Memmem schreef:rosalie83 schreef:Memmem schreef:rosalie83 schreef:CGK<3 schreef:Maar gaat het er dan alleen om dat zuivel elke dag niet per se goed is, of omdat het dierlijk vet is en in de Bijbel staat dat joden dat niet mogen eten?
Misschien is zuivel elke dag niet goed omdát het dierlijk vet is en in de bijbel staat dat joden het niet mochten eten.
Waar staat dat in de bijbel? Kanaän was een land, vloeiende van MELK en honig (Ex. 3:8 dat Ik het verlosse uit de hand der Egyptenaren, en het opvoere uit dit land, naar een goed en ruim land, naar een land, vloeiende van melk en honig en jes 55:1 O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk!)
In de spijswetten staat het één en ander over dierlijke vetten. Ik verwijs hiervoor ook naar het topic 'waarom eet je welk voedsel niet'.
Ik heb eens wat nagekeken en kan nergens vinden dat zuivel niet goed is.
Abraham zette zelf melk en boter zijn gasten (en dus de Heere zelf) voor. En je zet je gasten alleen maar het beste voor. En Job heeft het ook over kaas dus kenden ze dat ook in die tijd.
Hier wordt niet gesproken of het koemelk is.