Dat de vrouw altijd een beslissing zou volgen komt bij mij over als een sprookje.
Even zo andersom ook hoor.
Maar misschien werkt het fantastisch overal.

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Toevallig las ik pas het huwelijksformulier nog eens door en ik kan me niet voorstellen dat mensen in deze tijd daar volmondig ja op zeggen. Er zijn er genoeg die dat doen, maar volgens mij zijn er zeer weinig die er in de praktijk ook naar leven.
Aragorn schreef:emmertje schreef:Maar ik ben het heeeeelemaal met tante-tortel eens. De ik-maak-lekker-zelf-wel-uit-... neiging is sterk!
Wat is daar mis mee dan? Ik hoop dat m'n vriendin die neiging tot in lengte van dagen houdt.
Aragorn schreef:emmertje schreef:Maar ik ben het heeeeelemaal met tante-tortel eens. De ik-maak-lekker-zelf-wel-uit-... neiging is sterk!
Wat is daar mis mee dan? Ik hoop dat m'n vriendin die neiging tot in lengte van dagen houdt.
rosalie83 schreef:Aragorn schreef:emmertje schreef:Maar ik ben het heeeeelemaal met tante-tortel eens. De ik-maak-lekker-zelf-wel-uit-... neiging is sterk!
Grijnss, soms ben ik nogal, hoe zal ik het noemen, bitcherig en erg recht door zee. Mijn man wordt dan wel eens klettergek van me (wel terecht denk ik). Dan ga ik wel eens ff heel gedwee doen hihi, maar dan wordt-ie nog gekker en smeekt hij me of ik weer normaal wil doen
Aragorn schreef:Hm ok, ik snap het denk ik.![]()
Maar in hoeverre heeft jouw variant dan nog met onderdanigheid te maken en is het niet gewoon een kwestie van rekening met elkaar houden die wederzijds dient te zijn?
emmertje schreef:Aragorn schreef:Hm ok, ik snap het denk ik.![]()
Maar in hoeverre heeft jouw variant dan nog met onderdanigheid te maken en is het niet gewoon een kwestie van rekening met elkaar houden die wederzijds dient te zijn?
*pieker.. peins* *kraak.. ratel*
jah, ik denk dat je gelijk hebt. Onderdanig zijn, is in je volle waardigheid er rekening mee houden dat hij een man is, en hem hoogachten. Het heeft denk ik met hoogachting te maken. Als je als vrouw je man gaat commanderen en betuttelen, ipv bewonderen enz. dan is dat denk ik niet de bedoeling.
Aragorn schreef:emmertje schreef:Aragorn schreef:... dan zou je als man evengoed onderdanig aan je vrouw moeten zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten