Gaan al die mensen dan gewoon verloren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 aug 2007 16:07

Ger(nl) schreef:
Lalage schreef:Toch geloof ik wel dat een mens bepaalde keuzes heeft in z'n leven, alleen of je het inzicht krijgt dat Jezus Heer is... dat is puur genade .

Dit betekend volgens jou dus dat er een mensen zullen zijn die niet de kans krijgen zich te bekeren en te starten met een leven met God

Er zijn inderdaad mensen die in dit leven nog niet tot bekering komen, dat zie je toch in de praktijk. Maar de dood is voor God niet het einde.

Denkertje: als je God ziet/ervaart zoals Hij werkelijk is, dan kan je toch niet anders dan Hem aanbidden. Zijn liefde is onweerstaanbaar.

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 01 aug 2007 16:23

Denkertje21 schreef:Maar mensen die nu niks van God willen weten, willen dat toch ook straks niet?

En mensen die God wel willen kennen, maar toch niet 'wedergeboren' zijn (om het maar even heel reformatorisch te zeggen :))?
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 01 aug 2007 17:21

GKN'er schreef:En mensen die God wel willen kennen, maar toch niet 'wedergeboren' zijn (om het maar even heel reformatorisch te zeggen :))?

Daar hoeven we toch helemaal niet bang voor te zijn. Jezus is niet naar deze wereld gekomen om voor een klein select groepje mensen aan het kruis genageld te worden.
De liefde van God de Vader was zo oneindig groot dat Hij zijn Zoon naar deze wereld zond, om voor jouw en mijn zonden aan het kruis te gaan hangen. Het punt is wil jij dat geloven en wil jij de hand aanpakken die God jou keer op keer aanreikt.
God belooft het op zo veel plaatsen in de Bijbel dat wie Hem zoeken hem ZULLEN vinden. Hij verwacht ook echt iets van ons, Hij heeft ons tenslotte geschapen om te leven tot Zijn eer en glorie!

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 01 aug 2007 17:27

Lalage schreef:Maar de dood is voor God niet het einde.

Waar basseer je deze uitspraak op? Volgens mij is de Jezus hier heel duidelijk in als je bijvoorbeeld kijkt in de gelijkenis van de rijke man en de arme lazarus wordt er duidelijk gezegd "En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, zodat degenen, die van hier tot u willen overgaan, niet zouden kunnen, noch ook die daar zijn, van daar tot ons overkomen. (luk 16:26)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 01 aug 2007 18:00

GKN'er schreef: En mensen die God wel willen kennen, maar toch niet 'wedergeboren' zijn (om het maar even heel reformatorisch te zeggen :))?

Die bestaan niet!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 aug 2007 18:53

Ger(nl) schreef:

Waar basseer je deze uitspraak op? Volgens mij is de Jezus hier heel duidelijk in als je bijvoorbeeld kijkt in de gelijkenis van de rijke man en de arme lazarus wordt er duidelijk gezegd "En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, zodat degenen, die van hier tot u willen overgaan, niet zouden kunnen, noch ook die daar zijn, van daar tot ons overkomen. (luk 16:26)

Haha krijgen we die gelijkenis weer ;) In een ander topic hebben we het daar ook al over gehad. Voor een zinnige uitleg moet je maar eens hier kijken http://www.goedbericht.nl/NT/Lucas/16-rijke_man&Lazarus.html

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 01 aug 2007 19:01

Denkertje21 schreef:
GKN'er schreef: En mensen die God wel willen kennen, maar toch niet 'wedergeboren' zijn (om het maar even heel reformatorisch te zeggen :))?
Die bestaan niet!

Maar er zijn, volgens de bevindelijke kerken, toch ook mensen die wel geloven, maar niet 'wedergeboren' zijn?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 01 aug 2007 19:43

GKN'er schreef:
Denkertje21 schreef:
Die bestaan niet!

Maar er zijn, volgens de bevindelijke kerken, toch ook mensen die wel geloven, maar niet 'wedergeboren' zijn?

Als je in die stelling zou geloven, dan ligt het dus aan God als verloren gaat....

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 01 aug 2007 20:01

Als je in de hemel komt is dat enkel genade van God dat Hij jou gered heeft.
En je gaat om eigen schuld verloren dat zul je niet op God kunnen steken.
Je kan het proberen in de oordeelsdag.

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 01 aug 2007 20:25

Lalage schreef:
Ger(nl) schreef:

Haha krijgen we die gelijkenis weer ;) In een ander topic hebben we het daar ook al over gehad. Voor een zinnige uitleg moet je maar eens hier kijken http://www.goedbericht.nl/NT/Lucas/16-rijke_man&Lazarus.html

Nog weet ik niet waar je je uitspraak op basseerd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 aug 2007 06:28

Goed, dan moet ik je even wat uitleggen. In de bijbel wordt gesproken over aionen, wereldtijdperken. Vaak wordt 'aion' vertaald met eeuwigheid of wereld. Maar meerdere eeuwigheden lijkt me een onmogelijkheid. Als je dit weet en goed leest, dan vertelt de bijbel over vijf aionen en daarna komt ook nog wat. We zitten nu in de derde aion. Hierna komt het koninkrijk van Jezus, ook wel het duizendjarig rijk genoemd. Mensen die in dit leven al tot bekering komen, krijgen het 'aionisch' (eeuwig) leven, dat betekent dus het leven in de toekomende aion, onder heerschappij van Jezus. Maar uiteindelijk zal de dood overwonnen worden, dat is de laatste vijand. Dan zal niemand meer dood zijn en iedereen zal levend zijn en dat kan alleen door Jezus. Dus iedereen zal bij God horen. Dat is ook Zijn doel met de mensheid.

Omdat ik zo weg moet heb ik er even geen bijbelteksten tussen gezet, maar op de site die ik eerder noemde kan je er genoeg over vinden. Overigens word je op die site wel opgeroepen om alles te controleren in de bijbel, een handige tool om de grondtekst daarbij te bekijken is http://www.scripture4all.org Dus ik wil je aanraden om het zelf te checken, zodat je ziet wat waar is.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 aug 2007 07:17

GKN'er schreef:
Denkertje21 schreef:
Die bestaan niet!

Heel kort, NEEN het :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 02 aug 2007 08:36

Raido schreef:Heel kort, NEEN het :)

Maar in de GerGem is toch niet iedereen die ter kerke toogt, in de Here Gods en de Here Jezus gelooft, wedergeboren? :?

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 aug 2007 08:59

Volgens mij zijn hier mensen die pogingen doen om op ‘verborgen zaken’ antwoordt te geven die er niet zijn. Daarom staat er al in het begin van de Schrift: De 29:29 De verborgene dingen zijn voor den HEERE, onzen God; maar de geopenbaarde zijn voor ons en voor onze kinderen, tot in eeuwigheid, om te doen al de woorden dezer wet.

De toppicstarter hoeft geen verantwoording af te legen voor mensen die hij in de koopgoot van Rotterdam op zondag tegen komt! Ik begrijp wel dat die vraag boven komt, maar eigelijk is het een vraag van de grote leugenaar van den beginne die je aan het twijfelen wil brengen. Geef je geweten antwoordt overeenkomstig de Schrift uit De 29:29 en laat die zaken aan den HEERE onze God over.

Probeer ook niet in de grote leugen terecht te komen dat uiteindelijk alle wel tot te zaligheid zullen komen. Het is een verdraaiing van de Schrift. Voor degenen die de schrift bestuderen geld: De 17:19-20 En het zal bij hem zijn, en hij zal daarin lezen al de dagen zijns levens; opdat hij den HEERE, zijn God, lere vrezen, om te bewaren al de woorden dezer wet en deze inzettingen, om die te doen; Dat zijn hart zich niet verheffe boven zijn broederen, en dat hij niet afwijke van het gebod, ter rechter hand of ter linkerhand; opdat hij de dagen verlenge in zijn koninkrijk, hij en zijn zonen, in het midden van Israel.

De wereld moet aan jou kunnen zien dat je zondag naar de kerk gaat aan je uiterlijk! Dat is een prediking met gesloten mond aan die mensen in de koopgoot van Rotterdam. Waar is de wijze? Waar is de schriftgeleerde? Waar is de onderzoeker dezer eeuw? Heeft God de wijsheid dezer wereld niet dwaas gemaakt? Want nademaal, in de wijsheid Gods, de wereld God niet heeft gekend door de wijsheid, zo heeft het Gode behaagd, door de dwaasheid der prediking, zalig te maken, die geloven.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 aug 2007 09:05

GKN'er schreef:
Raido schreef:Heel kort, NEEN het :)

Maar in de GerGem is toch niet iedereen die ter kerke toogt, in de Here Gods en de Here Jezus gelooft, wedergeboren? :?
Nee, maar er wordt dan ook niet gezegd dat die mensen gelovig zouden zijn, ze accepteren een aantal feitelijk waarheden.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”