Rolverdeling anno 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 apr 2008 15:35

Lalage schreef:ajl: zorg je dat je niet teveel stress hebt met werken? Dat schijnt niet zo best te zijn voor de baby... eigenlijk moet je tijdens de zwangerschap al 24 uur werken, al snap ik dat dat misschien niet haalbaar is. Dus doe maar een beetje rustig aan ;)

Merk ook wel dat het zwaarder wordt, dus doe al wel wat rustiger aan. Ik knijp wat vaker een oogje dicht als de was niet bij is of als er stof ligt. ( maar goed dat hoort in het topic gezin en huishouden :wink: )
Maarre....daarom heeft mn man ook aangedrongen op een huishoudelijke hulp. Hij heeft weinig tijd om het goed te doen en het ontlast mij ook wel wat.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 apr 2008 21:47

ajl... jouw man werkt toch 80 uur? Is zijn werk zijn roeping ofzo? Ik kan me echt niet voorstellen dat je 80 uur per week aan werken wilt besteden... Er blijft dan toch veel te weinig tijd over voor dingen die écht belangrijk zijn.....??

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 01 apr 2008 22:34

Ik heb toch altijd mijn twijfels als ik dat hoor. Mensen roepen nogal gauw ik werk 70 á 80 uur. En als je dat al doet, dat houd je geen jaren achtereen vol.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 apr 2008 22:45

Ik heb een ikea tafel in elkaar geschroefd met een handschroevendraaier omdat ik geen schroeftol kon vinden. Het zit wel goed hier met de rolverdeling!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 apr 2008 22:46

Flappie schreef:Ik heb toch altijd mijn twijfels als ik dat hoor. Mensen roepen nogal gauw ik werk 70 á 80 uur. En als je dat al doet, dat houd je geen jaren achtereen vol.

Als trucker wel heur 8)

sela

Berichtdoor sela » 01 apr 2008 22:51

wellicht zijn er idd mensen die werk als een roeping zien. of werk en prive als 1 ding hebben ofzo..

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 01 apr 2008 22:57

jamillah schreef:
Flappie schreef:Ik heb toch altijd mijn twijfels als ik dat hoor. Mensen roepen nogal gauw ik werk 70 á 80 uur. En als je dat al doet, dat houd je geen jaren achtereen vol.

Als trucker wel heur 8)

Inderdaad, dan red je dat wel :)
Komt ook omdat je dan geen 8 uur per dag werkt, maar 9 (of is het tegenwoordig 11?) uur per 24 uur rust. Tel daarbij op dat erg veel chauffeurs daarbij sjoemelen en vaak maar 1 dag per week rust hebben (mijn vader kwam meestal zaterdagmiddag terug en ging om zondagnacht rond 12 uur weer weg), en je komt met gemak aan 70/80 uur.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 01 apr 2008 22:58

Galateia schreef:Tevreden zijn met een 'sober leven' klinkt zo eenvoudig. Wanneer is 'sober' niet sober meer, maar echt armoedig?
Pas hoorde ik een verhaal van iemand die in Sudan werkte.
Vergeleken daarbij zijn wij rijk.
Als er kleding, onderdak en voedsel is, en alles wat daarbij hoort,
zijn de noodzakelijkste dingen aanwezig.
Zolang dat er is, kan toch niet van armoede gesproken worden?

M.b.t. rolverdeling, sommigen hebben een niet-traditionle rolverdeling,
anderen wel. Bijv.:
paprikameisje2 schreef:hier zeer traditioneel!! heeeeeeeeerlijk!!
Heeft dit voordelen? M.b.t. snelheid van het werk en kwaliteit.
Het lijkt me toch dat dames (in het algemeen) nooit zo snel en goed
klussen in huis kunnen doen als ervaren heren.
En andersom, wie van de heren kan snel z'n kleding bijv. repareren?
Laatst gewijzigd door Rolf op 01 apr 2008 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 apr 2008 23:07

mijn vent repareert zelf zijn overall en sloopt daarbij mijn naaimachien

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 01 apr 2008 23:10

ik ken heren die zo secuur zijn met klussen dat de snelheid er flink onder lijdt

Rolf schreef:En andersom, wie van de heren kan snel z'n kleding bijv. repareren?

ik, er gaat ducktape in de hiel van mijn kisten :mrgreen:
en gaten in sokken, ondergoed en tshirts betekent dat ze de prullenbak in kunnen,
vrij snelle oplossingen dacht ik zo ;)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 apr 2008 07:08

Ik zou het nooit willen dat mijn man zoveel uren werkte. Dan heb je toch niks aan je vrouw en gezin? Ken ook een gezin man was altijd aan het werk super mooi huis 4 kinderen 5de op komst hij krijgt een ongeluk en overlijd. Wat zegt zijn vrouw hij heeft hier altijd hard voor gewerkt maar ik en de kinderen hebben nooit wat aan hem gehad. Ze hadden dat pas door toen het voorbij was.
Lijkt me zo erg he tegenwoordig wil iedereen zoveel mogelijk verdienen kasten van huizen hebben. Ik vind dat echt nergens voor nodig! en mijn man gelukkig ook niet. Die is lekker om 16.30 thuis smiddags

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 apr 2008 07:12

Rolf schreef:
Galateia schreef:Tevreden zijn met een 'sober leven' klinkt zo eenvoudig. Wanneer is 'sober' niet sober meer, maar echt armoedig?
Pas hoorde ik een verhaal van iemand die in Sudan werkte.
Vergeleken daarbij zijn wij rijk.
Als er kleding, onderdak en voedsel is, en alles wat daarbij hoort,
zijn de noodzakelijkste dingen aanwezig.
Zolang dat er is, kan toch niet van armoede gesproken worden?

Ik snap ook wel dat we in vergelijking met de derde wereld hier geen armoede kennen. Vandaar dat ik ook 'armoedig' gebruikte.
Een lange periode in mijn jeugd hebben wij behoorlijk 'armoedig' geleefd. Wij woonden met 6 personen in een 2-kamer appartementje. Mijn moeder at tussen de middag niks, anders konden haar kinderen niet eten. Zo'n situatie vind ik behoorlijk armoedig. Ook al lijkt het in niks op de situatie van iemand in Sudan.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 apr 2008 07:24

liefie schreef:Ik zou het nooit willen dat mijn man zoveel uren werkte. Dan heb je toch niks aan je vrouw en gezin? Ken ook een gezin man was altijd aan het werk super mooi huis 4 kinderen 5de op komst hij krijgt een ongeluk en overlijd. Wat zegt zijn vrouw hij heeft hier altijd hard voor gewerkt maar ik en de kinderen hebben nooit wat aan hem gehad. Ze hadden dat pas door toen het voorbij was.
Lijkt me zo erg he tegenwoordig wil iedereen zoveel mogelijk verdienen kasten van huizen hebben. Ik vind dat echt nergens voor nodig! en mijn man gelukkig ook niet. Die is lekker om 16.30 thuis smiddags

Ik denk dat jopuw man een ander soort baan heeft, waar hij makkelijker kan zeggen dat het resterde werk een dag later kan.

Vaak makkelijker gezegd dan gedaan. In een rustige week werkt hij 60 uur ( s'morgens 7 uur de deur uit en er s'avonds om 8 uur binnen). dan zijn er daarnaast vaak nog lezingen voor z'n opleidingen. Dus zit je al op meer uren. tel daar bovenop spoedzaken bij. Als de Fiod ergens op vrijdagmiddag een inval doet en je clt belt je, dan moet je er heen en soms ook het hele weekend. Je kan niet tegen je clt zeggen...u bent maandag de eerste. Dan is het kantoor een grote klant kwijt. daarnaast als iemand € 300 per uur voor je moet betalen, wordt er ook wat van je verwacht.

Lieffie...niet iedereen werkt voor de extra vakantie en het grote huis. Wij gaan al jaren niet op vakantie en hebben een normaal nieuwbouwhuis en ook geen dure nieuwe auto. Mijn man vindt zijn werk en alle ontwikkelingen op zijn vakgebied erg leuk. Dus zelfs in zijn vrije tijd leest hij vakliteratuur.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 apr 2008 07:27

En zelfs al zou je werken voor dat enorme huis en die bijzondere vakanties... is dat dan iets waar je je voor moet schamen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 apr 2008 07:40

ajl schreef:
liefie schreef:Ik zou het nooit willen dat mijn man zoveel uren werkte. Dan heb je toch niks aan je vrouw en gezin? Ken ook een gezin man was altijd aan het werk super mooi huis 4 kinderen 5de op komst hij krijgt een ongeluk en overlijd. Wat zegt zijn vrouw hij heeft hier altijd hard voor gewerkt maar ik en de kinderen hebben nooit wat aan hem gehad. Ze hadden dat pas door toen het voorbij was.

Ik denk dat jopuw man een ander soort baan heeft, waar hij makkelijker kan zeggen dat het resterde werk een dag later kan.

Vaak makkelijker gezegd dan gedaan. In een rustige week werkt hij 60 uur ( s'morgens 7 uur de deur uit en er s'avonds om 8 uur binnen). dan zijn er daarnaast vaak nog lezingen voor z'n opleidingen. Dus zit je al op meer uren. tel daar bovenop spoedzaken bij. Als de Fiod ergens op vrijdagmiddag een inval doet en je clt belt je, dan moet je er heen en soms ook het hele weekend. Je kan niet tegen je clt zeggen...u bent maandag de eerste. Dan is het kantoor een grote klant kwijt. daarnaast als iemand € 300 per uur voor je moet betalen, wordt er ook wat van je verwacht.

Lieffie...niet iedereen werkt voor de extra vakantie en het grote huis. Wij gaan al jaren niet op vakantie en hebben een normaal nieuwbouwhuis en ook geen dure nieuwe auto. Mijn man vindt zijn werk en alle ontwikkelingen op zijn vakgebied erg leuk. Dus zelfs in zijn vrije tijd leest hij vakliteratuur.

ik weet het bij sommige banen kan dat niet en ik zeg niet dat iedereen het voor dure vakanties doet enz. maar die man deed dat wel als zijn vrouw en kinderen het maar goed hadden.
En dat snap ik gewoon echt niet er is meer in het leven dan alleen werken.
Mijn broer is een half jaar vrachtwagen chaffeur geweest en die is er mee gestopt 5 uur s ochtends weg meestal 10 uur s avonds thuis. Ze waren net getrouwd en als mijn schoonzus nachtdienst had zagen ze elkaar 2 min bij de benzinepomp.
Hij zei ook als ik dit werk blijf doen kon ik beter vrijgezel blijven.
:D

Terug naar “Archief”