Waarom eet je welk voedsel niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 23 mei 2007 18:43

Doorbakken biefstuk is een misdaad tegen elke vorm van smaak. :|

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 mei 2007 18:45

Cisca schreef:
rosalie83 schreef:
Cisca schreef:Geef mij maar een lekker biefstukje 8-[ (lang geleden trouwens)

Dat eet ik ook hoor! Alleen zo ver doorbakken dat het niet rood meer is. Dat geldt voor alles: ik eet geen rauw vlees. Dus ook geen filet american en zo.

Wat een verschil van smaken, 'k heb het het liefst zo rood mogelijk, en filet american is echt smullen, wat een tractatie :8>

:jaknikken: jammie...

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 23 mei 2007 20:04

Ik ben vast inconsequent, ik eet wel vlees, maar geen konijn en haas, geen gevogelte en ook geen wild. In de visrichting geen haaievinnensoep, geen krab, garnalen en mossels. Toen ik járen terug voor het eerst zag dat mossels zo levend de pan ingingen, besloot ik ze niet te eten, het maakte toen echt indruk. Later dacht ik: ja maar toen was ik klein en wilde ze proberen, maar toch kreeg ik het niet over m'n hart ze in m'n mond te steken. Dus dat laat ik maar zo. Verder ben ik dol op vis en eet het iedere week.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 23 mei 2007 20:06

Eet dan ook maar geen kreeft. Dat wil je dan vast niet zien!! Dat vind ik zelfs dierenmishandeling!!
Verders is vis heeeeerlijk!! Jammer dat het zo duur is!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 23 mei 2007 20:14

Klopt, eet ik ook niet, was ik vergeten erbij te zetten, bij dezen dus maar ;). Tja, garnalen worden ook zo levend in het kokend water gestort. Heb het vaak genoeg gezien, ga wel eens reisjes mee met kotters. Aan de andere kant is er bijna geen andere manier om ze snel en efficient te doden, dat is weer de andere kant van het verhaal.

Vis is duur ja, niet normaal. Maar niet als je vriendjes bent met vissers ;).
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

André

Berichtdoor André » 23 mei 2007 21:15

Ik eet bijna alles wel, alleen tuinbonen vind ik varkensvoer ofzo.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 mei 2007 21:17

Die zijn juist lekker André :mrgreen: :wink:

André

Berichtdoor André » 23 mei 2007 21:18

Cisca schreef:Die zijn juist lekker André :mrgreen: :wink:
Neej, als je die vers koopt en kookt stinken ze en hebben ze een gore nasmaak. 8)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 mei 2007 21:21

Mijn tante liet ze vroeger 2,5 uur op het gas staan, zagen ze helemaal bruin, en waren taai, die hoefde ik ook niet hoor :lol:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 mei 2007 22:46

Harm-J schreef:
marina87 schreef:Ik eet geen vlees bij het eten, alleen biologische eieren. Eerst at ik ook biologisch vlees maar sinds mijn stage kom ik niet meer langs die winkel, dus dat is lang geleden. Ik geef bij anderen aan dat ik geen vlees hoef, behalve als het eten is waar alles door elkaar gehutseld moet worden, dan vind ik dat te veel gevraagd.
Waarom? Omdat dieren geen 'dingen' zijn maar levende wezens met gevoel. Ze kunnen niet opkomen voor zichzelf en moeten maar afwachten wat mensen met ze doen. Daar maakt de bevolking misbruik van, ik hoef dat vast niet uit te leggen, en neem aan dat dat wel bekend is.

Was het niet God zelf die zijn volk in de woestijn manna en kwakkels te eten gaf?

Wat zei ik? Ik eet wel biologisch vlees en biologische eieren. Het gaat me er niet om dat men geen vlees mag eten, maar hoe er met ze wordt om gegaan. :? Denk je nu echt dat dat goedkope stukje vlees van een dier is wat lang buiten heeft rondgehuppeld en daarna op een nette manier is vervoerd en geslacht? Maar de meeste mensen willen daar niet over nadenken want dat doet pijn aan de portomonee. :x Beetje flauw vind ik het overigens om gelijk God voor je karretje te spannen. Zo ken ik er ook wel een paar voor mijn argumenten. . .

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2007 22:58

Maar de meeste mensen willen daar niet over nadenken want dat doet pijn aan de portomonee. :x

Ik zou dergelijk vlees ook echt niet kunnen betalen. Ik begrijp niet waarom zulk voedsel (biologisch, diervriendelijk, whatever) zo duur moet zijn, als het beter is voor het milieu.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 23 mei 2007 23:57

marina87 schreef:Wat zei ik? Ik eet wel biologisch vlees en biologische eieren. Het gaat me er niet om dat men geen vlees mag eten, maar hoe er met ze wordt om gegaan. :? Denk je nu echt dat dat goedkope stukje vlees van een dier is wat lang buiten heeft rondgehuppeld en daarna op een nette manier is vervoerd en geslacht? Maar de meeste mensen willen daar niet over nadenken want dat doet pijn aan de portomonee. :x Beetje flauw vind ik het overigens om gelijk God voor je karretje te spannen. Zo ken ik er ook wel een paar voor mijn argumenten. . .

Jij zei: Omdat dieren geen 'dingen' zijn maar levende wezens met gevoel. Ze kunnen niet opkomen voor zichzelf en moeten maar afwachten wat mensen met ze doen. Daar maakt de bevolking misbruik van
Daarom haalde ik God erbij.!! De schepping is ons gegeven om van te eten, dus ook de dieren. Btw dit forum leunt toch als bestaanspeiler op het geloof, dus op God.

Ik wil best over biologisch vlees nadenken, ware het niet dat het vaak veel te duur is. laat staan als iemand een gezin heeft.!!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 mei 2007 08:52

Harm-J schreef:
rosalie83 schreef:Yep, maar het was ook God die de spijswetten gaf. Hiermee zeg ik niet dat je je daar nu nog perse aan moet houden. Maar wel dat er voor allebei iets te zeggen is!

Spijswetten golden ten tijden van het oude testament.

Ja, dat weet ik ook wel ;)

Maar daarom is het niet verkeerd om je daar nu nog aan te houden! God bedacht het niet voor niets. In elk geval niet omdat het slecht voor de mens was/is.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 mei 2007 08:56

Harm-J schreef:Ik wil best over biologisch vlees nadenken, ware het niet dat het vaak veel te duur is. laat staan als iemand een gezin heeft.!!

Tsja, dit is misschien zo, maar aan de andere kant is het ook een kwestie van 'wat wil je?'. Het is gewoon keuzes maken! Als jij biologisch vlees belangrijk vindt, dan kan je het ook betalen, want dan kies je daarvoor, en laat je eventueel iets anders.

Verder wordt hier gezegd dat vis duur is! Ik vind dat nog wel wat meevallen eigenlijk. Bijvoorbeeld: bij ons bij de plaatselijke viskraam heb ik in de aanbieding een kilo kabeljauw voor 9 euro! Daar eten wij 3 keer van met z'n tweeen, dat is 1,50 per persoon per keer! Ik vind dat niet duur.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2007 09:47

Smurffie schreef:
Maar de meeste mensen willen daar niet over nadenken want dat doet pijn aan de portomonee. :x

Ik zou dergelijk vlees ook echt niet kunnen betalen. Ik begrijp niet waarom zulk voedsel (biologisch, diervriendelijk, whatever) zo duur moet zijn, als het beter is voor het milieu.

Omdat de dieren meer ruimte krijgen, minder homonen ingespoten krijgen (en dus minder snel groeien), etc. Dat zijn allemaal extra kosten die bio-industriebeesten niet hebben en daardoor kan het ook zo goedkoop zijn.

Ik vind het nogal onzinnig om te beweren dat biologisch vlees 'te duur' zou zijn. Waar vergelijk je het dan mee? Vlees is nog nooit zo goedkoop geweest als nu, dankzij die fantastische bio-industrie en ja, als je het daarmee vergelijkt is het idd duurder.

Terug naar “Archief”