Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2008 20:24

Momenteel werk ik op de markt, drie dagen per week bij de bakker. En toevallig moet ik de komende paar woensdagen invallen bij de broer van mijn baas die heeft een ongelukje gehad. Dus dat zijn dan 4 dagen en dan zit ik over de 40 uur heen. Ik heb heb via internet een sollicitatieformulier ingevuld bij de Rivas voor alphahulp, maar daar heb ik nog geen reactie opgehad. Nu kwam invallen voor broer van baas er tussendoor, dus vind ik het niet zo erg..

Wat ik leuk vind aan de markt: De verkoop, contact met mensen. Minder leuk: Veel te vroeg uit bed..(gemiddeld 4 uur 's nachts) en dat betekent dus ook vroeg naar bed, terwijl ik een avondmens ben :? Maar vooruit, het went ergens ook weer.

Owja, ik heb vanmiddag gebeld voor de uitslag van het laatste examen (notuleren) voor Secretaresse Nederlands, omdat ik maar geen post kreeg en al m'n klasgenoten al wel bericht hadden gehad. Nu bleek dat het nog naar m'n kameradres in Rotterdam ging :mrgreen: Daar ligt dus nu mn diploma, met een 8 voor notuleren :D Laagste cijfer van alles was een 7, dus ik ben blij :P
Misschien dat ik er als ik getrouwd ben iets mee ga doen..maar de kans is groot dat ik in de verkoop blijf..alleen dan een modezaak ofzo en geen verswaren meer. De verkoop trekt nu eenmaal 8)

sela

Berichtdoor sela » 08 mei 2008 21:15

=D>

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 mei 2008 21:25

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Eh, elk groot bouwproject loopt vertraging op, dat is standaard, dus dat ziekenhuis staat er voorlopig nog niet. En ach, O-positief of O-negatief, wie merkt het verschil 8) ?

Beetje vertraging mag wel, maar dit ZH had er al minstens zo n 10 jaar terug moeten staan.
Ach ja, wie merkt het nou? Je bent verzekerd van een bericht in de krant :cry:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 mei 2008 21:37

Kranten en folders etc. rondbrengen heb ik lang als bijbaantje gehad. Mn moeder werd gek van al die zooi wat elke week binnenkwam :?
Vond het best leuk, lekker veel vrijheid, al rij je wel zwabberend door dat gewicht, op je fiets rond.
Alphahulp ook nog gedaan, dat gaf veel voldoening en is ook gezellig!
In de winkel gestaan, ook leuk. Pff wat lijkt dat allemaal lang geleden, moet diep gaan graven wat ik allemaal gedaan heb.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 mei 2008 22:15

Ik werk parttime als juridisch medewerker op en advocatenkantoor, ben daarnaast aan het afstuderen (Rechten dus, en Taal- en cultuurstudies). Vanaf september hoop ik op datzelfde kantoor zelf als advocaat terecht te kunnen. Tot die tijd werk ik nog regelmatig op zaterdag en in de vakanties als activiteitenbegeleidster op een arbeidstrainingscentrum.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

André

Berichtdoor André » 08 mei 2008 23:12

Mijn 'werk' is vanaf 2001 rentenieren. =)
Ik heb 5 jaar in een ramen, deuren, kozijnen en trappen fabriek gewerkt.
16 jaar in een service bouwmarkt, deze had/heeft een eigen werkplaats en montagedienst. Dat was dus vrij breed, van verkoop tot inkoop, van ruwhout tot een meubel etc.
Nog een jaar of 2 samen met een collega aan het roer gestaan van dat geheel.
Opleiding kwam redelijk overeen, meubelmaken, bouwtechniek, meubelstofferen en een ondernemersdiploma.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 mei 2008 23:34

88alries88 schreef:
Daatje123 schreef:
88alries88 schreef:Daatje123, je bent toch niet zo'n type als die griet van Dames in de Dop die gisteren bij Jensen was? :wink:

Ehum, aan jou toon te zien niet :lol: Moet je eerlijk zeggen dat ik geen tv kijk, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Dat zijn een stel meiden die echt heel weinig hersens hebben, en 1tje daarvan was sinds een week assistent-makelaar, maar vroeg me hard af of ze daar wel geschikt voor was want ze kon alleen maar met 'aso' termen praten!

Maar ik denk wel dat jij een erg leuk beroep ook hebt! Wilde vroeger ook altijd makelaar worden of er iig werken, maar is er nog niet van gekomen!

Hoeveel eieren zitten er in een dozijn?

'Ehmmmmmmmmm, dat hangt van het doosje af' :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 mei 2008 23:35

Ik ben moeder en verder zie Smurffie. Behalve dan dat secretaresseverhaal. Mijn officiele beroep heet onderwijsassistent.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 23:37

dE bAdEeND schreef:
L'être extraterrestre schreef:En dat is dubbel :wink:

Ik doe de opleiding tot vrachtwagenchauffeur, werk 4 dagen in een loods, vrachtwagens laden/lossen, karton en vuil in de persen gooien. 1 dag in de week ga ik naar school.

Wat ik leuk vind aan mijn werk? De collega's en het meegaan met de vrachtwagen. Wat ik niet leuk vind? De rest.

Ik ken alleen maar jongens die dat doen, maar wel stoer hoor! :D Heb je nog wel wat vrouwelijke collega´s
Kijk, dit is nou de ergste reactie die er is :mrgreen: (Ik kan er wel om lachen hoor :wink: )

Vrouwelijke collega's, tjah. Ik werk bij Zeeman, dus vrouwelijke collega's zat. Het disrtibutiecentrum zelf herbergt ook wel wat vrouwen, maar de laad- en loshal waar ik werk ben ik enig in mijn soort. Tot grote verbazing van de winkelmutsen die een rondleiding krijgen zo af en toe, opmerkingen als, hé, een meisje! heb ik al iets te vaak gehoord.

En vrouwelijke vrachtwagenchauffeurs zijn er vrij veel. Ga maar eens opletten.

@Abdijbier: collega! Heb je al lang je rijbewijs?

Heb trouwens ook nog 2,5 jaar part-time bij een tuincentrum egwerkt op de dierenafdeling.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 mei 2008 23:41

Ghe, dit doet me denken aan een collega van een andere ploeg van mn man, ze heette Grietje. En in diezelfde ploeg zat ook een Hans. LOL :mrgreen:

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 08 mei 2008 23:45

Smurffie schreef:Owja, ik heb vanmiddag gebeld voor de uitslag van het laatste examen (notuleren) voor Secretaresse Nederlands, omdat ik maar geen post kreeg en al m'n klasgenoten al wel bericht hadden gehad. Nu bleek dat het nog naar m'n kameradres in Rotterdam ging :mrgreen: Daar ligt dus nu mn diploma, met een 8 voor notuleren :D Laagste cijfer van alles was een 7, dus ik ben blij :P

d:)b =D> Gefeliciteerd dan dat je geslaagd ben!
Afbeelding

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 09 mei 2008 06:36

jamillah schreef:Ghe, dit doet me denken aan een collega van een andere ploeg van mn man, ze heette Grietje. En in diezelfde ploeg zat ook een Hans. LOL :mrgreen:

Zal ik je eens wat vertellen.... Ik ken een ouder echtpaar die die naam hebben... Hans en Grietje, ze wonen ook in een heel leuk klein huisje (alleen niet van snoep :P )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mei 2008 07:13

em_ma schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Eh, elk groot bouwproject loopt vertraging op, dat is standaard, dus dat ziekenhuis staat er voorlopig nog niet. En ach, O-positief of O-negatief, wie merkt het verschil 8) ?

Beetje vertraging mag wel, maar dit ZH had er al minstens zo n 10 jaar terug moeten staan.
Ach ja, wie merkt het nou? Je bent verzekerd van een bericht in de krant :cry:

De ontvanger merkt het wel als z'n bloed gaat klonteren!

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 09 mei 2008 08:27

Ik werk als Customer Engineer bij Xerox.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 09 mei 2008 09:17

eerst 5 jaar hoofdcassiere in supermarkt
1 jaar in de gezinsverzorging
nu full-time boerin :lol:

Terug naar “Archief”