Moderator: Moderafo's
Gelukkig maar dat ze aan het bloed kunnen zien of je het wel heb gehad. Daar was de waarnemend arts niet zo duidelijk over....*Annette* schreef:Aan het bloed kunnen ze wel zien of je het hebt gehad! Weet nog wel van n klasgenoot, ze ging naar de huisarts omdat ze steeds zo moe was, bloed laten prikken. Daar kwam uit dat ze de ziekte van pheiffer had gehad!
Lekker slim van je huisarts, als iemand met de klachten bij jou komt dat je steeds zo moe bent, keelpijn etc. dan word er vaak op pheiffer, HB etc. geprikt.
Je kunt elkaar op de gekste manieren soms besmetten! Het zou dus best kunnen dat je man het ook krijgt/heeft.
Doe rustig aan, je hebt alleen jezelf er maar mee als je steeds maar door blijft lopen terwijl je doodsmoe bent!
Het is idee heel raar dat je er gewoon al zolang mee gelopen hebt, en je niet wist wat het was. Ondanks dat heb je hopelijk wel n mooie en fijne huwelijksdag + huwelijksreis gehad.
lolliefje schreef:kwebbel schreef:P.S. Dan kan mijn man het ook hebben/krijgen d.m.v. lichamelijk contact?????
Ja dat kan heel goed, of jullie met niet aan elkaar zitten ;![]()
t heet ook wel de kusziekte namelijk
liefje schreef:Nee aan je oogwit dat is dan geler van kleur doordat je lever slechter werkt
Dippie schreef:Hmmm.... De arts heeft toen tegen mij niets gezegd over het niet eten en/of drinken van alcohol of iets dergelijks...
Ik ben leek, maar volgens mij kan je aan opgezwollen amandelen geen Pfeiffer afleiden. Opgezwollen amandelen zeggen iets over een aanwezige of naderende infectie. Aangezien je ten tijde van een Pfeiffer erg vatbaar bent, gaat een Pfeiffer meestal gepaard met keelklachten tot soms ernstige angina's. Wel kunnen gezwollen amandelen wijzen op mogelijk een Pfeiffer maar hebben daar an sich niets mee te maken. Je nekklieren wel!Pfeiffer was bij mij erg goed te zien aan mn keelamandelen, die waren zo onwijs opgezet en zagen er niet uit. Daarnaast voelde hij het aan mn klieren in mn nek en nav al de klachten die ik had, ben ik dus getest op Pfeiffer.
Het gaat met mij eigenlijk harstikke goed. Voor mn gevoel heb ik nergens last van! Kwas wel even bang dat k mn huidige vriend had besmetHij klaagde opeens over een stijve nek, kon em amper meer draaien en had opeens vaak hoofdpijn enzo. Kreeg toen ook een zere keel en ik zag een gele plek op zn amandelen, waar mijn amandelen toendertijd vol mee zaten! Maar gelukkig is het verder nooit door gaan zetten en hij heeft nu nergens meer last van.
Kwil binnnenkort toch weer even langs de huisarts om te vragen of k nog keer bloed mag laten prikken, zodat ik weet of ik het nog wel heb ja of nee...
Als leek het uitleggende (correct me if I'm wrong deskundigen): Pfeiffer is een infectieziekte. Je lever is dus vele malen harder dan anders bezig dingen af te breken en te strijden. Daardoor zijn je leverwaarden ook vele malen hoger dan toegestaan.
Je nekklieren wel!
Mogelijk is het allemaal relatief snel voorbij, omdat je er redelijk snel bij was? Ik ben, eigenwijs als ik ben, er te lang mee door blijven lopen. Met alle resultaten van dien. Niet aan te raden.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 38 gasten