Ex krijgt relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 jun 2007 19:21

Cisca schreef:Dippie, ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, ik weet niet goed hoe dit te omschrijven, bedoel het echt niet hard of zo.
Hij is jou gewoon niet waard, als hij zo snel een ander heeft, terwijl hij eerder zei dat hij voor 100% van je hield, blijkbaar is dat niet zo geweest.
Je zult het nu echt wel moeilijk hebben, maar later ben je er waarschijnlijk blij om, want zo iemand is niet te vertrouwen, beter dat je er nu achter komt, dan dat jullie bijvoorbeeld al getrouwd waren.

Heel veel sterkte om je gevoelens weer op peil te krijgen.

Dank je...

Ik vraag me idd af of dat wel zo was ja. Ik ga me steeds meer bedrogen voelen de laatste maanden van onze verkering. Ik krijg nu echt het gevoel van: waarom kreeg ik alleen de schuld? Want ik was degene die twijfelde en dus steeds zorgde voor onenigheid. Maar nu heb ik vaak zoiets van: Ik was degene die er eerlijk voor uit kwam en hij juist degene die "speelde" alsof hij nog heel veel van me hield...
Hmm... Kheb echt nooit zo over hem willen denken, kheb van hem gehouden en wil eigenlijk niet zwart over hem spreken, maar ik begrijp hem steeds minder en kom steeds achter meer dingen.

Hmm... Straks hoor ik nog dat ie al "wat" met dr had toen wij nog verkering hadden ofzow :roll:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 09 jun 2007 19:27

Da's wel gaar ja. Ik kan me niet voorstellen dat het pure liefde is tussen die twee. Het lijkt meer op een vlucht. Een vriend van me heeft ook zoiets meegemaakt. Hij had een relatie van 2 jaar die op een gegeven moment uit ging. Niet gek veel later zat zijn ex te rommelen met andere jongens en het leek op een gegeven moment ook echt op een relatie. Hij was er best kapot van, maar hij kon het ook relativeren. Natuurlijk is ze het dan niet waard om haar weer als vriendin terug te krijgen, maar aan de andere kant besefte hij ook dat het van haar een pure vlucht was, op zoek naar liefde. Logisch ook, want dat heb je 2 jaar lang van heel dichtbij meegemaakt. Het "gerommel" hield niet lang stand en nu is ze onzeker als de pest, durft niks meer aan. Ze is bang, heel erg bang. Pas nu beseft ze wie ze heeft laten gaan en dat doet haar best veel pijn. Ze wil hem nu terug, maar dat lijkt me een onmogelijke zaak omdat het te lang geleden is.

Het is alweer een paar jaar geleden dat mijn relatie na een klein jaar uit ging en in het begin kon ik het ook ab-so-luut niet hebben dat ze een ander zou krijgen. Je voelt je bedrogen, je vertrouwen in mensen en zeker in liefde tussen mensen wordt stukgemaakt. Gelukkig is dat ook niet gebeurd. Ik spreek haar bijna nooit meer maar ik gun haar het beste.

Een ieder die in deze situatie zit wens ik het allerbeste toe.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jun 2007 19:29

zulke dingen hoor je echt vaak! een goede vriendin van mij had al 3.5 jaar met een jongen en het ging uit door twijfels enz enz en 3 weken later had hij al een ander!
Ik snap gewoon niet dat je dat kan! Dan is het nooit echte liefde geweest!

Echt balen dippie Sterkte!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 19:31

Ik vind het echt volkomen bullshit om te beweren dat iemand onbetrouwbaar is als hij na twee maanden weer een relatie heeft. Het lijkt er meer op dat je jaloers bent dat hij al wel weer een vriendin heeft en dus nergens last van lijkt te hebben en jij niet.

Of het slim is om je zo snel weer in een nieuwe relatie te storten is een tweede, en ik ben geneigd te zeggen dat je beter wat meer tijd kunt nemen om jezelf op orde te brengen. Maar dat zegt geen f*ck over de echtheid van zijn affectie voor jou en zijn vermeende onbetrouwbaarheid.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 jun 2007 19:34

Inderdaad.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 09 jun 2007 19:35

En ik vind het persoonlijk een beetje typisch om dat hier neer te gooien, omdat de bewuste persoon wellicht meeleest.
Auf Wiedersehen!

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 09 jun 2007 19:38

Aragorn schreef:Ik vind het echt volkomen bullshit om te beweren dat iemand onbetrouwbaar is als hij na twee maanden weer een relatie heeft. Het lijkt er meer op dat je jaloers bent dat hij al wel weer een vriendin heeft en dus nergens last van lijkt te hebben en jij niet.

Of het slim is om je zo snel weer in een nieuwe relatie te storten is een tweede, en ik ben geneigd te zeggen dat je beter wat meer tijd kunt nemen om jezelf op orde te brengen. Maar dat zegt geen f*ck over de echtheid van zijn affectie voor jou en zijn vermeende onbetrouwbaarheid.

Kan zijn, maar voor de één werkt dat anders dan voor de ander. Het is namelijk nogal erg vreemd in het verhaal van Dippie dat juist híj nooit twijfels heeft gehad maar vervolgens op het moment dat het uitgaat meteen open staat voor iets nieuws. Dan klopt er gewoon iets niet in het verhaal.

Er staat geen minimum voor de tijd die je nodig hebt om elkaar beter te leren kennen, maar blijkbaar heeft hij in 2 maanden een relatie van 2 jaar zodanig verwerkt dat hij in de tussentijd iemand heeft leren kennen met wie hij nu een relatie heeft.

Ook moet ik zeggen dat in het geval van de twijfelaar het ook niet helemaal verstandig is om ergens meteen in te springen. Het ligt er natuurlijk maar aan op welk punt hij of zij twijfelt, maar ook dan kan ik me niet voorstellen dat je net na een relatie al je twijfels meteen overboord kunt gooien om vervolgens met "de eerste de beste" andere gozer/meid ervandoor te gaan.

Jaloezie? Ja, misschien wel ja. Maar is dat niet een klein beetje logisch na een relatie?

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 09 jun 2007 19:38

Ik vind het echt volkomen bullshit om te beweren dat iemand onbetrouwbaar is als hij na twee maanden weer een relatie heeft. Het lijkt er meer op dat je jaloers bent dat hij al wel weer een vriendin heeft en dus nergens last van lijkt te hebben en jij niet.

:shock: taalgebruik.......?

En ik vind het persoonlijk een beetje typisch om dat hier neer te gooien, omdat de bewuste persoon wellicht meeleest.

Eensch.....
We can love completely, without complete understanding.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 20:00

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Aragorn schreef:Ik vind het echt volkomen bullshit om te beweren dat iemand onbetrouwbaar is als hij na twee maanden weer een relatie heeft. Het lijkt er meer op dat je jaloers bent dat hij al wel weer een vriendin heeft en dus nergens last van lijkt te hebben en jij niet.

Kan zijn, maar voor de één werkt dat anders dan voor de ander. Het is namelijk nogal erg vreemd in het verhaal van Dippie dat juist híj nooit twijfels heeft gehad maar vervolgens op het moment dat het uitgaat meteen open staat voor iets nieuws. Dan klopt er gewoon iets niet in het verhaal.

Waarom zou dat vreemd zijn? Dat hij nu weer een relatie heeft hoeft helemaal niet te betekenen dat hij het allemaal al verwerkt zou hebben, het kan ook een soort vlucht zijn. Of een illusie, als je een leuk iemand tegenkomt terwijl je down&out bent kan je daar best verliefd op worden en denken dat je dit keer niet teleurgesteld zal worden. Helemaal als je de flowerpowerhappiness van een beginnende relatie vergelijkt met het gezeur dat je aan het eind ervan hebt.

Jaloezie? Ja, misschien wel ja. Maar is dat niet een klein beetje logisch na een relatie?

Misschien wel logisch, maar niet terecht en geen reden om de ander vervolgens dingen te verwijten die je niet kunt hardmaken.

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 09 jun 2007 20:08

Aragorn schreef:Waarom zou dat vreemd zijn? Dat hij nu weer een relatie heeft hoeft helemaal niet te betekenen dat hij het allemaal al verwerkt zou hebben, het kan ook een soort vlucht zijn. Of een illusie, als je een leuk iemand tegenkomt terwijl je down&out bent kan je daar best verliefd op worden en denken dat je dit keer niet teleurgesteld zal worden. Helemaal als je de flowerpowerhappiness van een beginnende relatie vergelijkt met het gezeur dat je aan het eind ervan hebt.

Misschien wel logisch, maar niet terecht en geen reden om de ander vervolgens dingen te verwijten die je niet kunt hardmaken.

Dat zeg ik; Een vlucht. Het verhaal herhaalt zich. Je wilt op dat moment alleen maar de lusten en niet de lasten. Zo gauw de lasten om de hoek gaan kijken zal ook die relatie stuklopen. Lijkt mij niet gezond en ondertussen schaad je niet alleen jezelf ermee maar ook je "nieuwe en je oude ex". Enne... geen teleurstelling in de liefde bestaat zowat niet. "Love hurts if U doin' it right".

Uiteraard mag je geen verwijten maken, tenzij er overduidelijke bewijzen zijn om er iets van te zeggen. Maar goed, je zicht is in zo'n periode redelijk vertroebeld zodat enige nuance soms zoek is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 20:17

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Aragorn schreef:Waarom zou dat vreemd zijn? Dat hij nu weer een relatie heeft hoeft helemaal niet te betekenen dat hij het allemaal al verwerkt zou hebben, het kan ook een soort vlucht zijn. Of een illusie, als je een leuk iemand tegenkomt terwijl je down&out bent kan je daar best verliefd op worden en denken dat je dit keer niet teleurgesteld zal worden. Helemaal als je de flowerpowerhappiness van een beginnende relatie vergelijkt met het gezeur dat je aan het eind ervan hebt.

Dat zeg ik; Een vlucht. Het verhaal herhaalt zich. Je wilt op dat moment alleen maar de lusten en niet de lasten. Zo gauw de lasten om de hoek gaan kijken zal ook die relatie stuklopen. Lijkt mij niet gezond en ondertussen schaad je niet alleen jezelf ermee maar ook je "nieuwe en je oude ex". Enne... geen teleurstelling in de liefde bestaat zowat niet. "Love hurts if U doin' it right".

Klopt, slim is het niet altijd, alhoewel het daardoor ook weer erg leerzaam kan zijn. :) Maargoed, het geeft dus geen pas om dan te beweren dat iemand onbetrouwbaar is.

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 09 jun 2007 20:28

Ok, dat gaat inderdaad wat ver, maar je wordt er niet populairder op. Laat ik het zo zeggen; Het vertrouwen groeit iig niet.

Zo beter :wink: ?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 20:48

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ok, dat gaat inderdaad wat ver, maar je wordt er niet populairder op. Laat ik het zo zeggen; Het vertrouwen groeit iig niet.

Zo beter :wink: ?

Ik vind het allemaal best joh. :mrgreen:

Alhoewel het DesertRose waarschijnlijk geen bal interesseert in hoeverre z'n ex hem nog vertrouwt. 8)

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 09 jun 2007 21:19

Aragorn schreef:Alhoewel het DesertRose waarschijnlijk geen bal interesseert in hoeverre z'n ex hem nog vertrouwt. 8)

Nee dat is waar. Ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken. :wink:
Auf Wiedersehen!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 09 jun 2007 22:12

Dippie, wees maar blij dat je van m afbent. Zn liefde zat echt niet diep. Anders heb je niet na 2 maanden al een ander. Lijkt me wel duidelijk.

Of het slim is om hier neer te zetten weet ik niet. Zou het zelf gerust doen want het lucht misschien wel op, en Dippie zegt zelf al dat ze hem niet zwart wil maken etc. dus ze heeft er geen verkeerde intenties mee lijkt me.

Terug naar “Archief”