het is een gave, maar deze gave heeft ook een flinke keerzijde...[/quote]
Dit herken ik echt ook goed (wat Esra schreef over onrustig zijn in een restaurant) maar ben dan ook op mijn rustigst als het avond is en in een restaurantje met niet zoveel mensen en niet te veel licht maar als dit wel zo is zoeken we het liefst (automatisch) een tafel bij het raam... Nu ik dit zo lees van anderen vind ik dit wel een gerustelling dat het gewoon inderdaad komt door HSP zijn want ik ging wel eens twijfelen aan mezelf van hé wat heb ik nou... (En dacht gewoon dat ik een avondmens was want zodra het donker werd buiten voel ik me veel meer op mijn gemak..)

Ik heb mezelf wel aangeleerd om te proberen me te ontspannen als het ergens druk is met veel mensen en dat lukt me vaak ten dele.. Maar door gewoon steeds te gaan went het steeds meer. En inderdaad de thuiszorg is echt veel drukker geworden maar ik werk dan alleen als thuiszorg A gewoon 3 uurtjes achter elkaar bij de mensen thuis o.a. schoonmaken en maak ik er gewoon tijd voor met de klant om even rustig te praten e.d. want inderdaad bijv. bij de wijkverpleging van de 1 naar de ander toe "vliegen" zie ik ook niet zitten... HSP is voor mij gewoon het hebben van een karaktereigenschap en ik weet inderdaad dat mensen met Reiki e.d. bezig zijn maar dat is voor mij "ver van mijn bed" maar ik respecteer het als anderen dat willen en doen... Af en toe is HSP lastig (geweest) voor mij vooral toen ik jonger was maar ik zie nu ik "groter" ben vaak de positieve dingen ervan. En vooral ook omdat ik merk dat we niet de enigste zijn..

Succes ermee!