wagen mee en gaat de baby in de draagdoek.

Ik vind het eigenlijk veel vervelender dat de baby niet mee kan op de fiets, weer een half jaar zonder fiets :(

Ohja, als we veel lopen gaan we toch samen weg dus kan de baby gewoon in de wagenbak en Sarah in de buggy. En als het écht niet gaat kun je er altijd nog eentje kopen :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 mei 2008 17:57

De bof, komt dat nog vaak voor?

Sarah heeft een beetje verhoging sinds gister, verder niet echt zo erg dat ze er last van heeft, maar bij de ha had ze ook al een rood oortje wat kon duiden op middenoorontsteking. Nu heeft ze een rode wang aan die kant, wat opgezet, wat weer duidt op de bof, maar verder heeft ze volgens mij geen klachten, eet goed, drinkt goed, speelt lief en is nog steeds snachts onrustig.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/86/Bof.html
Bij de bof is er een ontsteking van de oorspeekselklier: aan een of aan twee kanten. Daardoor krijgt de zieke één of twee dikke wangen.

Zou de ha dat ook gezien kunnen hebben, omdat het alleen wat rood zag en verder (nog) geen (middenoor)ontsteking?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 mei 2008 18:32

Volgens mij heeft half nederland op dit moment de bof!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mei 2008 18:48

Mijn dochter heeft nog wel gewoon zo een zitje gekocht. Helemaal nieuw en mag ook op haar wagen. Je moet alleen niet je wagen met een kind erop los laten staan dan kan hij kantelen.

Als je het zo jammer vind om niet meer te fietsen waarom koop je dan niet een fietskar voor achter je fiets? Reuze handig en volgens mij ook best wel tweedehands te verkrijgen.

Ik had hier trouwens een tweelingwagen ( toen ik twee oppaskindjes van dezelfde leeftijd had) die ingeklapt net zoveel plaats innam als een gewone ingeklapte kinderwagen. Dus qua ruimte die het inneemt valt het reuze mee.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 mei 2008 18:56

liefje schreef:Volgens mij heeft half nederland op dit moment de bof!

Idd dat bestaat op dit moment juist Lammetje....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Terug naar “Archief”