kerk en café??????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 19 mei 2003 11:25

Ikke21 schreef:Wat heeft dit met het onderwerp te maken dan??

dit is eeen vraagvoor mij neem ik aan? blijkbaar begrijpt niemand ddat tot nu toe. En misschien is ddat juist het erge aan het hele verhaal.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mei 2003 11:25

paprikameisje2 schreef:ik wil alleen maar duidelijk maken dat het neit uitmaatk waar je zit. Als je aan eht koffie drinken bent of je zit in het caffe, de preek is even snel vervlogen, tenzij je er als gezin er ovr gaat praten. Dti word wat mij betreft weinig gedaan.

en joris ik had al antwoord gegeve op jou vraag.

Tuurlijk maakt het wel uit waar je zit.....vlieg jij gelijk uit de kerk gelijk het cafe in waar keiharde muziek wordt gedraaid, terwijl je net psalmen/liederen in de kerk ter ere Gods gezongen heb.

Ik ben blij dat er bij ons heel veel over de preek/godsdienst gesproken word.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mei 2003 11:26

joris schreef:
Ikke21 schreef:Wat heeft dit met het onderwerp te maken dan??

dit is eeen vraagvoor mij neem ik aan? blijkbaar begrijpt niemand ddat tot nu toe. En misschien is ddat juist het erge aan het hele verhaal.

Nou wees is duidelijk dan!! leg is uit wat je nou precies bedoel

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mei 2003 11:26

paprikameisje2 schreef:ik weet het denk ik al, doordat het gewoonte is. DOe die gewoontes maa reens niet. Ik heb me dat ook eenpoosje voorgehouden, als ik nu wel of niet ga, maarkt niet uit, omdat het een gewoonte is gaat iederee wel gewoon, en die zit er maar gewoon om vervolgnes koffie te gaan drinken en dan lekker ovr andere dingen te gaan praten. Ik kan dan ht verscil niet zien tussen ee cafee en koffie drinken bij anderen of gewoon na huis gaan

hier joris of bedoel je dit niet

joris

Berichtdoor joris » 19 mei 2003 11:34

paprikameisje2 schreef:
paprikameisje2 schreef:ik weet het denk ik al, doordat het gewoonte is. DOe die gewoontes maa reens niet. Ik heb me dat ook eenpoosje voorgehouden, als ik nu wel of niet ga, maarkt niet uit, omdat het een gewoonte is gaat iederee wel gewoon, en die zit er maar gewoon om vervolgnes koffie te gaan drinken en dan lekker ovr andere dingen te gaan praten. Ik kan dan ht verscil niet zien tussen ee cafee en koffie drinken bij anderen of gewoon na huis gaan

hier joris of bedoel je dit niet

Dat is wel een deel van het probleem denk ik ja. Gewoontes zijn soms moeilijjk te veradneren. Maar als je met z'n allen helemaal voor God gaat, dan haal je het niet in je kop om niet aanwezig te zijn op zondag! Je haalt het wel in je kop als een eredienst op zondag je toch niet dichter bij God brengt.
onverschilligheid heeft altijd een oorzaak.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 19 mei 2003 14:14

Tears schreef:
Chloë schreef:Volgens mij hoor je als christen sowieso niet in een refocafé.
Dat is over het algmeen niet meer dan een veredelde veemarkt.

Een gewoon café.. tja, dat hangt van de situatie af.

Ik zie het punt niet helemaal, wat beweer je nu over een gewoon cafe, daar is nix vee-achtigs aan ?? Ik ben helemaal geen fan van refocafe, ben er wel 2 x geweest, maar altijd dat gezeur over de randjes.. Denk nou gewoon logisch na, Stel dat je met Jezus mee zou gaan, waar zou je Hem dan mee naar toe nemen. Misschien een beetje vergezocht, maar uiteindelijk moet dat je beslissing vormen. Zou je Hem wel mee naar een SRB avond meenemen en niet naar een refocafe ?? Ik hoor over SRB weleens dezelfde dingen als over het refo cafe.
Een ieder zij in zijn gemoed ten volle verzekerd. Intentie is heel belangrijk hier...
Ik kom niet zo gauw voor m'n lol in een gewoon café, ben geen uitgaansmens. Als ik er kom is dat vooral om boekjes uit te delen.
In een refocafé ben ik één keer geweest -ook niet voor m'n lol overigens- en dat was gewoon een schaamteloos gekoppel en geflirt. Als christen hoor je daar m.i. niet aan mee te doen. En ja, ik hoor ook zulke verhalen over de SRB. Maar dat is toch anders denk ik, want daar komen tenminste nog sprekers. Ik zou persoonlijk ook nooit naar 'n SRBavond gaan, maar oké.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 19 mei 2003 16:30

Ikke21 schreef:Het gaat hier toch over naar een cafe gaan op zondag??? wat heeft een refocafe daar nou mee te maken???

volgens mij niet, het ging meer over een café op zaterdagavond. maar misschien heb ik verkeerd gelezen, waar haal jij die zondag vandaan?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 19 mei 2003 16:37

Napoleon schreef:
Ikke21 schreef:Het gaat hier toch over naar een cafe gaan op zondag??? wat heeft een refocafe daar nou mee te maken???

volgens mij niet, het ging meer over een café op zaterdagavond. maar misschien heb ik verkeerd gelezen, waar haal jij die zondag vandaan?

Ja ik d8 ook dat t over naar t cafe gaan op zaterdagavond ging eigenlijk...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 19 mei 2003 19:29

JialiKelly schreef:aan de icoontjes te zien vind je het niet echt kunnen. Toch?

uhm... hoe denk ik daarover...

mja, opzich vind ik het niet zo'n heel vreselijke combinatie, maar het ligt wel aan de situatie.
Of je je helemaal zit te bezatten en helemaal opgaat in het uitgaansleven, of je drinkt even gezellig met wat vrienden ergens.

Ik ben het eens met JialiKelly, maar mij zal je er nooit zien, voor dat ik bij een refocafe ben voor m'n verantwoorde biertje is het zondag!!!!! :lol:

Ikke21
Majoor
Majoor

Re: kerk en café??????

Berichtdoor Ikke21 » 20 mei 2003 07:17

Benonline schreef:Hee wat vinden jullie daar nu van!!
's avonds in het/de (refo)café en 's morgens in de kerk.
kan dat of vind je van niet?

:? :? :? :? :? :? :( :( :(

oke napoleon......je hebt wel een beetje gelijk, ik dacht dat er bedoeld werd, 's ochtends in de kerk en ook diezelfde dag het cafe in!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: kerk en café??????

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 mei 2003 10:48

Benonline schreef:Hee wat vinden jullie daar nu van!!
's avonds in het/de (refo)café en 's morgens in de kerk.
kan dat of vind je van niet?

:? :? :? :? :? :? :( :( :(

waarom niet???? IK had het er vanlaatst over op de jv. Daar waren er ook een aantal die dit vonden dat het niet kon. wat is het nou anders, als je je helemaal opg aat in je hobby en je zit thuis, of je leest een boek een lekker flodderrommannetje, ben je dan beter bezig dan dat je na een (refo) caffe gaat??

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 20 mei 2003 18:28

Het ligt er aan hoe je naar een cafe gaat, ga je er heen om je vol te laten lopen em achter de 'wijven' aan te vangen? zoveel mogelijk te scoren?
Of ga je er heen om er gezellig onder een genot van een drankje lekker met je vrienden te kletsen omdat de kerk geef alternatief bied?
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Benonline
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Benonline » 20 mei 2003 21:20

[quote="Skoezie"]Het ligt er aan hoe je naar een cafe gaat, ga je er heen om je vol te laten lopen em achter de 'wijven' aan te vangen? zoveel mogelijk te scoren?
Of ga je er heen om er gezellig onder een genot van een drankje lekker met je vrienden te kletsen omdat de kerk geef alternatief bied?[/quote]

Kijk eens nou hierboven, daar ben ik het nou helemaal mee eens!!
Aan de andere kant zit wel: dit gebeurd overal! of het in het café gebeurd of ergens op een feestje toch?
OF niet soms?
Ik leef want ik drink

Neo

Berichtdoor Neo » 20 mei 2003 22:03

Skoezie schreef:Het ligt er aan hoe je naar een cafe gaat, ga je er heen om je vol te laten lopen em achter de 'wijven' aan te vangen? zoveel mogelijk te scoren?

AfbeeldingAfbeelding

Sjeherazade

Berichtdoor Sjeherazade » 21 mei 2003 08:45

Waarom zou je op zaterdag avond niet naar een café kunnen gaan? Je mag toch wel je sociale contacten onderhouden? Wat maakt het nu uit of je thuis aan het zuipen bent, of met je vrienden gezellig een biertje nuttigt? Dat is toch veel gezelliger?

En kijk: Alles heeft zn grenzen. Op een bepaald moment is het tijd om naar huis te aan. De zaterdag avond is dan geen voorbereiding op de zondag, maar het zou toch wel een beetje eerbiedig zijn om je uitgeslapen en wel in de kerk te vertonen op zondag.

Terug naar “Archief”