Michael schreef:Hoe meet je schuld, aan het aantal genomen levens?
Nee, daar meet je dat niet aan.
Michael schreef:Dan zijn er heel veel onschuldigen onder de slachtoffers.
En hoe meet je wie onschuldig is?
Michael schreef:Helaas kan ik geen recentere gegevens vinden.
Palestinians Deaths vs Israeli Death. September 28, 2000 - February 15, 2006
[Total Number of Palestinian deaths] : 4209
* Children: 892
* Women : 273
* Men : 3044
Bron?
Michael schreef:[Palestinians killed by Jewish settlers] 72
Onder welke omstandigheden? En hoeveel van die palestijnen namen deel aan terroristische activiteiten?
Michael schreef:[Palestinians killed as a result of Israeli shelling] : 83
Tja, de andere wang toekeren is in oorlogssituatie niet de meest voor de hand liggende optie en aangezien de terroristen zich onder gewonen burgers verschuilen... En hoeveel van die palestijnen namen deel aan terroristische activiteiten?
Michael schreef:[Deaths as a result of medical prevention at Israeli checkpoints] : 117
En waarom zijn die checkpoints ingesteld? En hoeveel van die doden waren anders te voorkomen geweest?
Michael schreef:* Of them stillbirths (born dead at checkpoints) : 31
En hoeveel daarvan zouden sowieso dood zijn gebeuren?
Michael schreef:[Number of Palestinians extra-judicially assassinated] : 561
Terroristen, daar laat ik geen traan voor.
Michael schreef:* Of them bystanders killed during extra-judicial operations: 253
Dat gebeurt. Een volk dat actief steun verleent aan terroristen en hen in haar midden toelaat zodat ze kunnen schuilen tussen de kinderen en vrouwen moet niet klagen wanneer die dan slachtoffer worden.
Michael schreef:[Total Number Israeli deaths]: 1556
* Children : 113
* Women : 305
* Men : 603
* Settlers : 213
* Soldiers : 322
Men dood dus meer dan drie keer zoveel burgers dan men militairen, die legitieme doelwitten zijn en zich niet tussen de burgers verschuilen. Nee, men is actief bezig om burgers te doden. Het is geen collateral damage zoals bij de Israeli's, maar een moordcampagne om burgers te doden.
Michael schreef:Ik denk dat een land wat moreel correct handelt geen feestjes moet vieren in die omstandigheden.
Moreel correct handelen? Als Israel zou handelen zoal jij dat moreel verantwoord acht zouden we nog een paar miljoen Joden kunnen begraven. Weliswaar zou het deze keer niet met gasovens te paard gaan, maar met wapens, maar evenzo zouden we een genocide kunnen zien.
Michael schreef:Overigens zou je 15e eeuwse naam genoot hier ook verstandige dingen over te zeggen hebben.
Ongetwijfeld, al denk ik niet dat die zou drammen over de morele verantwoordelijkheden van Israel.