Maar de vraag was dus:
Hoe reageer jij als je broer/vriend vertelt dat hij homo is?
Moderator: Moderafo's
goshen schreef:rafaell schreef:goshen schreef:In mijn familie (tot aan de 5e graad of zo) en dan heb ik het over misschien 200 mensen, komt die onzin gelukkig niet voor.
Bizar, als de kans dat je op iemand van hetzelfde geslacht valt daadwerkelijk 8% bedraagt dan is de kans dat er op 200 mensen niemand op hetzelfde geslacht valt verwaarloosbaar (0.000006% (0.92 tot de macht 200 en dan vermenigvuldigen met 100) als ik het goed doe, maar ik heb al tijden niet aan statistiek gedaan dus maybe kan ik een opfrisser gebruiken
Statistiek![]()
- In Nederland heeft 50 procent blauwe ogen. In mijn familie komen alleen maar bruine ogen voor. Dat is een kans van 0,00000000001%![]()
- Klopt die 8% klopt. Het aantal homo's zal eerder rond de 1 á 2 procent liggen. Ben benieuwd waar dat cijfer vandaan komt.
- In mijn familie zijn geen homo's, zou het dan toch erfelijk bepaald zijn?
Muppet schreef:essieee schreef:goshen schreef:In mijn familie (tot aan de 5e graad of zo) en dan heb ik het over misschien 200 mensen, komt die onzin gelukkig niet voor.
Bizar![]()
Ik zou er enorm moeite mee hebben en er kapot van zijn....
Maar....ik zou er voor hem zijn en niet minder van hem houden!
Ik kom het ook in m'n vriendenkring tegen, en merk, als je je beide gewoon uit kunt spreken.....dan lijdt de vriendschap er niet onder!
Jij zal er kapot van zijn? Wat heeft het met jou te maken? Bizare opmerking. Alsof iemand ten dode opgeschreven is
goshen schreef:In mijn familie (tot aan de 5e graad of zo) en dan heb ik het over misschien 200 mensen, komt die onzin gelukkig niet voor.
goshen schreef: Mijn familie is misschien wel de uitzondering die de regel bevestigt. Ik meen het serieus. Er zijn wel een paar neven en nichten die nog niet getrouwd zijn, maar daar heb ik nog geen verhalen over gehoord (die verspreiden zich met de snelheid van het geluid in mijn familie).
Als een broer of zus het zou zijn dan zou ik overigens verdrietig reageren en die persoon aanraden vrijgezel te blijven, daar is niks mis mee. Nederland bestaat voor ongeveer 1/3 uit éénpersoonshuishoudens.
Mariekje88 schreef:Dus als bijna al jouw familieleden getrouwd zijn, wil dat zeggen dat ze ook allemaal hetero zijn?
Volgens mij zijn er toch nogal wat mensen die getrouwd zijn (geweest) met iemand van het andere geslacht, terwijl ze eigenlijk niet hetero zijn..
goshen schreef: Zelf heb ik tot mijn 24e nooit verkering gehad. Dit had te maken met een combinatie van handig zijn met computers, onhandig zijn met meisjes/sociale gelegenheden en een lichte lelijkheid (is gelukkig allemaal weggetrokken, binnenkort hoop ik te gaan trouwen)
Gerdien B. schreef:Optimatus schreef:Daar heb ik dan weer geen problemen mee, want ik heb een voorkeur voor vrouwen
ik zet je buiten de deur als je gaat lonken naar onze schoondochter
essieee schreef:Hm...het klinkt weer harder in tekst dan ik het gezegd zou hebben! IK dacht even aan mijn broertje, als hij dat vertelde zou ik daar kapot van zijn! Dat neemt NIET weg dat ik er voor hem zijn zou, hij is degene die het véél moeilijker daarin heeft dan ik! Maar het ging om...wat vind jij!
Jammer dat je het zo interpreteerd!
essieee schreef:Muppet schreef:essieee schreef:goshen schreef:In mijn familie (tot aan de 5e graad of zo) en dan heb ik het over misschien 200 mensen, komt die onzin gelukkig niet voor.
Bizar![]()
Ik kom het ook in m'n vriendenkring tegen, en merk, als je je beide gewoon uit kunt spreken.....dan lijdt de vriendschap er niet onder!
Jij zal er kapot van zijn? Wat heeft het met jou te maken? Bizare opmerking. Alsof iemand ten dode opgeschreven is
Hm...het klinkt weer harder in tekst dan ik het gezegd zou hebben! IK dacht even aan mijn broertje, als hij dat vertelde zou ik daar kapot van zijn! Dat neemt NIET weg dat ik er voor hem zijn zou, hij is degene die het véél moeilijker daarin heeft dan ik! Maar het ging om...wat vind jij!
Muppet schreef:essieee schreef:Muppet schreef:essieee schreef:goshen schreef:In mijn familie (tot aan de 5e graad of zo) en dan heb ik het over misschien 200 mensen, komt die onzin gelukkig niet voor.
Bizar![]()
Hm...het klinkt weer harder in tekst dan ik het gezegd zou hebben! IK dacht even aan mijn broertje, als hij dat vertelde zou ik daar kapot van zijn! Dat neemt NIET weg dat ik er voor hem zijn zou, hij is degene die het véél moeilijker daarin heeft dan ik! Maar het ging om...wat vind jij!
Ik kan me best voorstellen dat je denkt "ok, hier moet ik even aan wennen". Als mijn moeder me vertelt dat ze bijvoorbeeld kanker zou hebebn, ja dan zou ik echt kapot zijn. Dat iemand me verteld op het gelijke geslacht te vallen zou me even ongemakkelijk laten voelen omdat ik niet direct weet hoe er mee om te gaan. Maar ik zou er niet om wakker liggen en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Er veranderd helemaal niets aan je relatie met die persoon. Tenzij je denkt in doemsenario's. Gelukkig zijn die doemsenario's niet aan ons, dus hoeven wij ons daar ook niet druk om te maken.
essieee schreef:/-/
Lunteren schreef:Maar de vraag was dus:
Hoe reageer jij als je broer/vriend vertelt dat hij homo is?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten