gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 feb 2008 14:55

schreif je verschoont niet met een D want het zijn verschoonde bedden en gebadderde kinderen.

kinderen badderen wij 's avonds want eh ze worden overdag vies en zo blijven hun bedden schoon.

maar dat jij kwaamt hebben we een week tevoren gepoetst, ik was dwars af toen, weet je nog?

Zo ik heb lekker gestofzuigd met mij Philips Jewel zuigwonder. Nu ga ik dweilen met mijn Hausrein supersysteem!

Onder het typen is het stof gezakt van het stofzuigen dus dat kan ik nu lekker meedweilen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 feb 2008 14:57

*Annet* schreef:schreif je verschoont niet met een D want het zijn verschoonde bedden en gebadderde kinderen.

Lieve schat, ik heb geen idee van deetjes en teetjes.. Wel weet ik dat je 'schreif' schrijft met een lange ij...... :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 feb 2008 15:10

Annet heeft gelijk. Verschoond= in dit geval een voltooid deelwoord. Gebadderd ook, maar ik vraag me sowieso af of dat een woord is 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 feb 2008 15:16

zat op je wijze reactie te wachten.

Leuk dat ik ook es gelijk heb.

badderen??

ik badder
jij baddert
hij/zij/het baddert
wij?jullie/zij badderen :?:

wij hebben onze kinderen in bad gedaan

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2008 15:24

huisvrouwen zijn wel goed in offtopic reageren!! :)

Hier druk durk druk... een dochter die om de twee uur wat wil.... t wordt steeds gekker!!

en tussendoor ons bed uit het raam hangen.. zuigen... stoffen... bij mij is de nesteldarng overgebleven na de zwangerschap! Alwin ergert zich geel en groen! :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 feb 2008 15:25

over hara gesproken, die ramenzemer werkt hier totaal niet. Heb nogal grote ramen en voordat ik de helft gedaan hebt moet ik naar binnen om water te halen.... :?

verder alles lekker zo goedkoop mogelijk, behalve de as stofzuiger 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 feb 2008 15:29

zo uitgedweild?uitgedweilt? ik dweilDe

en lekker met leptop in de sun

maarre die ramenzemer van Hara is dus nix? Mijn schoonzus vind hem super! hoezo moet je al nieuw water halen halverwege? Ik heb nl. ook nogal grote ramen hier dus zat erover te denken.

Heb hier ook regentonnen vol regenwater. Mijn ma deed dat met ragebol en afgooien met regenwater. Lijkt mij ook wel leuk.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 feb 2008 15:31

E X F O K S C H A A P

8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 feb 2008 15:33

mijn moeder vind hem ook heerlijk en ik toen ik thuis woonde ook. Maar als ik nu het voorraam buiten doe ben ik halverwege en istie droog! Je zou er heel je huis in 1 keer mee moeten kunnen doen, werd mij verteld.... dus waarschijnlijk doe ik iets verkeerd :mrgreen:

Binnen werkt het trouwens wel goed, maar dan doe ik het bovenste gedeelte maar half :lol: (hangt een rolgordijn)

maar ik ga ook eens aan de slag, boodschappen halen, sarah schoonschrobben en de kinderstoel afnemen, eronder met de kuimeldief én de keuken opruimen (zo'n kleintje maakt een ontzettende zooi :) )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 feb 2008 15:36

Zo, mijn woonkamer en keuken zijn weer blinkend schoon. Inclusief alle ramen binnen en buiten. Lang leve het lekkere weer :)
En nu snel door naar school
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 feb 2008 15:37

@PPM: heel herkenbaar, ik ben m'n nesteldrang na 4,5 maand nog niet kwijt. M'n man wordt een beetje gek van al dat schoonmaken en opruimen. Ik had gedacht dat het over zou zijn na de bevalling. Toen ik bijna uitgerekend was, liep ik zo'n beetje 2x per dag met de stofzuiger door het huis.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 feb 2008 15:54

hier is ook alles lekker schoon alles opgeruimd eten staat al klaar voor straks want ik moet om half 7 weer gaan werken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2008 16:08

waaaah ik ga nu echt niet alles grondig doen (echt vet onzin hier)... We gaan straks toch verbouwen en rommelen en schilderen etc. Ik hou het wel netjes bij ff met een dokje over de meubels/tv/radio/vensterbanken en de stofzuiger er doorheen halen. Keuken gewoon gladjes (na het afwassen). WC (2 keer in de week) douche (1 keer in de veertien dagen).

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 feb 2008 16:28

Evelien schreef:De wc elke dag schoonmaken is totaal niet nodig (en heeft dan ook niks te maken met hygiene)

Ik vind de wc, als hij door 2 mensen intensief gebruikt wordt (die niet buitenshuis werken) echt wel vies hoor! Moet je maar eens de bril omhoog doen aan het einde van de dag, dan zitten er vaak spetters aan de onderkant. Ook van het water v/h doorspoelen, maar vind het echt onfris.
Enne met kinderen is het helemaal nodig want er zijn behoorlijk wat kinderen die ernaast plassen...

Ik doe het nu zo'n 3 keer in de week en als er visite komt vaker (voor en na de visite) gewoon omdat het dan fris ruikt en ik ben vies van anderen op mijn wc 8)
Overigens alles met bleek, gewoon omdat ik dat lekker vind ruiken. (doe trouwens bijna alles met bleek, in mn pyama :mrgreen: ) Alleen de meubels niet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 feb 2008 16:42

nou dan ga ik niet bij jou op de wc evelien. wat lammetje al zegt moet je eens onder de bril kijken en een man plast meestal staand die van mij dan wel altijd vliegt er wel iets hoor.
En hoe weinig tijd kost het om heel de wc schoon te maken mij amper 5 min om alles te doen kleine moeite dus.

Terug naar “Archief”