Wat zijn jouw favoriete tijdschriften?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 14:32

drukwerk is duurder dan iets online.
we kunnen of subsidie aanvragen of adverteerders zoeken?
misschien waart hier ook wel een goede accountmanager rond..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 14:32

Marnix... :roll:

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 nov 2006 14:36

sela schreef:drukwerk is duurder dan iets online.

Maar is er markt voor? Je hebt natuurlijk al Hebbez/iDentity en X[ist] (ofzo)... Dus: op welke jongeren richt je je dan? Refoweb-jongeren? Te smal. Breder dan, maar dan heb je al direct concurrentie van genoemde bladen en misschien nog wel andere magazines ook. Je moet dus wel goed weten wat je wilt en hoe je het gaat vormgeven.

Hehe, leuk dit. 8)

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 14:36

en er is met het uitvoeren van dit idee natuurlijk ook spontaan een vacature voor een marketingsedkundige. ding goed in de markt zetten en voor goede distributiekanalen zorgen lijkt me wel wat, n.a.v. inhoud, bepalen doelgroepen etc.

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 14:38

anders eerst een onderzoek?
ja, wat voor soort vragen, welk onderzoek..

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 nov 2006 14:40

Daar heb je die marketingdeskundige voor nodig... 8)

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 14:41

nu, je kunt een onderzoek ook starten vanuit dromen. en als we daar de doelstellingen uit destileren en vragen formuleren? is er geen wo-er die behendig is in onderzoek?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 nov 2006 14:42

Othello schreef:
sela schreef:drukwerk is duurder dan iets online.

Maar is er markt voor? Je hebt natuurlijk al Hebbez/iDentity en X[ist] (ofzo)... Dus: op welke jongeren richt je je dan? Refoweb-jongeren? Te smal. Breder dan, maar dan heb je al direct concurrentie van genoemde bladen en misschien nog wel andere magazines ook. Je moet dus wel goed weten wat je wilt en hoe je het gaat vormgeven.

Hehe, leuk dit. 8)

De bladen die je noemt hebben volgens mij wel een vrij jonge doelgroep (12-16) oid, dus daar zou je dan maybe boven moeten gaan zitten.

Overigens staat me er iets van bij dat hier in een grijs verleden ook al eens een topic over is geweest, van mensen met dit soort plannen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 14:42

Het is best lastig. Op het eerste oog lijkt er altijd een hoop mogelijk. Maar voordat je echt bestaansrecht hebt...

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 14:42

ja, raido ofzo..

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 14:46

is er niet iemand die studiepunten nodig heeft?

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 nov 2006 14:50

Op zich zou je Refoweb best als uitgangspunt kunnen nemen, vooral qua doelgroep dan. Je kunt dat nog wat breder trekken: de jongerenavonden-jongeren.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 15:03

Ik zit wel te denken aan het Xist in Christ-concept, dat wordt door jongeren geschreven, beter dan dat een stel volwassenen weer eens een nieuw tijdschrift voor jongeren de markt op werpen. Xist in Christ spreekt inderdaad meer 15 tot 19jarigen aan als je het mij vraagt. Wij kunnen het iets omhoog gooien, 18 t/m 25, en wat meer geintresseerd in cultuur en maatschappij? Xist in Christ heeft vooral artikelen over geloofszaken, afgewisseld met wat grappige zaken. Misschien een keer met die jongens praten?

We kunnen allicht eens met een groepje samenkomen, brainstormen en een goed concept schrijven. Als we die aanbieden aan iemand...wie weet. Maar inderdaad, als je het professioneel wilt aanpakken moet je er echt helemaal voor gaan en zeker zijn dat je gelezen zal worden. Of inderdaad eerst online beginnen, slaat het aan en heb je een groep lezers dan heb je ook bewijs van bestaansrecht. Kunnen we geen pagina vragen op de nieuwe refowebwebsite?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 28 nov 2006 15:11

de tijdschriften die ik als laatste heb gekocht:

National Geographic, Zoom.nl, Snowboard Magazine. ik koop ook weleens de autoweek ofzo.

ik wil evt. wel meehelpen met brainstormen, het idee is leuk nl., ik heb er eerder ook weleens over gedacht, maar niet veel verder gekomen :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 nov 2006 15:19

meschianza schreef:Wij kunnen het iets omhoog gooien, 18 t/m 25, en wat meer geintresseerd in cultuur en maatschappij?

OK, mooi.

meschianza schreef:Of inderdaad eerst online beginnen, slaat het aan en heb je een groep lezers dan heb je ook bewijs van bestaansrecht. Kunnen we geen pagina vragen op de nieuwe refowebwebsite?

Dat is een goed idee. Een site met (dagelijkse) korte nieuwsberichten en (wekelijks) langere achtergrondartikelen. Strakke opmaak, mooie foto's. Bij wijze van test zouden we dat best een poosje kunnen proberen.

Terug naar “Archief”