de HEERE God
Na de voleinding van het werk der schepping, wordt hier allereerst God de naam van JEHOVAH gegeven, betekenende den zelfstandige, den zelfwezende, van zichzelven zijnde van eeuwigheid tot eeuwigheid en de oorsprong of oorzaak van het wezen aller dingen, waarom ook deze naam den waren God alleen toekomt. Onthoud dit eens voor al: waar gij voortaan het woord HEERE met grote letters geschreven vindt, dat aldaar in het Hebr. het woord JEHOVAH of korter JAH staat.
Ik bedoel te zeggen dat God de Zoon niet de naam Jehovah toekomt.
De Zoon is Middelaar tussen 2 partijen mensen en God.
En is zelf ook volmaakt God.
Hebreeën 1
4 Zoveel treffelijker geworden dan de engelen, als Hij uitnemender [1:4] Filipp 2:9.Naam boven hen geërfd heeft.
5 Want tot wien van de engelen heeft Hij ooit gezegd: Gij [1:5] Ps 2:7. Hand 13:33. Hebr 5:5.zijt Mijn Zoon, heden heb ik U gegenereerd? En wederom: Ik [1:5] 2 Sam 7:14. 1 Kron 22:10.zal Hem tot een Vader zijn, en Hij zal Mij tot een Zoon zijn?
Laat ik het zo zeggen de Vader had ook een engel als zoon kunnen nemen dan zou die engel de zoon zijn geweest.
maar heilige engelen zijn eerrovers als ze valbaar zijn dan worden het duivelen.
Dat er nog heilige engelen zijn is alleen dat God ze niet valbaar heeft gemaakt zoals de duivel.
Jezus is ook God maar zal nooit de macht proberen te grijpen omdat Hij altijd de Vader de eer gunt.
en de Vader gunt Hem ook alle eer idd.
Ik denk hier wel eens over na en was benieuwd hoe jullie er over dachten.