Morning After Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 06 sep 2007 13:35

pluisje23 schreef:Het gaat hier over het wel of niet gebruiken van de morning after pil en waarom komt het onderwerp dan weer op het wel of niet sex hebben voor het huwelijk?
De morning after pil kan je net zo goed gebruiken als je getrouwd bent.

Mijn antwoord op de vraag of ik de morning afterpil wel of niet zou gebruiken ligt aan de situatie waarin je bent, maar op dit moment zou ik hem gebruiken. Niet dat dat enig sinds nodig zou zijn want een ieder weldenkend mens gebruikt sowieso een voorbehoedsmiddel!
Klik anders even op het uitroepteken en meld het offtopic posten.....

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 sep 2007 14:15

Niet dat dat enig sinds nodig zou zijn want een ieder weldenkend mens gebruikt sowieso een voorbehoedsmiddel!

En mensen die daar principieel op tegen zijn, zijn volledig het spoor bijster? :roll:

pluisje23
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pluisje23 » 06 sep 2007 14:25

Smurffie schreef:
Niet dat dat enig sinds nodig zou zijn want een ieder weldenkend mens gebruikt sowieso een voorbehoedsmiddel!

En mensen die daar principieel op tegen zijn, zijn volledig het spoor bijster? :roll:

Dat hoor je mij niet zeggen, maar als je principeel tegen een voorbehoudsmiddel bent ben je dan ook niet principeel tegen de morning after pil??
En als je zo principeel tegen dat alles bent waarom dan wel sex hebben als je nog geen kinderen wilt? Voor het zingen de kerk uit is dat dan een optie en hopen dat je niet zwanger wordt? Daarnaast is een voorbehoudsmiddel niet alleen om te voorkomen dat je zwanger wordt wat dacht je van soa's, hiv?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 sep 2007 15:18

pluisje23 schreef:
Smurffie schreef:

Dat hoor je mij niet zeggen, maar als je principeel tegen een voorbehoudsmiddel bent ben je dan ook niet principeel tegen de morning after pil??
En als je zo principeel tegen dat alles bent waarom dan wel sex hebben als je nog geen kinderen wilt? Voor het zingen de kerk uit is dat dan een optie en hopen dat je niet zwanger wordt? Daarnaast is een voorbehoudsmiddel niet alleen om te voorkomen dat je zwanger wordt wat dacht je van soa's, hiv?

Ik kan me voorstellen dat mensen dat maar al te graag als smoes gebruiken ja..

En idd. is voor het zingen de kerk uit een optie. Je kunt overigens prima seks hebben zonder zwanger te raken, zónder voorbehoedsmiddelen. Gewoon een beetje creatief zijn, i.p.v. penetratie.

André

Berichtdoor André » 06 sep 2007 15:35

wat dacht je van soa's, hiv?
Ik dacht dat je daar niet zo kwetsbaar voor was in een monogame relatie?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 sep 2007 15:45

André schreef:

Ook dat nog eens idd :)

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 06 sep 2007 15:53

Smurffie schreef:
André schreef:

Ook dat nog eens idd :)

en daarbij komt nog dat voorbehoedsmiddelen niet helpen tegen hiv. alleen voorkom je dan dat je kinderen krijgt die hiv besmet zijn.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 sep 2007 16:03

Volgens wikipedia:

het fysiek contact tussen de penis en de andere partner te voorkomen als bescherming tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA).

Een goede manier om de kans op overdracht van soa's tussen partners sterk te verminderen is het gebruiken van een condoom bij elk contact waarin de penis een rol speelt.

De condoom voorkomt wél HIV. Tenzij je een bloedtransfusie krijgt ofzo.

(of vergis ik me nu..)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 06 sep 2007 16:54

'Voor het zingen de kerk uit' is overigens niet per se een optie. Van voorvocht kun je ook zwanger worden.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 06 sep 2007 16:57

Misschien is het een idee om je te onthouden van gemeenschap als je de verantwoordelijkheid voor de evt. gevolgen daarvan niet onder ogen wilt zien...

Antiblob
Mineur
Mineur

Berichtdoor Antiblob » 06 sep 2007 17:06

Smurffie schreef:En idd. is voor het zingen de kerk uit een optie. Je kunt overigens prima seks hebben zonder zwanger te raken, zónder voorbehoedsmiddelen. Gewoon een beetje creatief zijn, i.p.v. penetratie.

Ik weet niet wat precies je standpunt ten opzichte van voorbehoedsmiddelen is, maar zie je een principieel verschil tussen een condoom gebruiken en voor het zingen de kerk uit gaan?

pluisje23
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pluisje23 » 06 sep 2007 17:40

André schreef:

Je kan een monogame relatie hebben maar je weet nooit zeker wat je partner voordat hij/zij jou kende heeft uitgespookt dus de kans op een soa of hiv is er altijd!

smurffie schreef:Ik kan me voorstellen dat mensen dat maar al te graag als smoes gebruiken ja..

Smoes?? Beetje rare uitdrukking aangezien er gemiddeld per jaar 100.000 nederlanders besmet raken met een soa.

pluisje23
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pluisje23 » 06 sep 2007 17:42

L'être extraterrestre schreef:Volgens wikipedia:

het fysiek contact tussen de penis en de andere partner te voorkomen als bescherming tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA).

Een goede manier om de kans op overdracht van soa's tussen partners sterk te verminderen is het gebruiken van een condoom bij elk contact waarin de penis een rol speelt.

De condoom voorkomt wél HIV. Tenzij je een bloedtransfusie krijgt ofzo.

(of vergis ik me nu..)

Nee je vergist je niet!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 sep 2007 17:53

pluisje23 schreef:Je kan een monogame relatie hebben maar je weet nooit zeker wat je partner voordat hij/zij jou kende heeft uitgespookt dus de kans op een soa of hiv is er altijd!

Als dat het vertrouwen is wat je in je partner hebt.... :roll:

pluisje23
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pluisje23 » 06 sep 2007 17:57

Haai schreef:
pluisje23 schreef:Je kan een monogame relatie hebben maar je weet nooit zeker wat je partner voordat hij/zij jou kende heeft uitgespookt dus de kans op een soa of hiv is er altijd!

Als dat het vertrouwen is wat je in je partner hebt.... :roll:

Een goede reclame die toevallig nu op t.v is: Ik vertrouw me partner wel maar zijn exen niet!

Terug naar “Archief”