Remancipatie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 18 apr 2008 09:09

rosalie83 schreef:Wanneer is een man 'een halve vrouw'? Ik hou ook wel van stoer. Strak in pak bijvoorbeeld, of stoere spijkerbroek met nonchalant overhemd of shirt. Of is dat juist vrouwelijk en is mannelijk pas als een man in een houthakkerstrui loopt?

Ik bedoelde met die opmerking vooral mannen die je wel eens in reclameblaadjes ziet :D . Kijk als iemand zich gewoon verzorgd is daar niks mis mee uiteraard. Waneer iemand zoveel aandacht aan zijn uiterlijk gaat besteden zoals een gemiddelde vrouw dat doet......Dat bedoelde ik met de opmerking "halve vrouw" :wink: . Ik had het niet zozeer over kleding.

@ajl: Je hebt ook hele stoere armbandjes hoor. Van die leren veters ofzo.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 apr 2008 09:19

Vonkie schreef:@ajl: Je hebt ook hele stoere armbandjes hoor. Van die leren veters ofzo.

* Griezel*

Enne mijn man hoeft mij niet altijd te begrjipen.......kan heel relativerend zijn. Soms is het gewoon heel fijn als iemand tegen je zegt dat je moet ophouden met zeuren i.p.v dat hij begrip toont.

Ik begrijp hem namelijk ook niet altijd als hij zich enorm opwindt over dingen die in de politiek etc gebeuren of als hij enorm in een scheur ligt als hij Topgear kijkt ( engels autoprogramma)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 apr 2008 09:30

ajl schreef:
Vonkie schreef:@ajl: Je hebt ook hele stoere armbandjes hoor. Van die leren veters ofzo.

* Griezel*

Enne mijn man hoeft mij niet altijd te begrjipen.......kan heel relativerend zijn. Soms is het gewoon heel fijn als iemand tegen je zegt dat je moet ophouden met zeuren i.p.v dat hij begrip toont.

Ik begrijp hem namelijk ook niet altijd als hij zich enorm opwindt over dingen die in de politiek etc gebeuren of als hij enorm in een scheur ligt als hij Topgear kijkt ( engels autoprogramma)

Net zo onbegrijpelijk is het hoe een man naar voetbal kijkt. Dat je je daar zo druk over kan maken. Ik heb wel gemerkt dat je, als je iets voor elkaar wil krijgen, je alles kan vragen en hij dan ja mummelt om er maar vanaf te zijn. Altijd handig :wink:
Ik zou ook niet willen dat een man mij nooit aan zou pakken. Maar ik kan er niet goed tegen als een kerel als een botte boer met jou gevoelens omgaat of jou daarin belachelijk maakt. Dat bedoelde ik.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 18 apr 2008 09:39

Gisteren zat ik in de trein. Voor mij zat een jonge man, pak aan, netjes en zakelijk. Aan zijn gezicht was duidelijk te zien dat hij make-up op had (foundation) dat vond ik echt niet mannelijk :lol: .

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2008 09:50

Vonkie schreef:
rosalie83 schreef:Wanneer is een man 'een halve vrouw'? Ik hou ook wel van stoer. Strak in pak bijvoorbeeld, of stoere spijkerbroek met nonchalant overhemd of shirt. Of is dat juist vrouwelijk en is mannelijk pas als een man in een houthakkerstrui loopt?

Ik bedoelde met die opmerking vooral mannen die je wel eens in reclameblaadjes ziet :D . Kijk als iemand zich gewoon verzorgd is daar niks mis mee uiteraard. Waneer iemand zoveel aandacht aan zijn uiterlijk gaat besteden zoals een gemiddelde vrouw dat doet......Dat bedoelde ik met de opmerking "halve vrouw" :wink: . Ik had het niet zozeer over kleding.

Mijn man staat 's morgens misschien niet helemaal net zolang als ik in de badkamer, maar het komt in de buurt. En dan is hij dus vrouwelijk? Ik begrijp dat niet. Ik hou ervan als mannen tijd en aandacht besteden aan hun haar, hun huid, hun lichaam. Dat doet niets af aan hun 'stoerheid'.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 apr 2008 10:01

Lovely schreef:Gisteren zat ik in de trein. Voor mij zat een jonge man, pak aan, netjes en zakelijk. Aan zijn gezicht was duidelijk te zien dat hij make-up op had (foundation) dat vond ik echt niet mannelijk :lol: .

Dat hoeft voor mij ook niet, make-up bij een man. Het is wel belangrijk dat hij netjes verzorgd is, maar niet te zeg maar. Gewoon basic.
Vind het wel grappig dat haar altijd zo belangrijk is bij mannen.
Daar mag je echt nooit aanzitten.

Mannen: waarom geen polonaise aan je haar????

HEERE, leer mij Uw weg

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 apr 2008 10:07

Mijn man doet nooit moeilijk als het op zijn haar aankomt. Ik heb er een keer voor de gein heel veel vlechtjes in gemaakt met allemaal gekleurde elastiekjes. Hij keek niet eens in de spiegel en liep gewoon naar buiten, ging boodschappen doen en heeft tijdens het eten met vrienden de vlechtjes in zijn haar laten zitten. Het zal hem echt een worst wezen.... :roll:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 apr 2008 10:10

Galateia schreef:Mijn man doet nooit moeilijk als het op zijn haar aankomt. Ik heb er een keer voor de gein heel veel vlechtjes in gemaakt met allemaal gekleurde elastiekjes. Hij keek niet eens in de spiegel en liep gewoon naar buiten, ging boodschappen doen en heeft tijdens het eten met vrienden de vlechtjes in zijn haar laten zitten. Het zal hem echt een worst wezen.... :roll:

:schaterlach:

HEERE, leer mij Uw weg

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 18 apr 2008 10:11

Neem van mij aan, echte mannen zijn net zo ijdel als vrouwen 8)

Wat vinden de dudettes alhier van baarden, borsthaar en (half)lang haar??

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 18 apr 2008 10:17

Giovannino schreef:Neem van mij aan, echte mannen zijn net zo ijdel als vrouwen 8)

Een 48-uurs baardje kan soms wel. Borsthaar is ook wel mannelijk maar niet teveel. Halflang haar bij een man vind ik supersexy, daar gaat mijn hartje echt sneller van kloppen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 apr 2008 10:24

Giovannino schreef:Neem van mij aan, echte mannen zijn net zo ijdel als vrouwen 8)

Inderdaad! Mijn man is echt helemaal niet ijdel!

Lang haar: mijn man heeft lang haar tot over zijn schouders, meestal in een staart. Echt zo'n dikke bos haar. Prachtig. Wanneer mannen een dun bosje stro hebben, dan moeten ze het vooral knippen. Halflang haar vind ik ook heel mooi/stoer/mannelijk.

Baarden: stoppelbaarden vind ik persoonlijk erg mannelijk. Ziet er wel wild uit. Baarden heb ik wat minder mee. Manlief scheert zich soms 1 keer per week, meestal 1 keer per 2 weken. 1 keer per week, mwah, kan nog net, 1 keer per weken, VRESELIJK. Maar ja, ik kan hem moeilijk dwingen zich te scheren...

Borsthaar: uhm, ja, ik snap het gedoe daarover nooit. De ene keer is het in de mode om het af te scheren, de andere keer is het stoer en mannelijk. Ik kan er niet mee zitten. Wat ik wel vies vind zijn van die mannen die dan hun overhemd net een knoopje te ver open hebben en dan pieken er zo van die haren uit. Ieuw. Aan de andere kant vind ik zo'n gladgeschoren boy op het strand altijd een beetje verwijfd.
Laatst gewijzigd door Galateia op 18 apr 2008 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 apr 2008 10:25

Baarden vind ik not done, als ze in de buurt van een centimeter of langer komen.
Borsthaar maakt me niet zoveel uit.
En halflang haar vind ik mooi als het zo n krullenbos is, beetje artistiek zeg maar. Maar lang haar, nee daar loop ik niet echt warm voor.

Wat vinden we van mannen die hun borsthaar waxen?

HEERE, leer mij Uw weg

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 apr 2008 10:56

Lovely schreef:

Een 48-uurs baardje kan soms wel. Borsthaar is ook wel mannelijk maar niet teveel. Halflang haar bij een man vind ik supersexy, daar gaat mijn hartje echt sneller van kloppen.

Het had mijn reactie kunnen zijn :D

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 18 apr 2008 10:59

Giovannino schreef:

Zo'n stoppelbaardje is altijd wel schattig natuurlijk maar niet zo'n echt grote *griezel*. En (half)lang haar is supertjes.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 apr 2008 12:35

Ghe, laat ik nou iemand kennen die altijd met een baard van een paar dagen en halflang haar rondloopt, zeg! 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”