Moderator: Moderafo's
Cisca schreef:rosalie83 schreef:Cisca schreef:Geef mij maar een lekker biefstukje(lang geleden trouwens)
Dat eet ik ook hoor! Alleen zo ver doorbakken dat het niet rood meer is. Dat geldt voor alles: ik eet geen rauw vlees. Dus ook geen filet american en zo.
Wat een verschil van smaken, 'k heb het het liefst zo rood mogelijk, en filet american is echt smullen, wat een tractatie
Harm-J schreef:marina87 schreef:Ik eet geen vlees bij het eten, alleen biologische eieren. Eerst at ik ook biologisch vlees maar sinds mijn stage kom ik niet meer langs die winkel, dus dat is lang geleden. Ik geef bij anderen aan dat ik geen vlees hoef, behalve als het eten is waar alles door elkaar gehutseld moet worden, dan vind ik dat te veel gevraagd.
Waarom? Omdat dieren geen 'dingen' zijn maar levende wezens met gevoel. Ze kunnen niet opkomen voor zichzelf en moeten maar afwachten wat mensen met ze doen. Daar maakt de bevolking misbruik van, ik hoef dat vast niet uit te leggen, en neem aan dat dat wel bekend is.
Was het niet God zelf die zijn volk in de woestijn manna en kwakkels te eten gaf?
marina87 schreef:Wat zei ik? Ik eet wel biologisch vlees en biologische eieren. Het gaat me er niet om dat men geen vlees mag eten, maar hoe er met ze wordt om gegaan.Denk je nu echt dat dat goedkope stukje vlees van een dier is wat lang buiten heeft rondgehuppeld en daarna op een nette manier is vervoerd en geslacht? Maar de meeste mensen willen daar niet over nadenken want dat doet pijn aan de portomonee.
Beetje flauw vind ik het overigens om gelijk God voor je karretje te spannen. Zo ken ik er ook wel een paar voor mijn argumenten. . .
Harm-J schreef:rosalie83 schreef:Yep, maar het was ook God die de spijswetten gaf. Hiermee zeg ik niet dat je je daar nu nog perse aan moet houden. Maar wel dat er voor allebei iets te zeggen is!
Spijswetten golden ten tijden van het oude testament.
Harm-J schreef:Ik wil best over biologisch vlees nadenken, ware het niet dat het vaak veel te duur is. laat staan als iemand een gezin heeft.!!
Smurffie schreef:Maar de meeste mensen willen daar niet over nadenken want dat doet pijn aan de portomonee.![]()
Ik zou dergelijk vlees ook echt niet kunnen betalen. Ik begrijp niet waarom zulk voedsel (biologisch, diervriendelijk, whatever) zo duur moet zijn, als het beter is voor het milieu.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 51 gasten