Van drugsverslaafden die zijn behandeld in De Hoop heb ik een aantal getuigenissen gehoord waarbij het zeker niet ging over "geestvernieuwing" maar eerder over "geestvernietigend". http://www.dehoop.org/sela schreef:....Geestvernieuwende middelen.
Moderator: Moderafo's
Van drugsverslaafden die zijn behandeld in De Hoop heb ik een aantal getuigenissen gehoord waarbij het zeker niet ging over "geestvernieuwing" maar eerder over "geestvernietigend". http://www.dehoop.org/sela schreef:....Geestvernieuwende middelen.
goshen schreef:Helaas voor jou bestaan die middelen niet. De "geestverruimende" middelen (eerder geestbeperkende middelen als je de zombie's in een gemiddelde coffeeshop nader aanschouwt) maken stuk voor stuk gebruik van reserve's en voegen niets toe. Het interen op reserve's is iets wat je later altijd weer in je gezicht terug slaat.Russell schreef:Het is behoorlijk voor de hand liggend dat middelen die je geest verruimen en andere inzichten kunnen bieden dan die van de gevestigde (religieuze) orde met argwaan bekeken worden door mensen die die orde koste wat kost willen handhaven.
Maar dat is niet iets waardoor ik me zou laten weerhouden, integendeel.
Maar helaas is ook een topic als dit voor figuren als jij weer een aanleiding om hun anti-religieuze boodschap (proberen) te verkondigen. Tenzij ik te snel conclusies trek want met "koste wat kost handhaven" kan ik niet veel.
sela schreef:onlangs was er hier in middelburg een ds. die geloofd in een God die niet bestaat. als ik het goed begrijp zat het hem vast op het ontbreken van een Godsopenbaring in zijn leven.
dat bracht me op een conversatie met iemand over geestvernieuwende middelen. niet speciaal naar hem, maar sowieso gezien de populariteit van drugs e.d. zou het een mooi marketing instrument kunnen zijn om geloof onder de aandacht te brengen.
pillen om je ellendige staat te ontdekken; 'ontdekkende middelen', calvabis, zwart poeder. Geestvernieuwende middelen.
scape schreef:sela schreef:onlangs was er hier in middelburg een ds. die geloofd in een God die niet bestaat. als ik het goed begrijp zat het hem vast op het ontbreken van een Godsopenbaring in zijn leven.
dat bracht me op een conversatie met iemand over geestvernieuwende middelen. niet speciaal naar hem, maar sowieso gezien de populariteit van drugs e.d. zou het een mooi marketing instrument kunnen zijn om geloof onder de aandacht te brengen.
pillen om je ellendige staat te ontdekken; 'ontdekkende middelen', calvabis, zwart poeder. Geestvernieuwende middelen.
Het tegenovergestelde van XTC . . . ipv sociale empathie trek je je terug in de binnenkamer.
Ontdekkende drugs . . . zwart poeder? Het tegenovergestelde van coke. I.p.v. jezelf god voelen ontdek je dat je maar eens nietig mens bent.
elbert schreef:Collateral schreef:Ik heb het idee dat je termen 'controle' en 'realistisch' hier vrij arbitrair toepast. 'Controle' schrijf je misschien al bewust met aanhalingstekens inmiddels, en dat lijkt me terecht. Maar welk kader hanteer je bij je vaststelling dat de binnengekomen prikkels bij die 'natuurlijke' 'controle' 'zo realistisch mogelijk' vertaald worden?
...
Nog even buiten de mogelijkheid van optische illusies gerekend: hoe weet je dat je hersenen je niet bedriegen?
Om een antwoord op beide vragen tegelijk te geven: dat weet je bij toetsing in de praktijk en als je dat niet te weten komt, weet je al gauw niet veel meer. Als je onder invloed van stimuli "ziet" dat er een droog voetpad voor je voeten ligt, terwijl je na 1 stap gedaan te hebben in het water komt te liggen, dan weet je dat je hersenen je bedrogen hebben.
Collateral schreef:Als je al controle kwijtraakt, dan lijkt mij dat een illusoire controle. Want: 'Het hart des mensen overdenkt zijn weg; maar de HEERE stiert zijn gang.' (Spr. 16:9.)
Daarom is het maar goed om de weg van de HEERE te overdenken, dan word je ook niet teleurgesteld (zie Psalm 1).
Russell schreef:jaccootje85 schreef:PeterK schreef:Ik ben benieuwd hoeveel mensen die softdrugs hebben gebruikt het gebruik er vanaf raden.
Degenen die er nu echt helemaal los van zijn, allemaal denk k zo...
Fout gedacht.
Collateral schreef:Inderdaad. MrSokkies reactie geeft dat al aan, en ikzelf ben inmiddels ook alweer ruim drie maanden gestopt met blowen. Wegens een weddenschap, en over negen maanden mag ik weer. Het lijkt me leuk om dan weer eens relaxed een jointje te roken, en soms zou ik er nu ook best zin in hebben, maar missen doe ik het niet.
Het is dus allemaal niet zo gevaarlijk als sommige mensen het willen laten lijken en ik raad het dan ook niet direct af. Wel zou ik het afraden aan mensen die dermate labiel zijn dat ze er makkelijk geestelijk verslaafd aan zouden kunnen raken, of mensen die het doen om hun problemen te vergeten. Maar dat geldt net zo hard - zo niet harder - voor alcohol. En, zoals MrSokkie terecht zegt: geniet, maar met mate.
Atheist1984 schreef:Bevlogen schreef:Mwah, persoonlijk ben ik tegen alle drugs
Dus je drinkt ook nooit en je slikt ook nooit een paracetamol tegen de pijn? Dat geloof ik eigenlijk niet. Oh ja, dat soort middeltjes, dat is drugs.
MrSokkie schreef:Ik moet er wel voor de volledigheid bijzeggen dat het niet zo goed ging met me toen ik nog blowde. Op een gegeven moment voelde ik heel sterk dat ik me niet zo ontzettend rot voelde als ik had geblowed en kwam tot de volgende conclusie: of ik moet de rest van mijn leven stoned blijven, of ik moet stoppen en mijn problemen onder ogen zien. Ik heb gelukkig dat laatste gedaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten