Afwachten of verwachten, over de toeëigening van het heil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 26 mei 2007 16:10

de HEERE God
Na de voleinding van het werk der schepping, wordt hier allereerst God de naam van JEHOVAH gegeven, betekenende den zelfstandige, den zelfwezende, van zichzelven zijnde van eeuwigheid tot eeuwigheid en de oorsprong of oorzaak van het wezen aller dingen, waarom ook deze naam den waren God alleen toekomt. Onthoud dit eens voor al: waar gij voortaan het woord HEERE met grote letters geschreven vindt, dat aldaar in het Hebr. het woord JEHOVAH of korter JAH staat.

Ik bedoel te zeggen dat God de Zoon niet de naam Jehovah toekomt.
De Zoon is Middelaar tussen 2 partijen mensen en God.
En is zelf ook volmaakt God.

Hebreeën 1
4 Zoveel treffelijker geworden dan de engelen, als Hij uitnemender [1:4] Filipp 2:9.Naam boven hen geërfd heeft.
5 Want tot wien van de engelen heeft Hij ooit gezegd: Gij [1:5] Ps 2:7. Hand 13:33. Hebr 5:5.zijt Mijn Zoon, heden heb ik U gegenereerd? En wederom: Ik [1:5] 2 Sam 7:14. 1 Kron 22:10.zal Hem tot een Vader zijn, en Hij zal Mij tot een Zoon zijn?

Laat ik het zo zeggen de Vader had ook een engel als zoon kunnen nemen dan zou die engel de zoon zijn geweest.
maar heilige engelen zijn eerrovers als ze valbaar zijn dan worden het duivelen.
Dat er nog heilige engelen zijn is alleen dat God ze niet valbaar heeft gemaakt zoals de duivel.
Jezus is ook God maar zal nooit de macht proberen te grijpen omdat Hij altijd de Vader de eer gunt.
en de Vader gunt Hem ook alle eer idd.
Ik denk hier wel eens over na en was benieuwd hoe jullie er over dachten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 mei 2007 16:30

En God de Vader ook niet.

Laat ik het zo zeggen de Vader had ook een engel als zoon kunnen nemen dan zou die engel de zoon zijn geweest.
maar heilige engelen zijn eerrovers als ze valbaar zijn dan worden het duivelen.
Dat kon daarom niet, het was omdat de zonde iets was tussen God en mens. Dus moest God mens worden en niet een engel.

Dat er nog heilige engelen zijn is alleen dat God ze niet valbaar heeft gemaakt zoals de duivel.
Dat is vooral afhankelijk van hun vrije wil.

Jezus is ook God maar zal nooit de macht proberen te grijpen omdat Hij altijd de Vader de eer gunt.
God kan niet zijn eigen eer grijpen. Drie-eenheid.. De drie zijn één. Het zijn 'slechts' personen van één God, geen drie onafhankelijke goden, die na hun eigen dunken allerlei dingen doen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 26 mei 2007 17:38

Raido schreef:
En God de Vader ook niet.

Wie dan wel Vader Zoon en Heilige Geest bij elkaar bedoel je zeker?

Dat kon daarom niet, het was omdat de zonde iets was tussen God en mens. Dus moest God mens worden en niet een engel.

God had de geest van een engel als god kunnen maken, wat niet zo slim zou zijn want die gaat gelijk de macht proberen te grijpen.

Dat is vooral afhankelijk van hun vrije wil.

Als God alle engelen valbaar had gemaakt waren ze allen gevallen,als Jezus een engel was geweest dan was Hij niet gevallen.

God kan niet zijn eigen eer grijpen. Drie-eenheid.. De drie zijn één. Het zijn 'slechts' personen van één God, geen drie onafhankelijke goden, die na hun eigen dunken allerlei dingen doen.

Jezus zal nooit de eer grijpen omdat de Vader een Zoon gegenereerd heeft die altijd Zijn eer bedoelt.
De Heilige Geest gaat uit van de Vader en de Zoon.[quote]
ps dat goed quoten lukt nog niet zo best.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2007 17:29

goofy1978 schreef:
Machiavelli schreef:
goofy1978 schreef:Judas preekte ook dat Jezus de Christus was het onschuldig bloed zei hij voor hij zich verhing, en hij was de zoon des verderfenis volgens Jezus.
Ah, heb je hier toevallig ook teksten voor?

De tekst staat eronder.
Als je je eraan ergert is een goed teken dat ik het juiste evangelie vertel.

Gal 1,10
Want predik ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus.

paulus was ook niet erg geliefd om zn evangelie hij is er genoeg om gegeseld en niet alleen bij de joden.

En dat noem jij een reden waarom jij het bij het rechte eind zou hebben? Diezelfde Paulus ergerde zich weer aan dwaalleraren en waarschuwt voor valse profieren, en ook Jezus ergerde zich aan farizeeen die het evangelie niet goed preekten. Weerstand ondervinden is dus niet het bewijs dat jij de goede boodschap brengt. Iemand kan zoveel religieuze boodschappen brengen waar medechristenen zich aan ergeren omdat het geen juiste boodschap is en een verdraaiing van het evangelie, dat je op deze manier je gelijk probeert onderstrepen, ook weer door de Bijbel zo uit te leggen dat het lijkt alsof je wel gelijk moet hebbe, want het evangelie is een steen des aanstoots etc. is wel erg triest.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 27 mei 2007 18:08

Ik erger me ook aan jouw evangelie idd.
Wat mensen met niets zalig spreekt, als ze maar in Jezus geloven zijn ze al gered.
Alleen jammer dat je jezelf en ook anderen ermee bedriegt.

Mat 24,11
En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.

Jij verleid er meer dan ik, want je zegt iets wat mensen willen horen.
Als ze maar geloven dan komt het wel goed.
Als het het zaligmakende geloof niet is zal het niet veel helpen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 27 mei 2007 18:16

goofy1978 schreef:Mat 24,11
En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.

Jij verleid er meer dan ik, want je zegt iets wat mensen willen horen.
Als ze maar geloven dan komt het wel goed.
Als het het zaligmakende geloof niet is zal het niet veel helpen.

GOOFY..... :x

Matt, 24 gaat in zijn totaliteit over : 'Rede over de laatste dingen' Jij zit er weer stukken uit te zagen die jij om kan buigen om jouw venijn over anders gelovigen uit te spuugen. Bah wat een misselijk iemand ben jij toch...drie werf bah.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 27 mei 2007 18:17

Luk 21,17
En gij zult van allen gehaat worden om Mijns Naams wil.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 27 mei 2007 18:19

goofy1978 schreef:Luk 21,17
En gij zult van allen gehaat worden om Mijns Naams wil.

Je lijkt wel een Jehova getuige..... <:0

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 27 mei 2007 18:42

Best dat je nu een hekel aan me hebt,in de oordeelsdag zul je een hekel hebben aan degenen die je bedrogen hebben en naar je gemoed spraken.
Als je de put des afgronds ingaat zal ik de laatste zijn waar je een hekel aan hebt omdat ik je niet heb bedrogen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 27 mei 2007 18:50

goofy1978 schreef:Best dat je nu een hekel aan me hebt,in de oordeelsdag zul je een hekel hebben aan degenen die je bedrogen hebben en op je gemoed spraken.
Als je de put des afgronds ingaat zal ik de laatste zijn waar je een hekel aan hebt omdat ik je niet heb bedrogen.

Tot het moment van de put des afgronds hoef ik niet wachten, ik denk nu namelijk aan het gebod...: 'heb u naaste lief'
Eerlijk toegegeven...het kost nu wat moeite...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2007 19:36

goofy1978 schreef:Best dat je nu een hekel aan me hebt,in de oordeelsdag zul je een hekel hebben aan degenen die je bedrogen hebben en naar je gemoed spraken.

Ik heb geen hekel aan jou, alleen aan je bijbelverdraaiingen. Ik vraag me af in hoeverre je daar zelf wat aan kan doen en in hoeverre het je aangepraat is... Je uit het verband gerukte bijbelteksten maken wel duidelijk dat je theorie nergens op gestoeld is. Iemand kan vanalles beweren wat nergens op slaat, en als hij dan weerstand ondervindt van anderen zeggen: Tja, ach, Jezus zegt dat het evangelie weerstand oproept dus ik heb dus gelijk... dat kan een Jehova's getuige ook zeggen als de deur voor zijn neus wordt dichtgegooid of een Mormoon als hij in een discussie met christenen de les is gelezen. Daarmee heeft hij nog geen gelijk.

Ik zeg geen dingen die mensen willen horen, ik baseer me op de Bijbel, en kijk dan ook naar de context, in plaats van alleen maar losse verzen aan te halen en die zo creatief uit te leggen dat je jezelf in ieder geval je gelijk er mee kan doen geloven.

Jij ergert je ook aan mijn evangelie? Dan kan ik toch ook gaan roepen: Tja, dat zegt Jezus ook al, dat mensen zich aan het evangelie kunnen ergeren? Dan staan we weer quite?

Maar goed, ik merk duidelijk genoeg aan je dat je gewoon iets in je hoofd hebt en totaal geen kloppende onderbouwingen hebt en die ook niet zoekt. Zoals jij het in je hoofd hebt is het gewoon en geen enkele discussie, zelfs op basis van bijbelteksten, is niet mogelijk. Ik weerleg jou teksten tenminste, geef aan waarom ze niet kloppen, waar je ze verdraait hebt... Jij gaat nergens op in maar blijft gewoon roepen: Ach, je bedriegt jezelf en anderen. Schiet lekker op.

En goed, denk wat je denkt, ik ken de zekerheid van het geloof gelukkig, dankzij God en niet dankzij mezelf, maar daarom ben ik niet bang voor de dag van het oordeel en durf ik te zeggen dat ik niet bedrogen zal uitkomen, want God, de Vader, zegt dat. Wat jij dan allemaal beweert is dan niet belangrijk, als het Gods woord tegenover het jouwe is weet ik wel wie ik geloof ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 27 mei 2007 20:12

Gelukkig dat je niet echt een hekel aan me hebt. :)
Ik heb zelf gelukkig aan niemand een hekel maar omdat ik wel denk dat er zijn die zich bedriegen waarschuw ik ze er voor.
Als ik me geliefd wil maken kan ik beter iets anders vertellen geloof ik.
Maar Jezus sprak zelf dat er velen zullen zijn die menen in te gaan en niet zullen kunnen.
God zal onze harten wel onderzoeken en een ieder geven wat zijn werk zal zijn.

Op 2,23
En haar kinderen zal Ik door den dood ombrengen; en al de Gemeenten zullen weten, dat Ik het ben, Die nieren en harten onderzoek. En Ik zal ulieden geven een iegelijk naar uw werken.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 27 mei 2007 21:37

goofy1978 schreef:Gelukkig dat je niet echt een hekel aan me hebt. :)
Ik heb zelf gelukkig aan niemand een hekel maar omdat ik wel denk dat er zijn die zich bedriegen waarschuw ik ze er voor.
Maar Jezus sprak zelf dat er velen zullen zijn die menen in te gaan en niet zullen kunnen.

Op 2,23
En haar kinderen zal Ik door den dood ombrengen; en al de Gemeenten zullen weten, dat Ik het ben, Die nieren en harten onderzoek. En Ik zal ulieden geven een iegelijk naar uw werken.

En als die velen die jij aanhaalt nu de mensen zijn die op andere dan de christelijke wijze de hemel willen binnengaan? Weinigen zullen zalig worden, maar die weinigen kunnen wel eens de kerkmensen zijn die in verhouding tot de totale wereldbevolking een kleine groep zijn. Klopt niet helemaal, maar dat de meeste kerkmensen verloren zouden gaan is wel erg kort door de bocht....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 27 mei 2007 21:47

goofy1978 schreef:Best dat je nu een hekel aan me hebt,in de oordeelsdag zul je een hekel hebben aan degenen die je bedrogen hebben en naar je gemoed spraken.

OORDEELT NIET, OPDAT GIJ NIET GEOORDEELD WORDE!
(Waar zijn we in Gods Heilige Naam (dit bedoel ik bloedserieus, dus niet spottend!) mee bezig????? :shock: :cry: )

Joel 2: 28 en 29:
28 En daarna zal het geschieden, dat Ik Mijn [2:28] 44:3. Ezec 39:29. Hand 2:17.Geest zal uitgieten over alle vlees, en uw zonen en uw dochters zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen, uw jongelingen zullen gezichten zien;
29 Ja, ook over de dienstknechten, en over de dienstmaagden, zal Ik in die dagen Mijn Geest uitgieten.

Dus niet alleen op de mensen die hetzelfde denken als jij of ik......

Het is Pinksteren vandaag, Feest van de Geest! We moesten blij zijn ipv elkaar afslachten!!!!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 27 mei 2007 21:48

goofy1978 schreef:Gelukkig dat je niet echt een hekel aan me hebt. :)

Op 2,23

En als die velen die jij aanhaalt nu de mensen zijn die op andere dan de christelijke wijze de hemel willen binnengaan? Weinigen zullen zalig worden, maar die weinigen kunnen wel eens de kerkmensen zijn die in verhouding tot de totale wereldbevolking een kleine groep zijn. Klopt niet helemaal, maar dat de meeste kerkmensen verloren zouden gaan is wel erg kort door de bocht....

Terug naar “Archief”