BruiloftTopic: Trouwkranten, stukjes, ceremoniemeester

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 25 feb 2008 17:25

Kriebels, je hebt gelijk. Had natuurlijk drive-in show moeten zijn. :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 10 apr 2008 18:13

*schop*

Ik ben nu als ceremoniemeester wat leuke zaken op papier aant zetten rond de organisatie.

Zoals confettie na het gemeentehuis
Fototoestelletjes 's avonds op de tafel
Onderzetters met foto's van de bruid/bruidegom met leuzen voor op de tafel
Etc etc.

Heeft iemand nog leuke dingen gezien op een bruiloft waar van die dacht: Jaaaaaaa dat wil ik ook, of jaaaaaaaaa das leuk :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2008 18:19

Geen confetti, dat lijkt me heel irritant voor een bruidspaar. Onze jongste neefjes en nichtjes strooiden witte rozenblaadjes. Die heb je zo weer overal uitgevist. En zijn zo opgeruimd bij het gemeentehuis (wij lopen op zondag naar de kerk langs 'ons' oude gemeentehuis, en daar ligt bijna elke week de stoep vol confetti of rozenblaadjes, vind ik zo asociaal).

Fototoestelletjes zijn leuk idd!
Uhm...wij hadden voor alle kids onder de 10 zeg maar (mijn zusje van 14 telde dus niet mee), een tasje gemaakt met spulletjes voor de hele dag. Het is een lange dag voor ze, maar zo hadden ze steeds iets om mee te spelen.
En een aparte ruimte tijdens het diner. Dan konden ze patatjes eten, en dan in de zaal ernaast hadden ze alle speelruimte.

Nog iets met kids: neem dvd's en een laptop mee, dan doen ze het ook prima.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 10 apr 2008 18:23

Dank voor de tips!
Ik heb 1 meisje van een jaar of 4. Gelijk het ringenmeisje. En dat tasje had ik vaker gehoord en die ga ik zeker gebruiken. Gewoon lekker kleurplaatje een popje en tuttendingetjes erin...! :D

Die rozenblaadjes is idd ook een goed idee... :D

Nog leuke tips om de mensen mee te laten nemen?
Bij m'n broer hadden ze een etiket gegeven waar mensen wat op mochten schrijven en dan op een foto plakken, die foto's hebben ze in een fotodoosje gestopt en overhandigd. I.p.v. een gastenboek! :D
Het zag er enorm leuk uit, en mijn broer en vrouw vonden het erg geslaagd. Je hebt gelijk leuk een foto van je gasten en je kijkt het makkelijk nog eens in!

mirteboom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mirteboom » 10 apr 2008 18:37

Ik ben ook druk met ceremoniemeester-zaken op dit moment.....de feestkrant is een hele klus. Ik heb een woordzoeker gemaakt, met allerlei woorden die met trouwen te maken hebben en ook met woorden als woonplaats, beroep, hobby's enz van het bruidspaar. De overgebleven letters vormen de trouwdatum en een foto van het bruidspaar staat vaag op de achtergrond.
Is wel ff puzzelen hoor, voordat je zo'n woordzoeker kloppend hebt, maar heel leuk om te doen en je kunt em zo groot of klein maken als je zelf wilt. Is ook leuk voor de gasten om later thuis te maken. Evt kun je er nog een maffe prijs aan verbinden
verder veel foto's en inderdaad de bekende wist-u-datjes. Wat -nette- mopjes van internet geplukt over de hobby's van het bruidspaar en het krantje is al vol
Ik wil ze wel in kleur gaan printen, met veel foto's er in is dat toch echt het leukste

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 apr 2008 18:46

Ehm, zo'n woordzoeker kan je via het internet gewoon maken.
Typ je alle woorden in, en hij maakt er zelf een woordzoeker van.
Stuk makkelijker lijkt mij. :D

http://www.smhc.info/spelletjes/woordzoeker/zelf_woordzoeker_maken.htm

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 10 apr 2008 18:49

Wow tof AikonGirl!
Leuk!

Wat hebben ze op jullie bruiloft allmeaal voor leuks gedaan?!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 apr 2008 07:36

Rijst gooien en confetti is zwaar irritant voor het bruidspaar.
Bij mijn broer hebben ze dat gedaan en hij heeft er de hele dag last van gehad doordat het echt overal in zijn pak zat.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 apr 2008 07:56

Gerdien B. schreef:Rijst gooien en confetti is zwaar irritant voor het bruidspaar.
Bij mijn broer hebben ze dat gedaan en hij heeft er de hele dag last van gehad doordat het echt overal in zijn pak zat.

wij wilden het ook echt niet want zit echt overal tussen. En in het gemeentehuis waar wij getrouwd zijn moet je het zelf ook allemaal opruimen en daar hadden we geen tijd voor :D

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 apr 2008 09:20

Bij ons was het echt druk met stukjes, beetje te eigenlijk..

Ons koor heeft gezongen.
Dirigent Severin van Dijk heeft een stuk gedwarsfluit.
Mijn vrijwilligsters een lied.
Mn familie een quiz (gruwelijk gelachen overigens :mrgreen: )
Twee vrienden een speech.
Oudpapierploeg van manlief een lied op de wijs van 'als het vuur gedoofd is'. Dat was echt grandioos, 4 stemmig en ze waren verpakt in kranten :lol:

Mijn schoonmoeder heeft een gedicht voorgedragen voor het eten, met enkel de daggasten. Net als mn schoonzusje een stukje op de dwarsfluit. Een tante heeft wat gedaan en mn hele schoonfamilie een lied waarin ze geld inleverden en later weer terugpakte omdat we ze nog van alles schuldig zouden zijn. Was ook erg leuk :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2008 09:57

In de trouwkrant hoort natuurlijk een ijzersterke column thuis. Beetje scherp en kritisch met een humoristische ondertoon uiteraard. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 apr 2008 12:01

Bij het gemeentehuis waar wij trouwden mocht je niet eens met iets (rijst, confetti ed.) strooien. Oplossing: bellenblaas:) superleuk en je hebt er helemaal geen last van na de tijd.
Bij een vriendin van mij werd wel met rijst gestrooid en toen regende het, werd superglad. Je gleed echt bijna uit, voor oude mensen al helemaal niet prettig. Dus zeker als het regent: geen rijst!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 apr 2008 18:30

esli schreef: Oplossing: bellenblaas:) superleuk en je hebt er helemaal geen last van na de tijd.
!

Bellenblaas in je kleren zijn rot vlekken. Die krijg je er niet makkelijk uit....

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 13 apr 2008 13:17

Funlover schreef:
esli schreef: Oplossing: bellenblaas:) superleuk en je hebt er helemaal geen last van na de tijd.
!

Bellenblaas in je kleren zijn rot vlekken. Die krijg je er niet makkelijk uit....

Bij mijn broer hebben ze dat ook gedaan! En meestal waaien ze toch wel snel weg door de wind.. Het was echt heel leuk!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 apr 2008 13:55

Funlover schreef:
!

geen last van gehad...

Terug naar “Archief”