Scheiding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 jul 2007 15:34

wil wel wat posten maar weet niet in hoeverre ik gestalkt word
ja, dat is mijn mening dan he.....

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2007 17:08

*Annet* schreef:wil wel wat posten maar weet niet in hoeverre ik gestalkt word

Je hoeft niets te posten, maar als je wil, kun je namen en bepaalde situaties omzeilen zodat je nog wel anoniem blijft :)

Anders mag je me ook pb'en.

jnien

Berichtdoor jnien » 04 jul 2007 17:26

Smurffie schreef:Inderdaad Elbert. Ik heb het idee dat er veel te licht over wordt gedacht. Mensen hebben al snel zoiets van; Het gebeurd zó vaak, man, zoveel mensen maken dit mee, stel je niet aan. Feit is dat, hoe vaak iets voor komt, er helemaal niks mee te maken heeft. We vergeten al snel dat elk individu die dit meemaakt, alles voorzich beleeft. Misschien wel heel intens. We weten de helft nog niet volgens mij.

Dit klopt.. mensen hebben snel dat idee; en zeggen dat ook onbewust wel..
Daardoor ga ik zelf ook weleens denken van 'nou misschien valt het inderdaad wel mee' .. :roll:
Alleen valt het dan ook zo snel weer tegen.. :|

jnien

Berichtdoor jnien » 04 jul 2007 17:29

Wilde dit nog even kwijt..
Wij hebben voor maatschappijleer het boekje Huwelijk en Gezin, die moesten we leren voor de toets. En daarin gaat ook een hoofdstuk over scheiden..
(en daar ging ook een kwart van de toets over :| )

Maar daar stond een zin in die voor mij erg helder was, en die nu eigenlijk al wel 2 dagen door mijn hoofd spookt:
[Het is moeilijk voor de kinderen, je blijft heen en weer gaan en keuzes maken: ]
"Je houdt van allebei, maar ze houden niet van elkaar.. "

Tjaa.. :roll:

sela

Berichtdoor sela » 04 jul 2007 17:38

er stond vorige week nog een interessant artikel in de nrc

André

Berichtdoor André » 04 jul 2007 17:38

Ik ben zelf een gescheiden ouder, ik las dit op pagina 1 (verder ben ik nog niet)
Contact gaat via ons of via de mail. Dus wij als kids zijn behoorlijk de dupe..
Dit is énorm zwaar voor kinderen, hier werd door de relatie therapeute en later ook door een andere hulpverlener bijzonder de nadruk op gelegd om dat vooral niet te doen. Kinderen houden namelijk (uitzonderingen daargelaten) net zoveel van hun vader als moeder, dus partij kiezen is extreem moeilijk voor kinderen, zoniet onmogelijk.

André

Berichtdoor André » 04 jul 2007 17:53

Dreamster schreef:
jnien schreef:Is bindingsangst eigenlijk een beetje standaard bij kinderen van gescheiden ouders?

Ik denk dat het er wel mee te maken heeft, maar dat het ook aan de leeftijd ligt...
Ik heb zelf geen gescheiden ouders maar wel bindings/verlatingsangst, heeft bij mij een andere reden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2007 17:56

Voor zover ik weet heeft die jongen waar ik het over had wel heel veel contact met z'n vader. Alle keren dat ik er was heeft hij hem aan de telefoon gehad. Ook waar ik bij was..en toen hoorde ik hem iets zeggen als; ''Vrouwen zijn lastige wezens pa, ik weet ook niet zo goed hoe je daar mee moet omgaan.''
Het bleek dus dat zijn vader (bijna) een vriendin heeft. Over zijn moeder heb ik echt nog geen woord gehoord. Ik zoek nog steeds een opening voor een goed gesprek ook..just waiting for the right moment.

André

Berichtdoor André » 04 jul 2007 18:18

''Vrouwen zijn lastige wezens pa, ik weet ook niet zo goed hoe je daar mee moet omgaan.''
Het zou ook maar zo kunnen zijn dat hij geen liefde van zijn moeder heeft gehad, of dat zijn moeder niet in staat was hem te verzorgen, misschien was zijn moeder verslaafd aan iets, er zijn tig redenen denk ik om een niet gemiddeld beeld van een moeder te hebben.

jnien

Berichtdoor jnien » 04 jul 2007 18:20

Okee,, dat is echt zo lastig..
Kun je aan hem merken hoe hij dat op zo'n moment vind dat zn pa een nieuwe vriendin heeft?

Een goede openingszin.. dat word inderdaad het juiste moment afwachten en dan je gevoel volgen.. suc6! Is nog best lastig denk..

@ André,
Kan heel goed inderdaad, als ik die opmerking zo hoor heeft hij ook geen goede verstandhouding met zijn moeder! Er kan zoveel aan de hand zijn.. :|

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2007 18:21

André schreef:
''Vrouwen zijn lastige wezens pa, ik weet ook niet zo goed hoe je daar mee moet omgaan.''
Het zou ook maar zo kunnen zijn dat hij geen liefde van zijn moeder heeft gehad, of dat zijn moeder niet in staat was hem te verzorgen, misschien was zijn moeder verslaafd aan iets, er zijn tig redenen denk ik om een niet gemiddeld beeld van een moeder te hebben.

Toch mijdt hij die 'lastige wezens' niet. Verre van dat zelfs.

jnien

Berichtdoor jnien » 04 jul 2007 19:08

Smurffie schreef:
André schreef:

Nee inderdaad..
Misschien het blijven proberen?
Ze zijn toch ook wel erg leuk en gezellig :wink:
En als ze dan te dichtbij komen, teveel gaan praten & vragen, dan duwt hij ze weg en sluit zich af..

- ik weet het niet hoor, stuur alleen een beetje in een richting.. :wink: -

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jul 2007 21:01

Even een offtopic!!

*laat hier een bemoedigende knuffel achter*

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2007 21:11

jnien schreef:
Smurffie schreef:
André schreef:

Nee inderdaad..
Misschien het blijven proberen?
Ze zijn toch ook wel erg leuk en gezellig :wink:
En als ze dan te dichtbij komen, teveel gaan praten & vragen, dan duwt hij ze weg en sluit zich af..

- ik weet het niet hoor, stuur alleen een beetje in een richting.. :wink: -

Hij gedraagt zich als een player idd. Just for the game. Even voorop stellen dat ik niks met hem wil trouwens. Zijn gedrag mag dan een geldige reden hebben, ik keur het nog steeds af.

jnien

Berichtdoor jnien » 04 jul 2007 22:19

essieee schreef:Even een offtopic!!

*laat hier een bemoedigende knuffel achter*

Jullie zijn allemaal zo lief.. :)

Terug naar “Archief”