Pfeiffer!!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jul 2007 09:03

Sterkte, Dippie!
Afbeelding

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 30 jul 2007 10:33

Sterkte drmee! Tis rot.. enne, rustig aan ja.. ;) Als je je ff goed voelt niet meteen weer vanalles willen gaan doen, want dat werkt meestal niet.

Hier nogn ervaringsdeskundige ja ;-)
Vorig jaar zomervakantie begon ik moe te worden..en moe..en moe.. en ik bleef moe. Aangezien ik heel eigenwijs ben soms wilde ik niet naar de dokter toe. Tot ik ehh, wanneer wasdat, eind november, k enorm ziek werd. Mn moeder heeft me toen naar de dokter toegesleept zo ongeveer, ze had gewoon een afspraak gemaakt en me ontvoerd :P Nou.. de dokter dacht dat het psychisch was.. en gaf me antibiotica tegen de keelpijn enzo. Toch bloedprikken, want mn moeder geloofde de dokter nietzo :P De dag drna belde hij in allerijl op, ik moest metéén stoppen met de antibiotica, want daar word je alleen zieker van als je pfeiffer hebt. 3 á 4 weken indd. doodziek geweest, koorts boven de 39 graden enzo. Kon alleen water drinken. In 2 weken minstens 7 kilo afgevallen. Naja.. in januari maar weer eens naar school gegaan (meteen hele dagen.. -1 uurtje midden op de dag, wanneer ik t meest moe was ;)), nog altijd te moe om ook maar een trap op te lopen..jippie, toen mocht ik met de lift. :roll: Kdacht alleen maar: als ik langer van school wegblijf blijf ik zitten en dat wil ik niet.(achteraf niet heel slim.. magoed, ik heb tenminste geen jaar verknald op school) In maart was het officieel over, tenminste.. mn bloed was goed zegmaar. Maar nog altijd loopt t niet erg lekker, en de laatste tijd begin ik weer steeds meer moe te worden :roll: Whaa, watn verhaal ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 03 aug 2007 15:29

Hoe is het nu Dippie? Nog beetje kunnen genieten van je vakantie?
Wat de toekomst brengen moge........

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 04 aug 2007 18:10

Zo, daar ben ik weer na ruim twee weken vakantie.

Mn vakantie is dus niet prettig begonnen... Ik zoveel pijn bij het slikken dat ik het probeerde te vermijdden, waardoor ik dus onwijs veel speekselvorming had. Doordat ik niet kon slikken, at ik ook bijna niets op een dag. Ik probeerde smorgens een klein bakje Nutrix (voor baby's vanaf 3 maanden.. :roll: :roll: ) naar binnen te werken, maar dat ging gepaard met veel pijn en moeite. De eerste dagen ging mn vriendin juist mee op vakantie, dus ik baalde zo onwijs!! Ik lag vel onderuit op de bank, had nergens zin in. Mn vriendin heeft dus niet veel aan me gehad. Alleen de laatste dag... Toen was mn keel helemaal over (dat was dinsdag). En vanaf dat moment ben ik weliswaar niet meer extreem moe geweest!!!!! Ik heb vanaf vorige week dinsdag dus ook niet meer gerust of geslapen overdag. Ik ging laat (rond 12 uur/half 1) naar bed en kwam er rond 9 uur weer uit. Ik moet wel zeggen dat ik ook niet echt hele erg actief bezig ben geweest, maar toen ik steeds zo moe was, was ik dat ook niet perse na iets actiefs gedaan te hebben...
Zoals het er dus nu uitziet, heb ik gene Pfeiffer meer (Iig.... dat denk ik zelf :wink: :wink: ) Maandag ga ik weer beginnen met werken...en ik ben echt heel benieuwd hoe ik me dan voel!!!

Afwachten dus maar...!! :wink:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 aug 2007 21:58

Sterkte meis!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 okt 2007 10:13

Ik ben in april al getest op diverse dingen omdat ik mij zo verschrikkelijk moe voelde, dikke keel, geen eetlust, lusteloos etc...
De huisarts heeft mij vreemd genoeg niet laten prikken op Pfeiffer (kwam ik net pas achter!!!), wel op HB, diabetes, en al dat soort dingen.

Toch bleef ik moe. Gisteren belde de huisarts mij terug. Hij reageerde laconiek op de uitslag van april: "De uitslag zegt dat je kerngezond bent."
Ik reageerde terug met: "Ja maar toch ben ik hondsmoe."
Vanochtend meteen langs gekomen. De waarnemend arts heeft me onderzocht, het labonderzoek erbij gepakt en zei: "Vreemd genoeg heeft hij je niet laten prikken op Pfeiffer en andere infectieziektes."
(Nou lekker dan dacht ik!!!!)
Ik heb vanochtend meteen weer laten prikken op Pfeiffer en andere infectieziektes.
Ook heb ik een formulier meegekregen voor het ziekenhuis. Ik moet een echo laten maken vanwege de dikke klier in mijn keel. Ze denkt dat het mijn lymfeklier is maar wil andere dingen uitsluiten..

De waarnemend arts denkt dat ik de ziekte al grotendeels heb doorgemaakt, en dat ik er nu een nasleep van heb. Het is nu eigenlijk niet meer te achterhalen, ook niet met bloedonderzoek (zegt zij). Ze kan alleen maar vermoeden. Haar vermoedens werden ook bevestigd door mij want ik heb ook alle symptomen ervan...

Dus gewoon veel rusten..... en ondertussen gaan we ook vrolijk verder :) Ik laat de moed iig niet zakken :wink: Jammer vind ik wel dat ik het ook tijdens mijn huwelijk en de huwelijksreis heb meegemaakt. Ik had het al veel eerder kunnen weten :| :x

Sterkte iedereen die het nu meemaakt!!!!

P.S. Dan kan mijn man het ook hebben/krijgen d.m.v. lichamelijk contact?????
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 okt 2007 10:32

kwebbel schreef:P.S. Dan kan mijn man het ook hebben/krijgen d.m.v. lichamelijk contact?????

Ja dat kan heel goed, of jullie met niet aan elkaar zitten ; :mrgreen:
t heet ook wel de kusziekte namelijk :oops:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 04 okt 2007 11:43

Aan het bloed kunnen ze wel zien of je het hebt gehad! Weet nog wel van n klasgenoot, ze ging naar de huisarts omdat ze steeds zo moe was, bloed laten prikken. Daar kwam uit dat ze de ziekte van pheiffer had gehad!

Lekker slim van je huisarts, als iemand met de klachten bij jou komt dat je steeds zo moe bent, keelpijn etc. dan word er vaak op pheiffer, HB etc. geprikt.

Je kunt elkaar op de gekste manieren soms besmetten! Het zou dus best kunnen dat je man het ook krijgt/heeft.

Doe rustig aan, je hebt alleen jezelf er maar mee als je steeds maar door blijft lopen terwijl je doodsmoe bent!

Het is idee heel raar dat je er gewoon al zolang mee gelopen hebt, en je niet wist wat het was. Ondanks dat heb je hopelijk wel n mooie en fijne huwelijksdag + huwelijksreis gehad.
Wat de toekomst brengen moge........

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 okt 2007 11:54

*Annette* schreef:Aan het bloed kunnen ze wel zien of je het hebt gehad! Weet nog wel van n klasgenoot, ze ging naar de huisarts omdat ze steeds zo moe was, bloed laten prikken. Daar kwam uit dat ze de ziekte van pheiffer had gehad!

Lekker slim van je huisarts, als iemand met de klachten bij jou komt dat je steeds zo moe bent, keelpijn etc. dan word er vaak op pheiffer, HB etc. geprikt.

Je kunt elkaar op de gekste manieren soms besmetten! Het zou dus best kunnen dat je man het ook krijgt/heeft.

Doe rustig aan, je hebt alleen jezelf er maar mee als je steeds maar door blijft lopen terwijl je doodsmoe bent!

Het is idee heel raar dat je er gewoon al zolang mee gelopen hebt, en je niet wist wat het was. Ondanks dat heb je hopelijk wel n mooie en fijne huwelijksdag + huwelijksreis gehad.
Gelukkig maar dat ze aan het bloed kunnen zien of je het wel heb gehad. Daar was de waarnemend arts niet zo duidelijk over....
Ja lekkere huisarts heb ik !! Staat in het verzorgingshuis waar ik werk niet zo goed bekend en nu weet ik dus waarom.....
En ik heb zeker wel een mooie dag gehad!! En ook een fijne huwelijksreis, het was allemaal zoo mooi, mooie omgeving, lekker rustig enzo.. daar heb ik wel van genoten :D

liefje schreef:
kwebbel schreef:P.S. Dan kan mijn man het ook hebben/krijgen d.m.v. lichamelijk contact?????

Ja dat kan heel goed, of jullie met niet aan elkaar zitten ; :mrgreen:
t heet ook wel de kusziekte namelijk :oops:
lol :mrgreen: jep weet ik :mrgreen: ik heb eigenlijk nog geen klachten van mijn man vernomen. Misschien is het bij hem er inmiddels al wel uit, wie weet! Hij is niet zo'n prater maar ik heb geen lichamelijke klachten vernomen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2007 12:40

Lol, toen ik voor diezelfde klachten (moe, opgezette klieren, keelpijn) bij de huisarts kwam zei hij meteen; ''Ow, pfeiffer, maar je moet voor de zekerheid even bloed prikken.'' Volgens mij kunnen ze het ook zien aan de binnenkant van je oogleden ofzo?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 okt 2007 12:41

Nee aan je oogwit dat is dan geler van kleur doordat je lever slechter werkt :!:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2007 12:53

liefje schreef:Nee aan je oogwit dat is dan geler van kleur doordat je lever slechter werkt :!:

Dat was het ja. Maar volgens mij funcioneert je lever ook niet helemaal zoals hij zou moeten doen als je pfeiffer hebt. Ik mocht in die tijd namelijk ook geen alcohol en vet. Ik geloof dat dat was omdat je lever deze dingen normaal gesproken in rap tempo afbreekt..

Oftewel; Dan zou een slecht funcionerende lever een symptoom kunnen zijn van pfeiffer en kunnen ze dit zien aan de kleur van je oogwit.
Denk ik :)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 04 okt 2007 18:36

Hmmm.... De arts heeft toen tegen mij niets gezegd over het niet eten en/of drinken van alcohol of iets dergelijks...

Pfeiffer was bij mij erg goed te zien aan mn keelamandelen, die waren zo onwijs opgezet en zagen er niet uit. Daarnaast voelde hij het aan mn klieren in mn nek en nav al de klachten die ik had, ben ik dus getest op Pfeiffer.

Het gaat met mij eigenlijk harstikke goed. Voor mn gevoel heb ik nergens last van! Kwas wel even bang dat k mn huidige vriend had besmet :| Hij klaagde opeens over een stijve nek, kon em amper meer draaien en had opeens vaak hoofdpijn enzo. Kreeg toen ook een zere keel en ik zag een gele plek op zn amandelen, waar mijn amandelen toendertijd vol mee zaten! Maar gelukkig is het verder nooit door gaan zetten en hij heeft nu nergens meer last van.
Kwil binnnenkort toch weer even langs de huisarts om te vragen of k nog keer bloed mag laten prikken, zodat ik weet of ik het nog wel heb ja of nee...
Afbeelding

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 04 okt 2007 18:59

Dippie schreef:Hmmm.... De arts heeft toen tegen mij niets gezegd over het niet eten en/of drinken van alcohol of iets dergelijks...

Als leek het uitleggende (correct me if I'm wrong deskundigen): Pfeiffer is een infectieziekte. Je lever is dus vele malen harder dan anders bezig dingen af te breken en te strijden. Daardoor zijn je leverwaarden ook vele malen hoger dan toegestaan. Alcohol en vet zijn in de normale dagen een aanslag voor de lever, waar de lever even hard mee aan de slag moet. Normaal is dat geen probleem. Met een Pfeiffer is dat wel een probleem en geeft een verergering van klachten. Meestal dusdanig dat de lust in alcohol en vet je wel vergaat :(

Pfeiffer was bij mij erg goed te zien aan mn keelamandelen, die waren zo onwijs opgezet en zagen er niet uit. Daarnaast voelde hij het aan mn klieren in mn nek en nav al de klachten die ik had, ben ik dus getest op Pfeiffer.
Ik ben leek, maar volgens mij kan je aan opgezwollen amandelen geen Pfeiffer afleiden. Opgezwollen amandelen zeggen iets over een aanwezige of naderende infectie. Aangezien je ten tijde van een Pfeiffer erg vatbaar bent, gaat een Pfeiffer meestal gepaard met keelklachten tot soms ernstige angina's. Wel kunnen gezwollen amandelen wijzen op mogelijk een Pfeiffer maar hebben daar an sich niets mee te maken. Je nekklieren wel!

Het gaat met mij eigenlijk harstikke goed. Voor mn gevoel heb ik nergens last van! Kwas wel even bang dat k mn huidige vriend had besmet :| Hij klaagde opeens over een stijve nek, kon em amper meer draaien en had opeens vaak hoofdpijn enzo. Kreeg toen ook een zere keel en ik zag een gele plek op zn amandelen, waar mijn amandelen toendertijd vol mee zaten! Maar gelukkig is het verder nooit door gaan zetten en hij heeft nu nergens meer last van.
Kwil binnnenkort toch weer even langs de huisarts om te vragen of k nog keer bloed mag laten prikken, zodat ik weet of ik het nog wel heb ja of nee...

Mogelijk is het allemaal relatief snel voorbij, omdat je er redelijk snel bij was? Ik ben, eigenwijs als ik ben, er te lang mee door blijven lopen. Met alle resultaten van dien. Niet aan te raden.

Succes iig.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2007 19:09

Als leek het uitleggende (correct me if I'm wrong deskundigen): Pfeiffer is een infectieziekte. Je lever is dus vele malen harder dan anders bezig dingen af te breken en te strijden. Daardoor zijn je leverwaarden ook vele malen hoger dan toegestaan.

Ah, sneller dus, ik dacht andersom :)

Je nekklieren wel!

Jep, vanwege die stierennek (en moeheid) ben ik naar de dokter gegaan.

Mogelijk is het allemaal relatief snel voorbij, omdat je er redelijk snel bij was? Ik ben, eigenwijs als ik ben, er te lang mee door blijven lopen. Met alle resultaten van dien. Niet aan te raden.

Het hangt er heel erg vanaf welke 'vorm' je hebt. Ik heb eerst een half jaar moe rondgelopen voordat ik opgezette klieren kreeg. Vervolgens een maandje thuis geweest en kleine poosjes naar school. Daarna ging het langzaam beter. Ik heb er dus ongeveer een jaar mee gelopen. Een vriendin van me is er 6 weken extreem ziek van geweest. Echt plat op bed en amper naar de wc kunnen lopen, zó moe en beroerd. Daarna was ze er wel gelijk vanaf.

Terug naar “Archief”