Je vriendin gaat (vreemt)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 mar 2007 14:56

Gerdien, het is sowieso hard.

Met iemand praten om duidelijk te krijgen hoe je bepaalde dingen misschien beter kunt zien, is niet te vergelijken met ontrouw.

Het is toch de bedoeling dat je voor een monogame relatie gaat, als iemand voor het huwelijk op lichamelijk gebied al z'n heil zoekt bij een ander is dat echt geen goede basis om er verder mee door te gaan.

Om je leven met iemand te kunnen delen, moet er een stevige basis van vertrouwen aan elkaar zijn, als die er niet is voor je huwelijk, komt die daarna ook echt niet, daarom is stoppen met zo'n relatie, hoe moeilijk het ook is, toch de beste oplossing voor de rest van je leven.

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 18 mar 2007 16:31

Gerdien B. schreef:Dat vind ik te ver gaan moppie.

Dat ze het heeft toegegeven en verteld geeft aan dat zij het erg vind en er uit wil komen met hem.
Ze hebben nu geen kinderen dus betrek die er ook niet bij. Wie zegt dat dit in de toekomst weer gaat gebeuren.
Als ik het verhaal zo lees wil zij er uit komen met hem en wil zij er ook mee stoppen omdat ze weet dat dit niet de manier is om van haar problemen af te komen.


ik weet niet of dit tever gaat.
Waarom doet ze het nuwel ens traks niet.
Zo wil niemand behandeld worden. Op deze manier is ze Janneman niet waard. En dat is keihard. Maar verbreek dan eerst de relatie,, werk aan je problemen en kijk dan of er ( weer) een basis is om verder of terwel opnieuw met elkaar te gaan

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 mar 2007 16:41

Poeh, Janneman, een lastige situatie!
Ik neig toch wel naar de mening van Cisca en moppie. Ik zou dit absoluut niet pikken, ook al heeft je vriendin het nog zo moeilijk!
In een relatie ga je voor 1 persoon; als het goed is ga je helemaal voor hem of haar. Ik vind, dat jouw vriendin dat niet doet. Er bestaat ook nog zoiets als trouw in een relatie. Als het vertrouwen er niet (meer) is, is zo'n relatie voor mij geen relatie meer. Dat vind ik de basis.
Ik zou als ik jou was eens een goed gesprek met je vriendin aangaan en haar duidelijk maken, dat haar gedrag jou pijn doet en je kwetst. Naar aanleiding van zo'n gesprek kan je beslissen of je wel of niet met haar verder wilt.
Heel veel sterkte!
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2007 18:58

janneman83 schreef:hmm Al denk ik niet dat dat het geval is aragon. Maar ik doe er denk ik wel goed aan om daar duidelijkheid er over te krijgen. mocht het deels aan mij liggen dan kom ik dat graag te weten zodat ik me daar van bewust ben en er wat mee kan doen.

Nouja, ik bedoelde ook niet te zeggen dat het direct aan jou ligt, maar wel aan de relatie. Doet ze met anderen dingen die ze niet met jou doet/kan doen of heeft ze aan één persoon gewoon niet genoeg?

Cisca schreef:Hoe goed jij het ook bedoelt, uit wat je nu verteld blijkt toch wel dat ze je op de één of andere manier niet in vertrouwen durft te nemen, klinkt leuk dat het niet is om je te kwetsen, maar als je echt van iemand houdt, doe je zulke dingen gewoon niet.

Dat is wel erg makkelijk geredeneerd. Juist als je veel van iemand houdt wil je diegene niet kwetsen en vindt je het moeilijk om dat soort dingen aan de ander op te biechten. Dat ze dat nu wel doet is juist een teken dat ze kennelijk toch op een goede basis met hem verder wil en ik kan me goed voorstellen dat je alles niet zomaar kan/wil/durft te zeggen.

Verder suggereer je dat dit aan haar niet-veranderbare karakter ligt, terwijl het er eerder op lijkt dat ze gewoon een probleem met zichzelf heeft en daardoor dit soort gedrag vertoont. Als dat soort problemen opgelost worden hoef je er niet vanuit te gaan dat dit altijd zo zal blijven.

Maargoed, het blijft natuurlijk zo dat het verstandig is om eens goed te onderzoeken waarom ze het nodig heeft en of je relatie nog wel een beetje gezond en kansrijk is.

André

Berichtdoor André » 18 mar 2007 19:20

Voor de topicstarter (die kan het wijzigen)
<zeurmodus>vreemt schrijf je met een d</einde>

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mar 2007 19:33

Aragorn schreef:
Cisca schreef:Hoe goed jij het ook bedoelt, uit wat je nu verteld blijkt toch wel dat ze je op de één of andere manier niet in vertrouwen durft te nemen, klinkt leuk dat het niet is om je te kwetsen, maar als je echt van iemand houdt, doe je zulke dingen gewoon niet.

Dat is wel erg makkelijk geredeneerd. Juist als je veel van iemand houdt wil je diegene niet kwetsen en vindt je het moeilijk om dat soort dingen aan de ander op te biechten. Dat ze dat nu wel doet is juist een teken dat ze kennelijk toch op een goede basis met hem verder wil en ik kan me goed voorstellen dat je alles niet zomaar kan/wil/durft te zeggen.

Verder suggereer je dat dit aan haar niet-veranderbare karakter ligt, terwijl het er eerder op lijkt dat ze gewoon een probleem met zichzelf heeft en daardoor dit soort gedrag vertoont. Als dat soort problemen opgelost worden hoef je er niet vanuit te gaan dat dit altijd zo zal blijven.

Maargoed, het blijft natuurlijk zo dat het verstandig is om eens goed te onderzoeken waarom ze het nodig heeft en of je relatie nog wel een beetje gezond en kansrijk is.

Hier kan ik mij invinden.
Daarbij: verdiend zij ook niet nog een kans?
Ik begreep ergens dat zij nu ook psychologische hulp vanaf heden kreeg.
Dit geeft toch ook al aan dat ze er echt aan wil werken om verder te kunnen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 mar 2007 20:44

Aragorn schreef:
janneman83 schreef:hmm Al denk ik niet dat dat het geval is aragon. Maar ik doe er denk ik wel goed aan om daar duidelijkheid er over te krijgen. mocht het deels aan mij liggen dan kom ik dat graag te weten zodat ik me daar van bewust ben en er wat mee kan doen.

Nouja, ik bedoelde ook niet te zeggen dat het direct aan jou ligt, maar wel aan de relatie. Doet ze met anderen dingen die ze niet met jou doet/kan doen of heeft ze aan één persoon gewoon niet genoeg?

Cisca schreef:Hoe goed jij het ook bedoelt, uit wat je nu verteld blijkt toch wel dat ze je op de één of andere manier niet in vertrouwen durft te nemen, klinkt leuk dat het niet is om je te kwetsen, maar als je echt van iemand houdt, doe je zulke dingen gewoon niet.

Dat is wel erg makkelijk geredeneerd. Juist als je veel van iemand houdt wil je diegene niet kwetsen en vindt je het moeilijk om dat soort dingen aan de ander op te biechten. Dat ze dat nu wel doet is juist een teken dat ze kennelijk toch op een goede basis met hem verder wil en ik kan me goed voorstellen dat je alles niet zomaar kan/wil/durft te zeggen.


Nee zo makkelijk is dat niet, juist iemand waar je van houdt wil je niet kwetsen, daar gaat het mede om, als je naar een ander gaat, weet je dat je diegene juist kwetst, daarom moet je dat niet doen.

Aragorn schreef:Verder suggereer je dat dit aan haar niet-veranderbare karakter ligt, terwijl het er eerder op lijkt dat ze gewoon een probleem met zichzelf heeft en daardoor dit soort gedrag vertoont. Als dat soort problemen opgelost worden hoef je er niet vanuit te gaan dat dit altijd zo zal blijven.


Trouw is een karaktertrek, als je toont niet trouw te kunnen zijn, ook al uit dit zich door problemen die iemand heeft, dan zit dat in je, heel erg voor de persoon zelf, maar zeker ook voor degene die van haar houdt, dat kan altijd weer de kop op steken.

Gerdien B. schreef:Daarbij: verdiend zij ook niet nog een kans?
Ik begreep ergens dat zij nu ook psychologische hulp vanaf heden kreeg.
Dit geeft toch ook al aan dat ze er echt aan wil werken om verder te kunnen.


Hoe bedoel je, ze had toch niet naar anderen hoeven gaan, Janneman is er toch voor haar, daar heeft ze zelf voor gekozen, als ze met haar problemen naar hem was gegaan, was er niets mis, die kans heeft ze zelf voorbij laten gaan.
Voor zover ik van Janneman begrijp, hebben de problemen waar ze hulp voor krijgt niet met hem/hun te maken, maar liggen die op een ander vlak, dus dat heeft er niet direct mee te maken, dat waren dus al problemen die los van de relatie stonden, reuze fijn als die opgelost zouden kunnen worden, maar daarmee is Janneman nog niet van dit probleem af.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mar 2007 20:59

Dit allemaal vloeit voort uit dat zij met dingen loopt. Als je deze dingen op wilt lossen moet je bij zoeken naar de oorsprong van het probleem.
Ik vind het wel erg hard om iemand zo af te schuiven. Ze is er zelf zeer van bewust dat ze een probleem heeft. Ze gaat er blijkbaar aan werken. Wel erg hard om juist iemand te laten vallen die zo der best doet om alles weer op de rails te krijgen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2007 21:04

Cisca schreef:
Aragorn schreef:
janneman83 schreef:hmm Al denk ik niet dat dat het geval is aragon. Maar ik doe er denk ik wel goed aan om daar duidelijkheid er over te krijgen. mocht het deels aan mij liggen dan kom ik dat graag te weten zodat ik me daar van bewust ben en er wat mee kan doen.

Nouja, ik bedoelde ook niet te zeggen dat het direct aan jou ligt, maar wel aan de relatie. Doet ze met anderen dingen die ze niet met jou doet/kan doen of heeft ze aan één persoon gewoon niet genoeg?

Cisca schreef:Hoe goed jij het ook bedoelt, uit wat je nu verteld blijkt toch wel dat ze je op de één of andere manier niet in vertrouwen durft te nemen, klinkt leuk dat het niet is om je te kwetsen, maar als je echt van iemand houdt, doe je zulke dingen gewoon niet.

Dat is wel erg makkelijk geredeneerd. Juist als je veel van iemand houdt wil je diegene niet kwetsen en vindt je het moeilijk om dat soort dingen aan de ander op te biechten. Dat ze dat nu wel doet is juist een teken dat ze kennelijk toch op een goede basis met hem verder wil en ik kan me goed voorstellen dat je alles niet zomaar kan/wil/durft te zeggen.


Nee zo makkelijk is dat niet, juist iemand waar je van houdt wil je niet kwetsen, daar gaat het mede om, als je naar een ander gaat, weet je dat je diegene juist kwetst, daarom moet je dat niet doen.

Nee, dat je dat beter niet kunt doen is wel duidelijk dacht ik. Maar het gebeurt ondertussen toch en mensen doen wel vaker dingen waarvan ze eigenlijk vinden dat ze het niet moesten doen. Ik probeer zelf over het algemeen niet al te hard te oordelen over dit soort menselijke zwakheden en je weet nooit wat je zelf zou doen in bepaalde situaties.

Aragorn schreef:Verder suggereer je dat dit aan haar niet-veranderbare karakter ligt, terwijl het er eerder op lijkt dat ze gewoon een probleem met zichzelf heeft en daardoor dit soort gedrag vertoont. Als dat soort problemen opgelost worden hoef je er niet vanuit te gaan dat dit altijd zo zal blijven.


Trouw is een karaktertrek, als je toont niet trouw te kunnen zijn, ook al uit dit zich door problemen die iemand heeft, dan zit dat in je, heel erg voor de persoon zelf, maar zeker ook voor degene die van haar houdt, dat kan altijd weer de kop op steken.

Ik geloof niet in trouw als karaktertrek. Natuurlijk is het zo dat de een er meer waarde aan hecht en het gemakkelijker volbrengt dan de ander, maar over het algemeen gaan mensen vreemd omdat er iets mis is met hun eigen relatie of omdat ze simpelweg de verleiding van een ander niet konden weerstaan. Wellicht is de een daar wat sterker in dan de ander, maar je kunt iemand niet definitief labelen en afschrijven als een ontrouwe persoonlijkheid.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 mar 2007 21:15

Gerdien B. schreef:Dit allemaal vloeit voort uit dat zij met dingen loopt. Als je deze dingen op wilt lossen moet je bij zoeken naar de oorsprong van het probleem.
Ik vind het wel erg hard om iemand zo af te schuiven. Ze is er zelf zeer van bewust dat ze een probleem heeft. Ze gaat er blijkbaar aan werken. Wel erg hard om juist iemand te laten vallen die zo der best doet om alles weer op de rails te krijgen.


Laten vallen is wel heel hard, zeker nu ze de hulp zo hard nodig heeft. Maar kijken of je het zelf aankan om haar te blijven steunen binnen je relatieof dat je meer afstand voor jezelf nodig hebt, dat is een moeilijke keuze. Heel veel sterkte er mee.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 mar 2007 21:17

Cisca schreef:Hoe bedoel je, ze had toch niet naar anderen hoeven gaan, Janneman is er toch voor haar, daar heeft ze zelf voor gekozen, als ze met haar problemen naar hem was gegaan, was er niets mis, die kans heeft ze zelf voorbij laten gaan.


Als ik het zo zo snel lees denk ik dat je er niet meer van uit mag gaan dat zij alle beslissingen zo rationeel neemt en dan kun je haar daar dus ook niet meer zo op afrekenen.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mar 2007 23:13

met jou kan ik praten mrSokkie ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Sofieke
Mineur
Mineur
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 sep 2005 18:03
Locatie: Dreamland

Berichtdoor Sofieke » 19 mar 2007 15:34

Wat ik ga zeggen kan heel pijnlijk zijn....

Misschien heeft ze meer behoefte aan lichamelijke troost dan jij haar tot nu toe gegeven hebt..............?

Dat zou ik vragen, als dat zo is kan ze dat toch aangeven, zodat jij dat aan kunt passen? Ligt er ook aan tot hoeverre zij lichamelijke troost vraagd natuurlijk......, en of jij dat principiëel kunt en wilt.....
We can love completely, without complete understanding.....

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 19 mar 2007 19:24

Hallo allemaal.

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor jullie steun en andvies tot nu toe. verder wil ik zeggen dat ze het op gevoels basis dee dan dat ze er rationeel voor koos om (vreemd) te gaan. Wat verder wel in me verhaal zal blijken. Ik moet zeggen dat dit meer met me dee en harder bij me aan kwam dan ik ooit had durven ver moeden. Als laatste kan ik jullie mee delen dat ze me wel vertrouwde maar dat ze het me niet durfde te vertellen omdat ze wist dat ze mij daar heel veel pijn mee zou doen en de kans liep dat ik het uit zou maken. Vanuit die beweeg reden kan ik op maken dat ze ondzettend veel van me houd en dat ze. wat ze me uit ook eindelijk vertelde. Verder heeft ze me ook verteld dat ze voor haar gevoel er niet langer mee door kon gaan. omdat het zo ontzetten fout voelde naar mij toe.

Ze wou me zaterdag avond me niet vertellen wie het waren. Omdat ze bang was dat ik hem zou gaan opzoeken en hem helemaal kapot zou slaan. (wat ze toen er nog niet bij zei) Vervolgens hebben we allebij de nacht van zat op zondag helemaal niet kunnen slapen. diep in de nacht hebben we nog met elkaar gesmst. Ik probeerde via sms er achter te komen wie het waren maar dat lukte me niet. op een gegeven moment smste ze me dat het mss beter was als we zondag elkaar niet zagen. Ik ben toen vervolgens mijn vragen naar haar toe allemaal op papier gezet en mijn hard maar op het papier gelucht.
Zondag is ze gelukkig toch naar me toe gekomen. Ik kon toen eindelijk mijn hard luchten naar haar toe en heb haar vervolgens het laten lezen wat ik die nacht heb opgeschreven had en de reactie van Cisca op mijn verhaal laten zien. (Wat ik uit geprint had en hier onderaan mijn verhaal ook staat.) Ze vertelde op een gegeven moment wie het waren. Het bleek een man rond de 40 te zijn. De vader van haar en mijn vriendin ( op vriendschappelijke basis dan :wink: ) en dat ze voor we verkering hadden er nog wel 2 jongens waren geweest.

Wat er voor onze verkering gebeurts is vind ik persoonlijk dat, dat me niet zo zeer aangaat. in iedergeval niet zo ver dat ik haar daar op aan kan kijken en haar daar op af kan rekenen. Verder vertelde ze me gelukkig dat die man niet in haar onderbroek is geweest en zij hem niet betast heeft. Die man schijnt op haar ingepraat te hebben zo van zo erg is het niet enzzz. in eerste instantie wou zij zelf niet maar verloop ter tijd is ze daar helemaal mee gegaan daar in. Toen ik dat allemaal van haar hoorde en gewoon aan haar zag dat ze der echt heel veel spijt van had (en nog wel heeft en er ook wel moelijk mee heeft dat ik niet de enige man voor der ben geweest.)
Toen ik dat allemaal hoorde kon ik het voor mezelf het ook wel een plekje geven en ben ik blij dat ik het nog niet met der uit gemaakt hebt. Al heb ik der wel duidelijk gemaakt dat het niet nog een keer hoef te gebeuren. Dat het dan wel echt afgelopen zal zijn. Ookal zou ik dan ook nog steeds zo verliefd op der zijn zoals ik nu nog ben op der. We staan nu bijna weer zo dicht bij elkaar zoals we eerst stonden behalve op het sexuele gebied. Dat kan ik nu nog niet voor me gevoel. Ik heb idd nog steeds wel het idee dat er iemand anders aan haar gezeten heeft en dat is nog te vers voor mij.
Verder hebben we afgesproken dat we van nu af aan zo open mogenlijk voor elkaar zullen zijn zodat het niet weer zo uit de hand zal gaan lopen. Mocht ze merken dat het weer de verkeerde kant op gaat dat ik het dan gelijk te horen zal krijgen ookal zal dat geen aangenaam nieuws voor me zijn maar dan zal ik haar optijd kunnen steunen en kunnen voorkomen dat we definitief uit elkaar zullen gaan.
Wat die man betrefd. In eerste in stantie had ik idd wel de neiging om meteen op hem af te stappen om me verhaal ook bij hem te halen en niet schromen om mijn handen daar des noods voor te gebruiken. Na een dag afgekoelt te hebben en gelukkig naast me vriendin te hebben gezeten. Heb ik besloten om die man ook nog 1 kans te geven om het goed te maken naar ons toe. Hoe we dat gaan doen zijn we er nog niet over uit. Al sta ik er zelf op dat hij dat openlijk naar mij moet doen en niet via mijn vriendin. Al heeft me vriendin dat liever niet. Wat ik ook wel begrijp omdat ze die man anders nooit meer recht in de ogen durft te kijken omdat ze er uit eindelijk er zelf ook aan mee gewerkt heeft en het nu aan mij verteld heeft. (een soort gevoel van verraad naar hem toe) alleen is er dan wel een probleem voor haar omdat ze dan nooit meer naar onze vriendin kan gaan omdat ze hem daar tegen het lijf kan lopen. Onze vriendin weet het onder tussen ook van haar vader en me vriendin... Daar ga ik vanavond nog heen om met haar over te hebben over hoe het verder moet tussen haar vader en ons (ik en me vriendin) Maarja ik kan het hem voor me gevoel het niet vergeven zolang ik van hem geen oprechte spijt betuiging heb. Mss zal ik die nooit krijgen maar dan zal hij de gevolgen van zijn daden onder ogen moeten zien zodat ik het voor mezelf een plaatje kan geven en dit hoofdstuk voor mezelf kan afsluiten.

Cisca schreef:Pff, het is dus nog erger dan je dacht, wat ontzettend voor je zeg, tja mijn reactie is vrij direct, en komt denk ik ook wel hard over, juist omdat je van haar houdt.
Hoe goed jij het ook bedoelt, uit wat je nu verteld blijkt toch wel dat ze je op de één of andere manier niet in vertrouwen durft te nemen, klinkt leuk dat het niet is om je te kwetsen, maar als je echt van iemand houdt, doe je zulke dingen gewoon niet.
Daarom denk ik dat ze niet voldoende van je houdt, waarom weet ik natuurlijk niet, misschien is het wel belangrijk voor je om te weten wat ze bij je mist, het lijkt me toch wel dat je daar recht op hebt, ze verwacht kennelijk meer dan je weet, door zo te reageren als zij doet, kun je naar mijn idee geen voldoende vertrouwen meer in haar hebben, dat dit nu zal stoppen, en het in de toekomst niet meer zal gebeuren.
Hoe moeilijk je het er ook mee zult hebben, maak het uit, beter nu, dan dat je toch doorzet en trouwt, haar karakter verandert echt niet, en wat dan, dat ze haar eigen leven op deze manier verknoeid is erg, maar het is niet nodig dat jouw leven daardoor ook helemaal verknoeid wordt.
Het is erg moeilijk voor je allemaal, maar beter nu alleen, dan later gescheiden toch :?
Heel veel sterkte, 'k zal aan je denken :wink:
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 mar 2007 21:09

Ik heb nog een kleine tip..

Bid samen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 89 gasten