LauraC schreef:Aragorn schreef:Ik had het niet zozeer over binnen of buiten een relatie, dat kan allebei natuurlijk en het nut ervan blijft hetzelfde. Maar het is wel handig om jezelf te kennen vóór je een (seksuele) relatie aangaat, dat is eigenlijk hetzelfde als met het geestelijke aspect ervan.
Mijnenveld! Ja, natuurlijk moet je jezelf kennen voordat je een relatie aangaat....maar moet dat dan zover gaan als bevrediging? Voordat ik trouwde wist ook al wel waar alles zat en hoe het zou moeten werken enzo, maar ik denk niet dat als ik van te voren mezelf weleens bevredigd zou hebben, ik dan een beter 'seksleven' zou hebben (gehad). Maarja, dat is persoonlijk. En ik ga me nu ws heel onpopulair maken door te zeggen dat ik het moeilijk zou vinden als mijn man aan zelfbevrediging zou doen en ik denk vice versa. Is het niet geweldig als je elkaar binnen het huwelijk ook op die manier kunt bevredigen? Maar dit is natuurlijk persoonlijk, en ik veroordeel hier niemand en probeer ook niemand mijn mening op te leggen...alhoewel het erg interessant is te lezen wat anderen ervan denken.
Eens met Laura!! Hoewel ik over dit onderwerp nog nooit over na heb gedacht!! Denk ik zo ik dit stukje van Laura lees, er een kern van waarheid in zit