Tepelkloven Borstontsteking
Ik heb alle 4 de kinderen ongeveer een jaar bv gegeven. Ben er dus ook helemaal "lyrisch" over. Nooit geen kloven of borstontsteking gehad, geen stuwing. Tuurlijk deed het ook wel eens pijn maar dat was meestal snel weer over. Ook hebben ze allemaal wel een periode gebeten maar dat ging meestal weer over. De jongste van 14 maanden krijgt nu nog steeds, hij is nog helemaal verslaafd.
Je kunt nooit zomaar weg. Altijd moet je rekening houden met voedingstijden. Vlak voor je weg gaat nog ff voeden. Ben je ergens wordt je naar huis gebeld dat het kind ligt te schreien.
Als je kinderen hebt kun je nooit zomaar weggaan. Als je flesvoeding geeft kun je een ander de fles laten geven. Dat kan makkelijk zijn maar zelf had ik met de jongste wel eens de gedachte dat het maar goed was dat ik borstvoeding gaf omdat hij al vaak naar de oppas moest. Nu kon ik hem niet zomaar wegbrengen maar moest er naar toe om hem te voeden.
's Nachts moet jij uit bed om kind te voeden!
Maar je hoeft niet naar beneden om een fles klaar te maken waar je klaarwakker van wordt. Van Borstvoeding geven komt er een hormoon vrij in je lichaam waar je slaperig van wordt.
Het zegt me allemaal vrij weinig. En dat niemand het over kan nemen vind ik juist een nadeel. De vader kan dus nooit zijn kindje voeden! En oma's en opa's en vriendinnen etc vinden dat toch ook leuk?!
Zoals al meer gezegd, niet iedereen moet je kindje zomaar de fles geven. En de vader kan andere dingen doen dan de fles geven. Daarnaast is bv te kolven en in de fles te geven. Dan kan de vader dat dus doen.
Flesvoeding is net zo goed als borstvoeding?
De fabrikanten laten ons dat natuurlijk altijd geloven. Er zit dit in er zit dat in. Het lijkt nu bijna op de borstvoeding. Maar de natuurlijke (afweer)stoffen zitten gewoon niet in de flesvoeding. En dat er nu al opvolgmelk en peutermelk en weet ik wat allemaal nog meer is, is natuurlijk geen argument. Die fabrikant wil ook graag goede jaarcijfers hebben.
Er mag niet voor niets geen reclame gemaakt worden voor flesvoeding tot 6 maanden. Er word meestal wel vanuit gegaan dat borstvoeding beter is.
Flesvoeding is wel een goed alternatief als borstvoeding echt niet wil.
Mijn tante heeft toen zij 7 jaar was polio gehad. De arts vertelde mijn oma dat het zo goed was, dat mijn tante borstvoeding had gehad. Dat was op 7 jarige leeftijd nog merkbaar.