Joepie Meloen schreef:Race406 schreef:Joepie Meloen schreef:Hmmm, heb je concrete cijfers?![]()
Het lijdelijk zijn en erop los leven komt voor, maar dat heb je in alle kerken en procentueel gezien valt dat erg mee.
Er wordt bij ons niet geleerd dat je lichtende gestalten op bed moet zien e.d., dat is de karikatuurvorming die gebeurt. Ik denk dat de oppervlakkigheid waarmee hier wordt omgegaan met de leer van de GGiN duidelijk weergeeft hoe men tegenwoordig ten opzichte van de GGiN staat. Zolang jullie de prediking van de GGiN eenzijdig citeren en eruit lichten wat het beste in jullie karikatuur past, dan is het heel lastig om te discussiëren.
Hoho, ik geef niet eenzijdig weer, ik geef mijn ervaring weer. Hoe kan het dan dat er zo weinig mensen in de GGiN zich behouden weten, en in andere kerken meer mensen zeker mogen zijn van hun behoud?
Ik vraag me dan ook af of je ervaring wel volledig is. Mijns inziens is deze eenzijdig.
Omdat de behoudenis in andere kerken op een andere basis is. Ik ga hier geen discussie voeren of ik vind dat mensen in andere kerken wel of niet behouden zijn, daar gaan wij niet over. Alleen ben ik bang dat veel mensen in andere kerken op verkeerde gronden denken zalig te worden.
Je hebt deels gelijk. Maar ik meen heel stellig dat binnen de GGiN mensen bij Christus vandaan worden gehouden. Er wordt teveel de nadruk op gelegd dat velen zoeken, maar weinigen uitverkoren zijn. Er staat toch "Bidt en u ZAL gegeven worden, zoekt en gij ZULT vinden, klopt en u ZAL opengedaan worden"?
Waarom wordt er dan altijd weer een jamaar aan toegevoegd?