Moderator: Moderafo's
RECI-TATIVO schreef:Mooie keuze, gefeliciteerd. Uit ervaring weet ik dat je beter jong kunt beginnen dan later. Het is een zeepbel te denken dat je later als de kinderen groter zijn meer tijd te hebben om te studeren. Het tilt je ook even boven het leven van alledag uit. Dat klinkt misschien negatiever dan ik het bedoel, maar je snapt het vast wel. Het is leuk en goed om je breed te oriënteren, zeker als je nog jong bent en wat jezelf al schrijft, je weet ook niet hoe de toekomst eruit ziet.
Merisja schreef:Hé Jamillah, wat leuk is dat zeg! Volgens mij zitten we zo'n beetje in hetzelfde schuitje... Ik ga na de zomer ook (weer) beginnen met de deeltijd PABO, 'k heb er al zo'n onwijze zin in! Vier jaar geleden was ik al begonnen met de deeltijd PABO, maar toen raakte ik zwanger en dat gaf zulke complicaties dat ik al heel snel moest stoppen. Daar baal ik echt nog steeds van (niet van ons dochtertje, hoor...). Inmiddels is die alweer bijna vier en we hebben er nog een dochtertje bij van bijna vier maanden. Ik heb ook zoiets van: nu of nooit! Nou, dan wordt het dus 'nu'. 'k Heb ook alle oppas al rond voor als de PABO weer gaat starten, heerlijk, ik heb er echt zin in!
Ik kreeg vandaag de brochure binnen die ik online besteld had en een uitnodiging voor de open dag! In het boekje stonden de studiekosten van dit seizoen en zag dat het voor deeltijd goedkoper is dan voor voltijd. Daar ben ik erg blij mee want dat maakt het financiele plaatje meer compleet en kan ik misschien zelfs een dagje markt laten schieten om te studeren.
Je krijgt toch (bijna) alles vergoed van de IB groep? In ieder geval het lesgeld! Je moet alleen de boeken zelf betalen, maar als je dat tweedehands doet, valt dat op zich nog best mee.
jamillah schreef:Wie weet Merisja![]()
Net vriendin gebeld en die heeft me weer helemaal van de wijs gebracht![]()
Ze heeft de pabo in Ede gedaan. 1.5 dag voor de klas, (in elk geval in het onderwijs). Vijf weken twee dagen naar school en de andere 5 weken 1 dag naar school. Twee jaar en afgestudeerd......
Oja en alles was gefinancieerd en ze kreeg een OV ook nog.
Wow, dat klinkt ook wel erg aanlokkelijk. Maar moet ik wel een berg oppas regelen, ik weet niet of dat gaat lukken allemaal.
Ik denk dat als je beide kids op school hebt je de meeste tijd hebt om aan je studie te besteden. Je bent nog hartstikke jong, wat is nu één jaar op jou leeftijd?jamillah schreef:RECI-TATIVO schreef:Mooie keuze, gefeliciteerd. Uit ervaring weet ik dat je beter jong kunt beginnen dan later. Het is een zeepbel te denken dat je later als de kinderen groter zijn meer tijd te hebben om te studeren. Het tilt je ook even boven het leven van alledag uit. Dat klinkt misschien negatiever dan ik het bedoel, maar je snapt het vast wel. Het is leuk en goed om je breed te oriënteren, zeker als je nog jong bent en wat jezelf al schrijft, je weet ook niet hoe de toekomst eruit ziet.
Dank Reci, ik begrijp inderdaad wat je bedoeld. Wij zitten nu nog te dubben of ik niet nog 1 jaar wacht tot in elk geval de oudste op school zit. Vooral mijn man raad me dat aan omdat twee kinderen om je heen overdag veel energie kost en je zeer weinig tijd hebt om overdag iets aan studie te doen. Met 1 kindje is dat alweer makkelijker. Maar het voelt voor mij zo alsof het een weggegooit jaar zou zijn dan. Ik zou als Boudin naar school gaat mooi al 1 jaar binnen kunnen hebben..
jamillah schreef:@Funlover, als ik start dan start ik het liefst meteen in september aan de Driestar in Gouda. Daar heb ik onlangs ook gezeten en ik vind het een heel fijne school. Voor welke groep sta jij?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten