Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 09 jun 2007 20:05

LauraC schreef:
Aragorn schreef:Ik had het niet zozeer over binnen of buiten een relatie, dat kan allebei natuurlijk en het nut ervan blijft hetzelfde. Maar het is wel handig om jezelf te kennen vóór je een (seksuele) relatie aangaat, dat is eigenlijk hetzelfde als met het geestelijke aspect ervan.

Mijnenveld! Ja, natuurlijk moet je jezelf kennen voordat je een relatie aangaat....maar moet dat dan zover gaan als bevrediging? Voordat ik trouwde wist ook al wel waar alles zat en hoe het zou moeten werken enzo, maar ik denk niet dat als ik van te voren mezelf weleens bevredigd zou hebben, ik dan een beter 'seksleven' zou hebben (gehad). Maarja, dat is persoonlijk. En ik ga me nu ws heel onpopulair maken door te zeggen dat ik het moeilijk zou vinden als mijn man aan zelfbevrediging zou doen en ik denk vice versa. Is het niet geweldig als je elkaar binnen het huwelijk ook op die manier kunt bevredigen? Maar dit is natuurlijk persoonlijk, en ik veroordeel hier niemand en probeer ook niemand mijn mening op te leggen...alhoewel het erg interessant is te lezen wat anderen ervan denken.

Eens met Laura!! Hoewel ik over dit onderwerp nog nooit over na heb gedacht!! Denk ik zo ik dit stukje van Laura lees, er een kern van waarheid in zit
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 20:15

LauraC schreef:
Aragorn schreef:Ik had het niet zozeer over binnen of buiten een relatie, dat kan allebei natuurlijk en het nut ervan blijft hetzelfde. Maar het is wel handig om jezelf te kennen vóór je een (seksuele) relatie aangaat, dat is eigenlijk hetzelfde als met het geestelijke aspect ervan.

Mijnenveld! Ja, natuurlijk moet je jezelf kennen voordat je een relatie aangaat....maar moet dat dan zover gaan als bevrediging? Voordat ik trouwde wist ook al wel waar alles zat en hoe het zou moeten werken enzo, maar ik denk niet dat als ik van te voren mezelf weleens bevredigd zou hebben, ik dan een beter 'seksleven' zou hebben (gehad). Maarja, dat is persoonlijk.

Oh, ik wil ook helemaal niet zeggen dat mensen die het niet doen of gedaan hebben allemaal een slechter seksleven hebben. Maar het kan iig zeker z'n nut hebben als het wel gebeurt, bij mannen die te vroeg klaarkomen ook overigens.
Verder is theoretische kennis over hoe het werkt natuurlijk niet te vergelijken met het kennen en ervaren van je eigen lichaam. Dat is bij iedereen namelijk weer anders en aan theoretische kennis heb je niets als het gaat om het je eigen gevoel.

En ik ga me nu ws heel onpopulair maken door te zeggen dat ik het moeilijk zou vinden als mijn man aan zelfbevrediging zou doen en ik denk vice versa.

Ach, bij mij ben je er niet minder populair om hoor. :wink: Maar dat is denk ik iets persoonlijks, ik heb er zelf namelijk geen enkele moeite mee en mijn partner ook niet. Het blijft tenslotte surrogaat-seks en kan als dusdanig nooit een bedreiging vormen voor wat je samen hebt, dat moet je wel kunnen scheiden. Het wordt natuurlijk anders als hij/zij het liever met zichzelf doet dan met jou. :P

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2007 20:21

Volkomen eens met Aragorn

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2007 20:43

Aragorn schreef:Het wordt natuurlijk anders als hij/zij het liever met zichzelf doet dan met jou. :P

Is dat risico er niet dan? Tenminste, niet perse in mijn situatie maar in het algemeen. Als een vrouw bv alleen maar kan klaarkomen door zelfbevrediging, zal zij dat dan niet liever doen dan seks met haar man? Of als je bv een beetje luie man hebt, die het allemaal wel best vindt en niet echt veel inbreng wil hebben, zou die dan ook niet liever zelf iets doen dan zich met zijn vrouw bemoeien?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 21:03

LauraC schreef:
Aragorn schreef:Het wordt natuurlijk anders als hij/zij het liever met zichzelf doet dan met jou. :P

Is dat risico er niet dan? Tenminste, niet perse in mijn situatie maar in het algemeen. Als een vrouw bv alleen maar kan klaarkomen door zelfbevrediging, zal zij dat dan niet liever doen dan seks met haar man? Of als je bv een beetje luie man hebt, die het allemaal wel best vindt en niet echt veel inbreng wil hebben, zou die dan ook niet liever zelf iets doen dan zich met zijn vrouw bemoeien?

Dan ben je geen man. 8) Nee serieus, ik denk dat ik wel voor het gehele mannelijk deel der wereldbevolking spreek als ik zeg dat ik echte seks met een echte vrouw ten allen tijde verkies boven zelfbevrediging.
En seks is natuurlijk veel meer dan klaarkomen alleen, zelfs als dat niet gebeurt kan het nog wel fijn zijn. Het punt is juist dat als je dat 'leert' door jezelf te bevredigen je het tijdens de seks met je man/vrouw ook beter 'kunt'. Als je weet wat voor jou nodig is om zover te komen kan je dat samen ook beter bereiken.

Maar verder is het natuurlijk niet verplicht hè. 8)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2007 21:20

Aragorn schreef:Maar verder is het natuurlijk niet verplicht hè. 8)

Gelukkig, kan ik vanavond meteen gaan slapen :mrgreen: Maarre, wat als je geen relatie hebt. Zien jullie zelfbevrediging als een leuk tijdsverdrijf? En wanneer wordt er een grens overschreden? En denk je dat je eraan 'verslaafd' kunt raken?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 09 jun 2007 21:28

LauraC schreef:

Gelukkig, kan ik vanavond meteen gaan slapen :mrgreen: Maarre, wat als je geen relatie hebt. Zien jullie zelfbevrediging als een leuk tijdsverdrijf? En wanneer wordt er een grens overschreden? En denk je dat je eraan 'verslaafd' kunt raken?

Zelfbevrediging leuk tijdverdrijf? Ik denk dat de heren het niet snel als onaangenaam zouden omschrijven. In principe zit er in de daad niet echt een hellend vlak. Je doet het of je doet het niet. Je overschrijd wel een grens denk ik als je er perverse ideeën op nahoud. Hoewel je daar anderzijds niemand mee lastig valt. En ik denk ook wel dat je er aan verslaafd kunt raken, dat lijkt me knap lastig.
Auf Wiedersehen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2007 21:36

T. Lindeman schreef:Je overschrijd wel een grens denk ik als je er perverse ideeën op nahoud. Hoewel je daar anderzijds niemand mee lastig valt. En ik denk ook wel dat je er aan verslaafd kunt raken, dat lijkt me knap lastig.

Kom je dan niet in de regio 'overspel plegen'? En kun je het dan dus als een zonde klasseren?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 21:45

LauraC schreef:

Ach, leuk tijdverdrijf.. zolang hoeft het nu ook weer niet te duren, als je alleen bent is het toch een stuk minder interessant dan samen.

Je schijnt er wel aan verslaafd te kunnen raken, net als aan 'echte' seks. In dit topic staat daar ook wel het eea over. Maar dat is bijna altijd in combinatie met persoonlijke problemen en opzich geen reden om het af te keuren lijkt me.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 09 jun 2007 22:06

Ik moet toch ff reageren hier. Ten eerste heb ik niks tegen op zelfbevrediging.
Je doet er niemand kwaad mee lijkt me. Ik zou het ook niet erg vinden als mijn vrouw het deed trouwens.

@LauraC: Vind je het niet een beetje egoïstisch om er problemen mee te hebben als je man aan zelfbevrediging zou doen terwijl jullie elkaar soms 4 maanden niet zien...

Lijkt me niet zo erg dan bv vreemdgaan.

André

Berichtdoor André » 09 jun 2007 22:09

Markie schreef:Lijkt me niet zo erg dan bv vreemdgaan.
Misschien vind God het wel gelijk?
Want waar denk je op zo'n moment aan?
Hoe mooi je huis er uit ziet?
Wsl denk je aan iets dat met de andere sekse van doen heeft, toch?
In dat geval zou je kunnen spreken van overspel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 22:26

André schreef:

Aan je vriendin natuurlijk. 8)

En als God dat wel hetzelfde vindt als vreemdgaan verschillen God en ik daarover van mening. Maar gelukkig is het mijn relatie en niet die van God. :wink:

André

Berichtdoor André » 09 jun 2007 22:29

Aragorn schreef:
André schreef:

En als God dat wel hetzelfde vindt als vreemdgaan verschillen God en ik daarover van mening. Maar gelukkig is het mijn relatie en niet die van God. :wink:
Jou antwoord kon ik wel een beetje invullen al.... :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 23:01

Ik ben ook altijd zó consistent. 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 10 jun 2007 09:19

André schreef:
Aragorn schreef:
André schreef:

Jou antwoord kon ik wel een beetje invullen al.... :wink:

Nou, maar Aragorn heeft wel een punt. Dat is toch geen vreemdgaan? Als je man (of vrouw) 4 maanden aan de andere kant van de wereld zit of weet ik wat, dan is het gewoonweg geen vreemdgaan als je aan zelfbevrediging doet (uberhaupt niet trouwens). Het wordt wel anders denk ik als je standaard aan de buurvouw denkt terwijl je aan het klaarkomen bent :mrgreen: Je kunt natuurlijk ook met elkaar bellen en dan allebei aan zelfbevrediging doen. Heb je toch nog een beetje samen seks 8)

Terug naar “Archief”