rosalie83 schreef:sela schreef:rosalie83 schreef:sela schreef:met speelgoed dabbert m'n dochtertje de kamer rond en test uit welk geluid het op het raam maakt. of op de tafel [met name als het knarst en piept]. als ze wat te eten krijgt gaat dat vrij ongecoordineerd en in een pakje drinken knijpt ze als ze de kans krijgt. ze klimt in de vensterbank, speelt met grond van bloempotten, drukt op alle knopjes die ze tegenkomt.. 'k zou jullie denk ik allemaal tot waanzin drijven als ik met m'n dochtertje op bezoek zou komen.
Om eerlijk te gaan: ik geloof het wel ja! Maar hoe komt het dat je dochter dat doet?
het wordt een ander verhaal als ik haar toespreek. uiteraard komt ze dan keurig naast me het bezoek uitzitten zonder zich te verroeren.
Ghehe, dat meen je niet? Dat is dan weer het andere uiterste. Ik vind het heerlijk als kinderen lekker rondrennen en klieren. Voor mij ligt de grens bij dingen vernielen of zo vies maken dat het echt absurd is. Kinderen blijven kinderen en hoeven niet in een keurslijf toch?
ik blijf er altijd weer verbaast van staan wat ze verzinnen.
gisteren had ze, ze is trouwens bijna 2, een stoepkrijt opgevist waar ze buiten met het buurmeisje mee speelt. waar vandaan? geen idee. vervolgens had ze alle stoelpoten in een onbewaakt ogenblik roze gekrijt.
ik haar vermanend toegesproken en zelfs in de hoek gezet. tja, straks begint ze aan de muren. dacht, dit is een duidelijke grens die ik moet aangeven. ik naar de keuken om een doekie te halen. was ze zelf al uit de hoek gekomen en stond met haar zakdoek alles schoon te vegen. wat een schatje, is het niet.