Riska schreef:Harm-J schreef:Dit lijkt mij meer iets voor in een religiebord,
De eerste vraag namelijk was: "Hoe gaan we om met ernstige ziekten, niet hoe kijk jij vanuit het geloof hier tegen aan".
Het is dus een algemeen topic, hoe we omgaan met een ernstige ziek
te..
Er is me naar een topic titel gevraagd, 'k heb wel de juiste doorgegeven, 'k denk dat we gisteren allemaal te moe waren,
Riska schreef:Daar komt zonder meer geloof bij kijken.
Je opmerking doet mij denken aan een therapeut die zei: "we hebben het even niet over het geloof, maar eerst over het probleem waar je mee zit". Terwijl het geloof als een rode draad door mijn leven liep.
Als je wilt dat er alleen gesproken wordt over hoe om te gaan met mensen die ernstig ziek zijn, dan moet je het topic veranderen in: "hoe gaan we om met ernstige zieken dus zonder de 't'...
In de praktijk raakt het elkaar toch steeds, geen mensen, geen ziekten,
geen ziekten geen mensen.
Inmiddels is gevraagd om de topictitel te veranderen, we vertrouwen dat het best goed komt.
We kunnen het het beste in het open religieforum plaatsen,* dan kan iedereen hiervoor op één centraal punt blijven, bij gesloten religie mag niet iedereen aan een discussie, ook kan ik gelijk niet meer deelnemen,
Erg lang zal het toch niet meer duren, laat me die dan ook, in alle eerlijkheid door te kunnen brengen.
*Het is dus niet de bedoeling, dat dit specifiek mijn topic te laten te zijn, Er zijn meer mensen die iets ernstigs mankeren, voel je niet beschaamd, ga
gewoon met iedereen in gesprek, het is erg jammer dat iemand er voor gezorgd heeft dat het oude topic te veel geschonden om zo mee verder te kunnen gaan.
Wekunnen veel steun en bemoediging vinden en bij elkaar vinden.