mw schreef:rosalie83 schreef:mw schreef:ik ben van menig als je denkt dat zodra je de woorden verstandelijk geloofd, het ook echt voor jou is, dat je dan jezelf bedriegt. Tenminste, daar ben ik bang voor. Het verstandelijk geloven zal een hartelijk geloven moeten worden. (hoe leg ik dit goed uit) Ik heb het vaak genoeg in de bijbel gelezen, maar voor de echte zekerheid moest ik echt zelf naar Jezus toe, en kreeg ik echt de zekerheid van Hem. Dat is wel iets anders dan zomaar aannemen dat het ook voor mij is.
Ik vind het ook moelijk uit te leggen hoe ik het precies bedoel en ervaar
Natuurlijk moet je naar Jezus toe! Natuurlijk moet je de uitgestoken hand grijpen. Maar dat doe je toch als je gelooft dat Jezus is gestorven aan het kruis voor al onze zonden?
En dat 'zomaar aannemen' zoals jij dat zegt, ik weet, dat klinkt te makkelijk voor veel mensen, maar eigenlijk is dat het wel. Je moet Hem zomaar aannemen!
kijk, je komt op mij over of ik op een stoel kan gaan zitten en zeggen: Jezus, de bijbel is waar ook voor mij. ZO klaar, ik ben bekeerd.
Maar voordat ik werkelijk ervoer dat ik een kind van GOd ben, is er wel heel wat strijd aan voor af gegaan.
( ik krijg trouwens het idee dat wij hetzelfde geloven/denken, alleen het anders onder woorden brengen, waardoor we het anders opvatten)
Haha misschien is dat wel zo

Want ik wil echt niet zeggen dat je maar op een stoel moet gaan zitten. Juist niet, je moet echt zelf wel wat doen. Maar mijn punt is vooral ook dat je niet moet gaan zitten wachten op een bepaald gevoel of zo. Want dat komt vaak nooit.