Hoe reageer jij als je broer/vriend vertelt dat hij homo is?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 10 aug 2007 15:53

Maar de vraag was dus:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 aug 2007 16:00

het zal even wennen zijn voor mij, maar ik ga hem/haar niet verstoten ofzo
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 10 aug 2007 16:06

goshen schreef:
rafaell schreef:
goshen schreef:In mijn familie (tot aan de 5e graad of zo) en dan heb ik het over misschien 200 mensen, komt die onzin gelukkig niet voor.

Bizar, als de kans dat je op iemand van hetzelfde geslacht valt daadwerkelijk 8% bedraagt dan is de kans dat er op 200 mensen niemand op hetzelfde geslacht valt verwaarloosbaar (0.000006% (0.92 tot de macht 200 en dan vermenigvuldigen met 100) als ik het goed doe, maar ik heb al tijden niet aan statistiek gedaan dus maybe kan ik een opfrisser gebruiken

Statistiek :?
- In Nederland heeft 50 procent blauwe ogen. In mijn familie komen alleen maar bruine ogen voor. Dat is een kans van 0,00000000001% :mrgreen:
- Klopt die 8% klopt. Het aantal homo's zal eerder rond de 1 á 2 procent liggen. Ben benieuwd waar dat cijfer vandaan komt.
- In mijn familie zijn geen homo's, zou het dan toch erfelijk bepaald zijn?

- In Nederland heeft niet 50% van de bevolking blauwe ogen aangezien het gen dat voor bruine ogen zorgt dominant is :wink: Verder is dit dus erfelijk omdat het in de genen zit.
- Waar baseer je die 2% op? Overigens is de kans dan 1,76% en dat is nog steeds niet bijster veel.
- Kom dan maar met wetenschappelijk bewijs dat homo- en heterosexualiteit in de genen zit. Dat bewijs is er niet en het zou ook onlogisch zijn omdat alleen de heterosexuele genen zich over het algemeen zullen voortplanten.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 aug 2007 16:39

Muppet schreef:
essieee schreef:
goshen schreef:In mijn familie (tot aan de 5e graad of zo) en dan heb ik het over misschien 200 mensen, komt die onzin gelukkig niet voor.

Bizar :shock:

Ik zou er enorm moeite mee hebben en er kapot van zijn....
Maar....ik zou er voor hem zijn en niet minder van hem houden!
Ik kom het ook in m'n vriendenkring tegen, en merk, als je je beide gewoon uit kunt spreken.....dan lijdt de vriendschap er niet onder!

Jij zal er kapot van zijn? Wat heeft het met jou te maken? Bizare opmerking. Alsof iemand ten dode opgeschreven is :shock:

Hm...het klinkt weer harder in tekst dan ik het gezegd zou hebben! IK dacht even aan mijn broertje, als hij dat vertelde zou ik daar kapot van zijn! Dat neemt NIET weg dat ik er voor hem zijn zou, hij is degene die het véél moeilijker daarin heeft dan ik! Maar het ging om...wat vind jij!
Jammer dat je het zo interpreteerd!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 10 aug 2007 16:41

Wat een liefdeloze opmerking, er is niets geen onzin bij, als je er voor zou kunnen kiezen, zouden maar weinig mensen dat doen, denk ik, gelukkig is ook een vreemd begrip voor mensen die regelmatig in elkaar geslagen worden.
Gelukkig ken ik meerdere homo/lesbo's en heb er heel goede ervaringen, ze zijn trouw en enorm zorgzaam.

goshen schreef: Mijn familie is misschien wel de uitzondering die de regel bevestigt. Ik meen het serieus. Er zijn wel een paar neven en nichten die nog niet getrouwd zijn, maar daar heb ik nog geen verhalen over gehoord (die verspreiden zich met de snelheid van het geluid in mijn familie).
Als een broer of zus het zou zijn dan zou ik overigens verdrietig reageren en die persoon aanraden vrijgezel te blijven, daar is niks mis mee. Nederland bestaat voor ongeveer 1/3 uit éénpersoonshuishoudens.

Omdat meerdere mensen alleen blijven, denk je dat ze dat altijd leuk vinden, en daarom moet een homo dat ook maar leuk vinden, of ga je er vanuit dat iedere alleenstaande homo is?

Mariekje88 schreef:Dus als bijna al jouw familieleden getrouwd zijn, wil dat zeggen dat ze ook allemaal hetero zijn?
Volgens mij zijn er toch nogal wat mensen die getrouwd zijn (geweest) met iemand van het andere geslacht, terwijl ze eigenlijk niet hetero zijn..

Juist Marieke, ik zou die mensen niet graag allemaal de kost geven, dan heb ik grotelijks geldtekort lijkt me zo.

goshen schreef: Zelf heb ik tot mijn 24e nooit verkering gehad. Dit had te maken met een combinatie van handig zijn met computers, onhandig zijn met meisjes/sociale gelegenheden en een lichte lelijkheid (is gelukkig allemaal weggetrokken, binnenkort hoop ik te gaan trouwen)

Tja, dat is makkelijk, en daarom gelijk anderen maar veroordelen, triest hoor.

Gerdien B. schreef:
Optimatus schreef:Daar heb ik dan weer geen problemen mee, want ik heb een voorkeur voor vrouwen :)

ik zet je buiten de deur als je gaat lonken naar onze schoondochter 8)

Dat zal dan toch nog wel even duren :schaterlach:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 10 aug 2007 16:49

essieee schreef:Hm...het klinkt weer harder in tekst dan ik het gezegd zou hebben! IK dacht even aan mijn broertje, als hij dat vertelde zou ik daar kapot van zijn! Dat neemt NIET weg dat ik er voor hem zijn zou, hij is degene die het véél moeilijker daarin heeft dan ik! Maar het ging om...wat vind jij!

Inderdaad, duidelijk iemand die je niet kent, en nog niet veel postings van je gelezen heeft, als er iemand prima omgaat met homo's ben jij het wel, nog 1 nachtje, dan komt onze super gay weer terug. :mrgreen: :wink:

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 10 aug 2007 19:18

Hé interressant topic!

Driekwart jaar geleden heb ik zoiets meegemaakt. We waren met ons koor op kamp geweest en daar was met een groepje mensen een hechte vriendschap ontstaan. Ik zat ook in dat groepje en we vertelden elkaar heel veel (voornamelijk over het geloof toen). Een paar dagen na het kamp kreeg ik een mailtje van hem en vertelde hij dat hij homo was. Hij vroeg of we hem terug wilden mailen om onze reacties te horen.
Toen ik het las had ik even zoiets van, Wow, moet ik even verwerken. Maar dat duurde niet lang. Hij was zijn hele leven lang al iemand geweest met homoseksuele gevolens dus hij was niet ineens verandert sinds dattie het tegen mij had verteld. Ik heb dit ook teruggemaild aan hem en er bij gezegd dat ik er waarschijnlijk voorlopig wel steeds aan moest denken als ik hem zag. Ik moet zeggen dat ik er nu nooit meer aan denk als ik hem zie alleen als het ter sprake komt.

Ik heb echt een geweldige vriendschap met hem en hij is helemaal niet "anders" daardoor ofzo.

Gelukkig ken ik meerdere homo/lesbo's en heb er heel goede ervaringen, ze zijn trouw en enorm zorgzaam.

Haha Ciska, dit herken ik inderdaad wel.

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 10 aug 2007 20:09

De enige keer dat ik het heb meegemaakt, moet ik eigenlijk zeggen dat het niet zo'n grote verassing was. Het was niet echt een schok of dat m'n perspectief veranderde. Meer een "Okee, dan weet ik dat ook weer".
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

Muppet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Muppet » 10 aug 2007 20:52

essieee schreef:
Muppet schreef:
essieee schreef:

Ik kom het ook in m'n vriendenkring tegen, en merk, als je je beide gewoon uit kunt spreken.....dan lijdt de vriendschap er niet onder!

Jij zal er kapot van zijn? Wat heeft het met jou te maken? Bizare opmerking. Alsof iemand ten dode opgeschreven is :shock:

Hm...het klinkt weer harder in tekst dan ik het gezegd zou hebben! IK dacht even aan mijn broertje, als hij dat vertelde zou ik daar kapot van zijn! Dat neemt NIET weg dat ik er voor hem zijn zou, hij is degene die het véél moeilijker daarin heeft dan ik! Maar het ging om...wat vind jij!

Ik kan me best voorstellen dat je denkt "ok, hier moet ik even aan wennen". Als mijn moeder me vertelt dat ze bijvoorbeeld kanker zou hebebn, ja dan zou ik echt kapot zijn. Dat iemand me verteld op het gelijke geslacht te vallen zou me even ongemakkelijk laten voelen omdat ik niet direct weet hoe er mee om te gaan. Maar ik zou er niet om wakker liggen en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Er veranderd helemaal niets aan je relatie met die persoon. Tenzij je denkt in doemsenario's. Gelukkig zijn die doemsenario's niet aan ons, dus hoeven wij ons daar ook niet druk om te maken.
Isaiah 26:3: "You, Lord, give perfect peace to those who keep their purpose firm & put their trust in You."

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 aug 2007 20:57

Muppet schreef:
essieee schreef:
Muppet schreef:
essieee schreef:

Ik kan me best voorstellen dat je denkt "ok, hier moet ik even aan wennen". Als mijn moeder me vertelt dat ze bijvoorbeeld kanker zou hebebn, ja dan zou ik echt kapot zijn. Dat iemand me verteld op het gelijke geslacht te vallen zou me even ongemakkelijk laten voelen omdat ik niet direct weet hoe er mee om te gaan. Maar ik zou er niet om wakker liggen en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Er veranderd helemaal niets aan je relatie met die persoon. Tenzij je denkt in doemsenario's. Gelukkig zijn die doemsenario's niet aan ons, dus hoeven wij ons daar ook niet druk om te maken.

Precies....maar dat vind en ervaar jij...ik reageer daar gewoon anders op denk ik!
Waar doel jij op met doenscenario's?

Muppet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Muppet » 10 aug 2007 21:12

essieee schreef:/-/

Precies....maar dat vind en ervaar jij...ik reageer daar gewoon anders op denk ik!
Waar doel jij op met doenscenario's?[/quote]

Hmm waarom doet het zo veel met je? Waar ben je bang voor dan?
De doemsenarios zijn toch wel bekend? Homosexuelen schijnen bij veel mensen gedoemt te zijn tot hel, niet inziende dat ze zelf ook zondigen. Vele christenen hebben ook nogal moeite een scheidingt e zien tussen iemand die gevoelens heeft en iemand die daar ook iets mee doet. Iemand die niks tegen de wil van God doet, heeft niets te vrezen.
Isaiah 26:3: "You, Lord, give perfect peace to those who keep their purpose firm & put their trust in You."

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 aug 2007 21:15

Maar jij en jouw opvatting komt toch ook in die familie voor? Da's al genoeg onzin, dacht ik....

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 aug 2007 21:22

Optimatus schreef:Als het mijn eventuele zoon betreft, zou mijn eerste reactie zijn: nou, dan kom je in elk geval niet met een lelijk viswijf thuis.

hysterisch-smile

en zoals je wellicht weet zijn homo's bijna altijd mooier dan lelijke viswijven !

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 aug 2007 21:25

Optimatus schreef:Ik heb overigens met iemand afgesproken dat als hij met zijn liefde trouwt, ik bij binnenkomst van bruidegom en bruidegom "No woman, no cry" zal spelen.

Maak me gek!!! Kom spelen! Ik ga NU een bruidegom zoeken!!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 aug 2007 21:31

Lunteren schreef:Maar de vraag was dus:

Weet je, stel dat ik als homo getrouwd zou zijn en ik kreeg een zoon of dochter die ook homo/lesbisch was, zo ik echt in janken uitbarsten.

Waarom? Omdat ik als homo als geen ander weet wat hem/haar te wachten staat in onze eigen christelijke wereld: onbegrip, afwijzing, intolerantie. Als hetero heb je geen idee wat er over je heen komt als je verteldt dat je homo bent... En als je als homo dan ook nog eens een relatie aangaat en christen wilt blijven, zijn de rapen helemaal gaar...

Ik wens dat niemand toe!

Terug naar “Archief”