Verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 07 mei 2007 23:48

Uh, brieven schrijven niet goed? Integendeel! Juist op het moment dat je een brief schrijft kun je alles op een rijtje zetten voor jezelf. Bovendien is het veel persoonlijker dan een mailtje. Het is de beste manier als je er met praten niet uit komt, of wanneer dat niet altijd lukt. Dat laatste gebeurt wel vaker. Vooraf heb je het verhaal in je hoofd, maar het loopt vaak anders omdat je respons krijgt en daardoor van de lijn die je in gedachten had afwijkt.

Bovendien schrijf je niet zomaar een brief, dus weet de ontvanger dat je zeer serieus bent. Tip van Flip is dus: Schrijvuhhh!

Succes met alles, makkelijk is het niet, maar wees bovenal eerlijk.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mei 2007 06:05

Als je niet kunt praten, dan zeker schrijven! Al lijkt het mij erg lastig om een relatie te hebben waarin je niet open tegen elkaar praat.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 mei 2007 08:13

Door brieven te schrijven kan je ook de openheid creeren.
Dan heb je een ingang om over te praten na het te lezen en dan maakt het de volgende keer makkelijker om er gelijk over te praten ipv weer eerst een brief schrijven. Sommige dingen zijn niet zo makkelijk om gelijk aan je vriend(in) te vertellen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mei 2007 09:05

Gerdien B. schreef:Door brieven te schrijven kan je ook de openheid creeren.
Dan heb je een ingang om over te praten na het te lezen en dan maakt het de volgende keer makkelijker om er gelijk over te praten ipv weer eerst een brief schrijven. Sommige dingen zijn niet zo makkelijk om gelijk aan je vriend(in) te vertellen.

Precies. Bovendien ben je niet altijd bij elkaar en heb je daar dan wel mooi de tijd voor. Verder zijn er best een hoop mensen die dingen beter schrijvend kunnen verwoorden, als ze kunnen nadenken hoe ze dingen moeten verwoorden en zo. Als ze het sprekend moeten verwoorden hebben ze er soms meer moeite mee.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2007 09:40

Bovendien is het veel persoonlijker dan een mailtje

Tsja, dat valt ook te betwijfelen. Je kunt in een mailtje ook echt wel aanvoelen of iets even snel is neergetypt of dat er goed over is nagedacht. Bovendien is typen wel veel praktischer i.v.m. de vele keren dat je dingen verwijdert, toch weer typt, verwijdert en weer anders typt etc. Bespaart bomen ;)
Nee zonder gein, ik heb wel eens zulke lange mails gestuurd dat ik ze echt niet graag op papier had willen zetten..

Maargoed, of het persoonlijker is of niet, mag je zelf weten.
Schrijf het in ieder geval wel op wanneer praten moeilijk is!
pobody's nerfect

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 08 mei 2007 09:42

Knabbel en Babbel schreef:Ik weet zo niet hoe ik verder moet! Dit is niet alleen in m'n verkering maar in alles! Weet niet meer hoe ik verder moet :?. Zie de toekomst niet meer zitten.

Hee kopop, zelfs al regent het nog zo hard, de zon gaat weer schijnen let maar op!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 mei 2007 10:13

Lekker makkelijke reactie SimonT! :?

Sterkte Knabbel en Babbel!

Knabbel en Babbel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Knabbel en Babbel » 10 mei 2007 16:36

SimonT schreef:
Knabbel en Babbel schreef:Ik weet zo niet hoe ik verder moet! Dit is niet alleen in m'n verkering maar in alles! Weet niet meer hoe ik verder moet :?. Zie de toekomst niet meer zitten.

Hee kopop, zelfs al regent het nog zo hard, de zon gaat weer schijnen let maar op!

Dat zal vast wel, tenminste het is te hopen! Maar op dit moment is het zwaar bewolkt met af en toe een onweersbui. Kan niks hebben, barst zomaar in huilen uit. Gister na het eten een poos op bed liggen huilen (dit had dan ook wel echt een reden, ik was eventjes zo boos maar tegelijkertijd zo verdrietig van binnen), toen ik op bed lag kon ik niet slapen, ben huilend in slaap gevallen. Gisteravond belde me vriend nog eventjes, had hm eventjes gesmst wat dr gebeurd was, kon echt bijna geen woorden uit m'n mond krijgen, de tranen brandde achter de ogen maar ze kwamen er niet uit :roll:. Het telefoongesprek was snel afgelopen, ik wist niet wat ik zeggen moest en hij ook niet (kwam door wat er gebeurd was).
Het leven is niet altijd over rozen geuren en manenschijn!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 14 mei 2007 09:59

Sterkte meid! Tzal niet gemakkelijk wezen!
Wat de toekomst brengen moge........

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 14 mei 2007 10:17

Knabbel en Babbel schreef:
SimonT schreef:

Dat zal vast wel, tenminste het is te hopen! Maar op dit moment is het zwaar bewolkt met af en toe een onweersbui. Kan niks hebben, barst zomaar in huilen uit. Gister na het eten een poos op bed liggen huilen (dit had dan ook wel echt een reden, ik was eventjes zo boos maar tegelijkertijd zo verdrietig van binnen), toen ik op bed lag kon ik niet slapen, ben huilend in slaap gevallen. Gisteravond belde me vriend nog eventjes, had hm eventjes gesmst wat dr gebeurd was, kon echt bijna geen woorden uit m'n mond krijgen, de tranen brandde achter de ogen maar ze kwamen er niet uit :roll:. Het telefoongesprek was snel afgelopen, ik wist niet wat ik zeggen moest en hij ook niet (kwam door wat er gebeurd was).

Het is nu al ruim anderehalve maand dat je met dit probleem zit. Als ik dit forum zo doorlees breekt dit jou op een gegeven moment echt op! Maak anders een afspraak om erover te praten. Wat ik wel erg vind ik dat jij in een sms je probleem voorlegt aan je vriend en dat hij het eigenlijk gewoon wegwuift.
Ik denk dat jij heel iets anders verwacht van een relatie dan hij. Wat denk jij?
Probeer het echt op te lossen want zo word je alleen maar verdrietiger en barst op een gegeven moment de bom. Veel sterkte meid!!!

Knabbel en Babbel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Knabbel en Babbel » 14 mei 2007 19:23

Jo'tje schreef:
Hij smsde dan weer terug, lieverd je bent denk ik gewoon moe, dat ben ik ook. Je bent de hele dag naar school geweest en voelt je niet fit. Suc6 verder.

pfff, daar zou ik héél boos om worden, maargoed dat is misschien m'n karakter ;))

Ik had ook echt op dat moment zoiets van doe ff normaal joh! Ik meen dit heel serieus. Heb hm later toen ik naar bed ging terug gesmst van ik ben helemaal niet moe! En dan nog ff wat meer dr achter aan :P. Dat hij ook wel ff merkte dat ik het niet leuk vond dat hij het zo had gereageerd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mei 2007 21:12

Jo'tje schreef:
Hij smsde dan weer terug, lieverd je bent denk ik gewoon moe, dat ben ik ook. Je bent de hele dag naar school geweest en voelt je niet fit. Suc6 verder.

pfff, daar zou ik héél boos om worden, maargoed dat is misschien m'n karakter ;))

Ik had ook echt op dat moment zoiets van doe ff normaal joh! Ik meen dit heel serieus. Heb hm later toen ik naar bed ging terug gesmst van ik ben helemaal niet moe! En dan nog ff wat meer dr achter aan :P. Dat hij ook wel ff merkte dat ik het niet leuk vond dat hij het zo had gereageerd.

Wel goed van je dat je het hebt laten merken! Maar wat vaak een valkuil van ons vrouwen is: iets laten merken, kan voor een man iets heel anders zijn.
In mijn relatie heb ik vaak genoeg laten vallen:' Ja hallo, dat had je toch ook wel door?'
Dan zei hij:' Wat? Vond je het echt niet leuk dan? Had dat dan gezegd!'
Daardoor heb ik wel geleerd gewoon te zeggen waar het op slaat:' Ik vond dit en dat niet leuk, en dat is de reden.'
Het is maar een tip, man en vrouw zijn soms errug verschillend ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2007 21:23

Ik dacht het; MissF zei het. :wink:

Knabbel en Babbel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Knabbel en Babbel » 14 mei 2007 21:23

dorine88 schreef:Het is nu al ruim anderehalve maand dat je met dit probleem zit. Als ik dit forum zo doorlees breekt dit jou op een gegeven moment echt op! Maak anders een afspraak om erover te praten. Wat ik wel erg vind ik dat jij in een sms je probleem voorlegt aan je vriend en dat hij het eigenlijk gewoon wegwuift.
Ik denk dat jij heel iets anders verwacht van een relatie dan hij. Wat denk jij?
Probeer het echt op te lossen want zo word je alleen maar verdrietiger en barst op een gegeven moment de bom. Veel sterkte meid!!!

Allemaal bedankt voor de reacties!

Klopt ik zit eigenlijks al een hele tijd met dit probleem. Ik ga hem een brief schrijven waarin ik hem alles eerlijk ga uitleggen. Ik ga het zo niet lang meer volhouden. Op veel andere gebieden loop het niet zoals ik graag zou willen, daardoor zie ik het op dit moment ook niet meer zitten. Alles bij elkaar, dan word het je soms wel eens teveel! En dan barst de bom, wat wel vaker gebeurd de laatste tijd. Niet in de relatie met mijn vriend maar thuis met mijn familie. Ik krop dan teveel op en dan gaat het een keer mis! En gooi ik ook alles eruit.

Ik vind het ook erg jammer dat hij dingen wegwuift. Net of hij het niet begrijpt. Het zijn gewoon dingen waar ik mee zit en dan is het zo van achja het komt gewoon omdat je moe bent. Werd op dat moment ook best een beetje boos van binnen toen hij mij dat terug smsde. Dat is ook zo als bijv. ff de bom barst thuis, ik sms hem dat dan. Dan reageerd hij daar ook heel kalm op, of zelfs helemaal niet. Later vraagt hij er dan wel naar als ik bij hem ben of hij bij mij, zo van wat gebeurde er dan, maar dan nog reageerd hij er erg kalm op.

Ik denk ook dat hij andere dingen van een relatie verwacht dan mij. Voor mij ziet onze relatie er op dit moment zo uit:
- elk weekend naar elkaar toe (om en om)
- hand in hand lopen
- elkaar kusjes geven
- gezellig met elkaar op de bank zitten, waarbij hij een arm om mij heen kan slaan (wat ik soms helemaal niet prettig vind, dan heb ik echt zoiets van ga nu ff weg met die arm!)
- ed.

Waarbij ik zoiets heb van ja dat wil ik helemaal niet. Zo zie ik mijn toekomst niet zitten met hem.(dan denk ik wel eens, dan maak ik het maar uit. Alleen wanneer moet ik het dan doen? Als hij bij mij is geweest, hij daarna nog meer als een uur moet rijden in de auto, houd hij zn gedachten dan wel bij de weg? Krijgt hij geen ongeluk? Moet ik het dan maar doen als hij mij op de bus heeft gebracht 's morgens vroeg, hij daarna naar zn werk moet rijden). Zo wil ik niet verder door het leven met hem. Ik verwacht heel wat anders van een relatie. Volgens mij leeft hij heel oppervlakkig, denkt hij niet diep over dingen na. Terwijl ik dat wel doe. Misschien doen meiden dat ook wel wat sneller. Ik denk nu heel vaak aan later, de toekomst eigenlijks, hij helemaal niet. Voor mijn gevoel is hij niet open tegen mij, ik vind het dan ook erg moeilijk om open tegen hem te zijn. Ik merk dat dit de laatste tijd bij steeds meer dingen zo is :?, dat ik het erg moeilijk vind om open te zijn :?.

Dit was het wel weer ff. Blijf gerust reageren!

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 14 mei 2007 21:47

dorine88 schreef:Het is nu al ruim anderehalve maand dat je met dit probleem zit. Als ik dit forum zo doorlees breekt dit jou op een gegeven moment echt op! Maak anders een afspraak om erover te praten. Wat ik wel erg vind ik dat jij in een sms je probleem voorlegt aan je vriend en dat hij het eigenlijk gewoon wegwuift.

Allemaal bedankt voor de reacties!

Klopt ik zit eigenlijks al een hele tijd met dit probleem. Ik ga hem een brief schrijven waarin ik hem alles eerlijk ga uitleggen. Ik ga het zo niet lang meer volhouden. Op veel andere gebieden loop het niet zoals ik graag zou willen, daardoor zie ik het op dit moment ook niet meer zitten. Alles bij elkaar, dan word het je soms wel eens teveel! En dan barst de bom, wat wel vaker gebeurd de laatste tijd. Niet in de relatie met mijn vriend maar thuis met mijn familie. Ik krop dan teveel op en dan gaat het een keer mis! En gooi ik ook alles eruit.

Ik vind het ook erg jammer dat hij dingen wegwuift. Net of hij het niet begrijpt. Het zijn gewoon dingen waar ik mee zit en dan is het zo van achja het komt gewoon omdat je moe bent. Werd op dat moment ook best een beetje boos van binnen toen hij mij dat terug smsde. Dat is ook zo als bijv. ff de bom barst thuis, ik sms hem dat dan. Dan reageerd hij daar ook heel kalm op, of zelfs helemaal niet. Later vraagt hij er dan wel naar als ik bij hem ben of hij bij mij, zo van wat gebeurde er dan, maar dan nog reageerd hij er erg kalm op.

Ik denk ook dat hij andere dingen van een relatie verwacht dan mij. Voor mij ziet onze relatie er op dit moment zo uit:
- elk weekend naar elkaar toe (om en om)
- hand in hand lopen
- elkaar kusjes geven
- gezellig met elkaar op de bank zitten, waarbij hij een arm om mij heen kan slaan (wat ik soms helemaal niet prettig vind, dan heb ik echt zoiets van ga nu ff weg met die arm!)
- ed.

Waarbij ik zoiets heb van ja dat wil ik helemaal niet. Zo zie ik mijn toekomst niet zitten met hem.(dan denk ik wel eens, dan maak ik het maar uit. Alleen wanneer moet ik het dan doen? Als hij bij mij is geweest, hij daarna nog meer als een uur moet rijden in de auto, houd hij zn gedachten dan wel bij de weg? Krijgt hij geen ongeluk? Moet ik het dan maar doen als hij mij op de bus heeft gebracht 's morgens vroeg, hij daarna naar zn werk moet rijden). Zo wil ik niet verder door het leven met hem. Ik verwacht heel wat anders van een relatie. Volgens mij leeft hij heel oppervlakkig, denkt hij niet diep over dingen na. Terwijl ik dat wel doe. Misschien doen meiden dat ook wel wat sneller. Ik denk nu heel vaak aan later, de toekomst eigenlijks, hij helemaal niet. Voor mijn gevoel is hij niet open tegen mij, ik vind het dan ook erg moeilijk om open tegen hem te zijn. Ik merk dat dit de laatste tijd bij steeds meer dingen zo is :?, dat ik het erg moeilijk vind om open te zijn :?.

Dit was het wel weer ff. Blijf gerust reageren!

tsjonge! lastig allemaal zeg! zit volgens mij erg met jezelf in de knoop!
wel goed dat je het allemaal kun verwoorden...doe dit ook naar je vriend
als j'm schrijf!!
maar kan het ook niet zijn dat juist door jullie relatie
alles bij jou zo op de kop staat?
als ik zo lees hoe jullie verkering er op dit
moment voorstaat vraag ik me af of er vanaf jouw
kant en zijn kant echt verliefdheid/liefde is..
zie je ook nog positieve kanten van je vriend waar je van
kunt genieten?? welke waarde heeft jullie relatie op dit moment?
veel sterkte overal mee!
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Terug naar “Archief”