SGP-jongeren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 16 mei 2007 18:05

De SGP =/= SGP-Jongeren. Jongerenafdelingen van politieke partijen trekken wel vaker andere lijnen. Heeft verder niks te doen met de redelijkheid van een partij.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 16 mei 2007 18:08

Machiavelli schreef:De SGP =/= SGP-Jongeren. Jongerenafdelingen van politieke partijen trekken wel vaker andere lijnen. Heeft verder niks te doen met de redelijkheid van een partij.

Ben ik niet met je eens,want ze zijn op de vingers getikt en ze moesten het terugnemen,dan kom je bij mij erg onredelijk over.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 16 mei 2007 18:12

kirdneh schreef:Ben ik niet met je eens, want ze zijn op de vingers getikt en ze moesten het terugnemen, dan kom je bij mij erg onredelijk over.
Tja, ze zitten bij de SGP-jongeren en niet bij de CU-jongeren. Het is niet meer dan normaal dat ze een beperkt kader hebben om te operen.
De CU-jongeren kunnen ook niet opeens voorstellen die regelrecht tegen de partijlijn ingaan.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 16 mei 2007 18:19

Machiavelli schreef:
kirdneh schreef:Ben ik niet met je eens, want ze zijn op de vingers getikt en ze moesten het terugnemen, dan kom je bij mij erg onredelijk over.
Tja, ze zitten bij de SGP-jongeren en niet bij de CU-jongeren. Het is niet meer dan normaal dat ze een beperkt kader hebben om te operen.
De CU-jongeren kunnen ook niet opeens voorstellen die regelrecht tegen de partijlijn ingaan.

Dat kunnen wij wel is al meerde keren gebeurt,dat is het mooie van de politiek,wij zijn onafhankelijk van de moederpartij,het is wel zo dat je wel binnen het christelijk katern moet blijven bij de cu,voor de rest hebben we veel vrijheid.Dus als het niet christelijk is dan kunnen ze wat zeggen is op dit moment nog niet gebeurd.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 mei 2007 20:16

sinds wanneer moet de politiek blindelings mee gaan met iets wat een adviesorgaan zegt?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 16 mei 2007 20:50

johannes1 schreef:sinds wanneer moet de politiek blindelings mee gaan met iets wat een adviesorgaan zegt?

De jeugdgemeenteraad is een advies orgaan de sgp-jongeren niet.

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 17 mei 2007 13:41

kirdneh schreef:
johannes1 schreef:sinds wanneer moet de politiek blindelings mee gaan met iets wat een adviesorgaan zegt?

En zitten er in de jeugdgemeenteraad dan geen SGP-jongeren? Die zitten er dan toch denk ik wel om hun partij en standpunten naar voren te brengen.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 mei 2007 13:47

rai schreef:
kirdneh schreef:

En zitten er in de jeugdgemeenteraad dan geen SGP-jongeren? Die zitten er dan toch denk ik wel om hun partij en standpunten naar voren te brengen.

Precies ja maar de sgp jongeren gaan eerst mee stemmen en op aandringen van de moederpartij nemen ze het weer terug dat noemt men onstabiel beleid voeren.Ja zeggen en nee doen ,vandaar is de sgp jongeren voor mij niet serieus te noemen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 mei 2007 21:34

kirdneh schreef:
rai schreef:
kirdneh schreef:

Precies ja maar de sgp jongeren gaan eerst mee stemmen en op aandringen van de moederpartij nemen ze het weer terug dat noemt men onstabiel beleid voeren.Ja zeggen en nee doen ,vandaar is de sgp jongeren voor mij niet serieus te noemen.

Hoevaak is dit nu gebeurd en in welke periode/hoeveel jaar zat er tussen?

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 18 mei 2007 08:16

Memmem schreef:
kirdneh schreef:
rai schreef:
kirdneh schreef:

Hoevaak is dit nu gebeurd en in welke periode/hoeveel jaar zat er tussen?

In de afgelopen 4 jaar,ik heb ze niet geteld.Maar ze hebben ook goede dingen hoor zoals dat ze kunnen putten uit een flinke kweekvijver en ook wel een actief jongeren organisatie en we hebben soms een goede bondgenoot aan ze.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 mei 2007 17:54

ik neem aan dat een politieke partij het niet eens hoeft te zijn met wat de jeugdgemeenteraad zegt.

Code: Selecteer alles

De sgp jongeren steunen altijd onze voorstellen,maar als het besproken wordt in de gemeenteraad is de sgp altijd tegen.Daarom vind ik de sgp niet consequent en dan niet serieus te noemen.

deze opmerking slaagt hierdoor nergens op
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 18 mei 2007 18:38

johannes1 schreef:ik neem aan dat een politieke partij het niet eens hoeft te zijn met wat de jeugdgemeenteraad zegt.

Code: Selecteer alles

De sgp jongeren steunen altijd onze voorstellen,maar als het besproken wordt in de gemeenteraad is de sgp altijd tegen.Daarom vind ik de sgp niet consequent en dan niet serieus te noemen.

deze opmerking slaagt hierdoor nergens op

Ik neem aan dat ze allebei operen uit het verkiezingsprogramma en dezelfde partijregels,waarom de sgp jongeren wel en sgp niet,snap ik niet erg,leg mij dat maar eens uit misschien kom ik dan op andere gedachten.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 mei 2007 13:42

een jongerenvereniging moet je los zien van een politieke partij. ook al is de jongerenvereniging een onderdeel van die zelfde partij. zoals je zelf eerder al zei is de jeugdgemeenteraad alleen een adviesorgaan. het adviesorgaan denkt soms anders dan een politieke partij. dat zal je vast ook bij de CU hebben?

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 19 mei 2007 20:28

johannes1 schreef:een jongerenvereniging moet je los zien van een politieke partij. ook al is de jongerenvereniging een onderdeel van die zelfde partij. zoals je zelf eerder al zei is de jeugdgemeenteraad alleen een adviesorgaan. het adviesorgaan denkt soms anders dan een politieke partij. dat zal je vast ook bij de CU hebben?

Moet je dan de jongerenpartij dan ook los zien van het verkiezingsprogramma en de partij regels.Zoniet dan zijn ze niet los van de moederpartij,daarentegen is de cu jongerenlos van de moederpartij, we mogen alles doen zolang het niet onchristelijk is of word

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 23 mei 2007 19:33

deze topic heet sgp jongeren,

Ik zou wel willen weten wat de sgp jongeren allemaal doen en hoe ze het doen,misschien kan iemand mij daar een antwoord op geven.Zelf weet ik wel iets,dat is in de plaats waar ik woon ze deelnemen in een jeugdgemeenteraad,maar wat doen ze nog meer?

Terug naar “Archief”