Man met 2 linkerhanden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 apr 2008 21:26

Laten we hier maar geen discussie hebben over autisten en leren.
Ik vraag me af of zij haar man ook dingen vraagt om te doen of gewoon opdrachten geeft. Als ik niets vraag doet mijn man ook weinig in huis, heeft een eigen zaak en dus altijd wel wat daarvoor te doen. Als ik het vraag doet hij het wel. Hij brengt bijna elke avond de 2 oudsten naar bed en leest ze ellenlange verhalen voor enz. Dat vind ik ook heel belangrijk. Misschien moet de vraagsteller toch wat meer kijken naar wat hij wel doet zoals iemand anders ook al opmerkte.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 apr 2008 21:27

Dat zou ik ook belangrijk vinden Memmem. Liever de tijd aan de kinderen besteden dan dat hij die tijd loopt te verprutsen door zijn linker handen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 apr 2008 21:57

Mijn man krijgt altijd op onmogelijke tijden klusdrang.. Meestal net voor het eten of 's avonds laat :lol:

Hij kan veel maar gaat wel altijd op zn elvendertigst. Ach, als je al 60 a 70 uur werkt dan hoeft dat voor mij ook allemaal niet zo. Hij legt de kids altijd op bed als hij op tijd thuis is en past zaterdags op als ik werk. Oja, zondags is hij ook altijd druk in de weer met de kids, wandelen enzo. Vind ik echt gaaf, hij ziet ze verders toch al zo weinig.

En straks met de bouwvak gaat hij buitenom schilderen. Heeft hij drie weken de tijd dus dan moet dat goed komen 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 apr 2008 22:00

Ow hij heeft er wel een handje van om overal zn gereedschap te laten slingeren en dan vervolgens nijdig worden als ik het opgeborgen heb op een plek waar hij het niet kan vinden :mrgreen:

Dat hebben mannen wel ernstig, niets kunnen vinden. Of te lui om even te zoeken want vrouwlief wéét het dus een vraag is voldoende. Pas riep hij waar de enveloppen lagen. Ik: in de kast! 16 kasten doorzocht voor hij ze had. Ghehehe.. Ik: ze liggen al sinds we getrouwd zijn op dat plek, in die kast, in datzelfde laatje :roll:

Ach 8)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 21 apr 2008 23:26

Tsja wat is handig?

Er zijn dingen waarin ik handig ben en doorzicht heb. En andere dingen weer totaal niet.

Huishouden is bijvoorbeeld iets waar ik totaal geen kaas van gegeten heb. Het is geen onwil, maar sommige dingen zie ik gewoonweg niet.
Een scheef fotolijstje zie ik meteen, maar stof in de hoeken of een spinrag weer niet. Hier op kot slingert er vanalles rond, boeken, gereedschap, hout, schrijfwaren. Maar ik weet alles vrijwel direct te vinden. Maar heeft iemand het opgeruimd, dan ben ik alles kwijt. :roll:

Ook zijn er dingen die ik niet kan, of niet meteen goed doe. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom niet kan proberen.

Wassen en strijken bijvoorbeeld. Ik weet hoe ze dat in de middeleeuwen of rond 1900 deden, en hoe een wasmachine in elkaar zit. Maar op welke temperatuur en wat bij wat moet? Het is me een raadsel.
Ook duren sommige handelingen uren, terwijl Esra in 2 min klaar is. Tsja, wat doe je dan? Gewoon iets anders zoeken wat nog moet gebeuren en je wel kan.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 apr 2008 05:49

jamillah schreef:Ow hij heeft er wel een handje van om overal zn gereedschap te laten slingeren en dan vervolgens nijdig worden als ik het opgeborgen heb op een plek waar hij het niet kan vinden :mrgreen:

Dat hebben mannen wel ernstig, niets kunnen vinden. Of te lui om even te zoeken want vrouwlief wéét het dus een vraag is voldoende. Pas riep hij waar de enveloppen lagen. Ik: in de kast! 16 kasten doorzocht voor hij ze had. Ghehehe.. Ik: ze liggen al sinds we getrouwd zijn op dat plek, in die kast, in datzelfde laatje :roll:

Ach 8)

hoe herkenbaar. Hier zweeft ook alles rond en ik ruim bijv. de schuur niet op. Hij bekijkt het maar. Af en toe moppert hij dat het zon bende is. Nou en... laat je handen wapperen en ruim het op.

Over concentratieproblemen: kan ook best zijn.

Maar gisteravond heb ik gewerkt en het huis was aan kant en er was gestofzuigd, dus langzaam winnen we terrein. Tegen die tijd dat we 50 jaar getrouwd zijn....... :shock:

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 apr 2008 06:55

Vraagje: waarom komen vrouwen op de meest onmogelijke momenten (9 van de 10x) met een lijst met dingen die gedaan moeten worden op een moment dat je eindelijk effe onderuit wil gaan zitten?

#-o :)nico
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2008 06:58

ach huishouden vindt ik nog niet zo erggg.... het gaat wel op z'n eigen manier.. Maar dat is niet erg! Voor de rest is hij super handig! Heeft de grasmaaier weer gemaakt. Timmert ff een bed in elkaar en maakt het electriciteit weer goed wat pas iemand kapot getrokken!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 22 apr 2008 07:23

Speedy schreef:Vraagje: waarom komen vrouwen op de meest onmogelijke momenten (9 van de 10x) met een lijst met dingen die gedaan moeten worden op een moment dat je eindelijk effe onderuit wil gaan zitten?

Sommige dingen moeten gebeuren voordat je onderuit kunt zakken. Een man ziet de klus waarschijnlijk niet of wil em niet zien :oops:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 apr 2008 07:26

em_ma schreef:
Speedy schreef:Vraagje: waarom komen vrouwen op de meest onmogelijke momenten (9 van de 10x) met een lijst met dingen die gedaan moeten worden op een moment dat je eindelijk effe onderuit wil gaan zitten?

Sommige dingen moeten gebeuren voordat je onderuit kunt zakken. Een man ziet de klus waarschijnlijk niet of wil em niet zien :oops:

d:)b

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 apr 2008 07:28

em_ma schreef:

Laat maar ............ als man verlies je het met die redenaties het toch altijd en klinkt het onvermijdelijke "ja, vrouw" maar weer. :mrgreen:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 22 apr 2008 07:46

Speedy schreef:
em_ma schreef:

Laat maar ............ als man verlies je het met die redenaties het toch altijd en klinkt het onvermijdelijke "ja, vrouw" maar weer. :mrgreen:

Je kan maar beter meteen ja en amen zeggen, des te sneller kun je onderuit gaan zakken :mrgreen:
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 apr 2008 07:58

jamillah schreef:Hij legt de kids altijd op bed als hij op tijd thuis is en past zaterdags op als ik werk.

Dat vind ik altijd heel apart, als een vrouw zegt dat haar man 'op de kinderen past'. Als jij er voor ze bent thuis noem je dat toch ook geen oppassen?

Speedy schreef:
em_ma schreef:

Absurd zeg! Ik kom nooit met een lijst met dingen aan die mijn man moet doen. We weten allebei wat er moet gebeuren in en om huis en we overleggen gewoon wie wat wanneer doet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2008 08:26

jamillah schreef:Dat hebben mannen wel ernstig, niets kunnen vinden. Of te lui om even te zoeken want vrouwlief wéét het dus een vraag is voldoende. Pas riep hij waar de enveloppen lagen. Ik: in de kast! 16 kasten doorzocht voor hij ze had. Ghehehe.. Ik: ze liggen al sinds we getrouwd zijn op dat plek, in die kast, in datzelfde laatje :roll:

Ach 8)

Wow dat is echt zoooo herkenbaar... en mijn ouders hebben precies hetzelfde ;)

Ik schrijf wel vaak dingen op, zowel voor mij als voor Borkdude. We hebben ook een huishoudkalender gemaakt in Google. Dat is ideaal: je kunt instellen dat je elke week op zaterdagochtend een e-mail krijgt waarin staat dat je de wc moet schoonmaken. Nouja voor wekelijkse dingen is het niet noodzakelijk, maar voor dingen die je wel regelmatig maar niet zo vaak moet doen (elke maand bijvoorbeeld) is dit wel heel handig.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 apr 2008 08:39

Speedy schreef:
em_ma schreef:
Speedy schreef:
Vraagje: waarom komen vrouwen op de meest onmogelijke momenten (9 van de 10x) met een lijst met dingen die gedaan moeten worden op een moment dat je eindelijk effe onderuit wil gaan zitten?

Sommige dingen moeten gebeuren voordat je onderuit kunt zakken. Een man ziet de klus waarschijnlijk niet of wil em niet zien

Laat maar ............ als man verlies je het met die redenaties het toch altijd en klinkt het onvermijdelijke "ja, vrouw" maar weer.

Absurd zeg! Ik kom nooit met een lijst met dingen aan die mijn man moet doen. We weten allebei wat er moet gebeuren in en om huis en we overleggen gewoon wie wat wanneer doet.

Dit is idd wel absurd, een hele lijst aan iemand geven wat ie moet doen :shock: Dat is toch handig in overleg lijkt me zo. Als er troep van iemand ligt en de ander wil dat het opgeruimd wordt dan kan je toch nog zelf bepalen wanneer dat gebeuren moet. En je weet toch (neem ik aan) ook wel allebei een beetje wat er moet gebeuren.

Terug naar “Archief”