Moe.. *gaapt*

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jan 2007 12:19

GeeruQu schreef:Jep, volgens de huisarts wel.. dat heb ik in een ander onderwerp geplaats om er meer duidelijkheid over te krijgen.. De dokter zei het en gaf er wat informatie over, en dat was het..
Wat had je dan gewild dat hij (of zij) erover had gezegd?

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 22 jan 2007 12:42

Nouja, hij had kunnen uitleggen dat er geen medicijnen voor zijn, dat het ook een psygische reden zou kunnen hebben, dat het slopend is, nouja, de meeste dingen die ik dus opt internet kan vinden..

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jan 2007 12:45

GeeruQu schreef:Nouja, hij had kunnen uitleggen dat er geen medicijnen voor zijn, dat het ook een psygische reden zou kunnen hebben, dat het slopend is, nouja, de meeste dingen die ik dus opt internet kan vinden..
Oke, dus hij heeft er niet echt uitleg aan gegeven. Dat is erg vervelend.

Toen ik bij mijn reumatoloog mijn enorme vermoeidheid aankaartte, was het van: "Dat hoort bij de ziekte, kun je niets aan doen, leer er maar mee omgaan, ga niet over je grenzen heen. "

Fijn zulke mensen. Maar jah, wat moeten ze anders zeggen?

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 22 jan 2007 12:51

geen idee.. ;) Maar ik kan dr wel meej leven hoor..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2007 14:48

GeeruQu schreef:geen idee.. ;) Maar ik kan dr wel meej leven hoor..

Als het niet zo erg is dat je ermee kan leven, kun je het zo houden. Maar je kunt ook een verwijzing vragen naar een internist. Als je allerlei vrage klachten heb kan er ook heel goed een simpele verklaring voor zijn.
De conclusie CVS kan altijd nog getrokken worden als alle andere dingen uitgesloten zijn.

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 22 jan 2007 14:50

Nouja, ben wel vaak ziek, ben mss vatbaarder dan andere mensen.. maarja, we zien het nog ff aan..

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jan 2007 15:14

GeeruQu schreef:Nouja, ben wel vaak ziek, ben mss vatbaarder dan andere mensen.. maarja, we zien het nog ff aan..
Als je moe bent ben je vatbaarder voor ziekten.

@Rosalie, je hebt wel gelijk, maar zou een huisarts niet doorsturen als er ook maar iets in het bloed te vinden zou zijn?

@GeeruQu, ik zou gewoon op zijn minst 1 keer in het half jaar bloed (blijven?) prikken, soms duurt het even voor er iets gevonden kan worden.

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 22 jan 2007 15:34

We'll see what the future brings.. ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2007 15:38

L'être extraterrestre schreef:@Rosalie, je hebt wel gelijk, maar zou een huisarts niet doorsturen als er ook maar iets in het bloed te vinden zou zijn?

Het meest uitgebreide bloedonderzoek wat de huisarts kan laten doen is een klein onderzoekje in vergelijking met de bloedonderzoeken die ze in het ziekenhuis doen. Dus als de huisarts niets ontdekt wil het niet zeggen dat er niet iets mis is.
En als je huisarts het niet nodig vindt om je door te sturen om welke reden dan ook, en jij wilt wel door, dan moet je voor jezelf opkomen en een verwijsbrief vragen!

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 22 jan 2007 15:39

Ik ben het ook van plan te doen, zodra ik merk dat ik voel dat alles verslechtert..

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jan 2007 15:50

rosalie83 schreef:
L'être extraterrestre schreef:@Rosalie, je hebt wel gelijk, maar zou een huisarts niet doorsturen als er ook maar iets in het bloed te vinden zou zijn?

Het meest uitgebreide bloedonderzoek wat de huisarts kan laten doen is een klein onderzoekje in vergelijking met de bloedonderzoeken die ze in het ziekenhuis doen. Dus als de huisarts niets ontdekt wil het niet zeggen dat er niet iets mis is.
En als je huisarts het niet nodig vindt om je door te sturen om welke reden dan ook, en jij wilt wel door, dan moet je voor jezelf opkomen en een verwijsbrief vragen!
Als de huisarts niets vind, waarom zou je jezelf dan pesten door tientallen onderzoeken ed? Zeker als daar niets uitkomt?

En dat je voor jezelf op moet komen, ben ik met je eens, maar hoe ver moet je daarin gaan?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jan 2007 15:51

GeeruQu schreef:Ik ben het ook van plan te doen, zodra ik merk dat ik voel dat alles verslechtert..
Ik zou sowieso ieder half jaar een bloedtest aanvragen.

Bij mij heeft het in totaal 10 maanden geduurd voordat de uitslag positief/negatief was. Dus nog geen zekerheid. Toch ben ik doorgestuurd, en nu heb ik een (hetzij wat vage) diagnose. Echte verslechtering was er niet.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2007 15:58

L'être extraterrestre schreef:
rosalie83 schreef:

Als de huisarts niets vind, waarom zou je jezelf dan pesten door tientallen onderzoeken ed? Zeker als daar niets uitkomt?

En dat je voor jezelf op moet komen, ben ik met je eens, maar hoe ver moet je daarin gaan?

Als je zoals ik amper meer kan lopen, altijd pijn hebt, moe bent en ik kan nog wel een waslijst aan klachten opschrijven, en de huisarts blijft maar beweren dat ik kerngezond ben, dan pest je jezelf niet met onderzoeken, maar hoop je dat ze een keer wat vinden!
En of er niets uitkomt, dat weet je van te voren natuurlijk niet.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jan 2007 16:01

rosalie83 schreef:
L'être extraterrestre schreef:
rosalie83 schreef:

Als je zoals ik amper meer kan lopen, altijd pijn hebt, moe bent en ik kan nog wel een waslijst aan klachten opschrijven, en de huisarts blijft maar beweren dat ik kerngezond ben, dan pest je jezelf niet met onderzoeken, maar hoop je dat ze een keer wat vinden!
En of er niets uitkomt, dat weet je van te voren natuurlijk niet.
Ik ben het in dit geval met je eens :wink:

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 22 jan 2007 16:40

Nouja, ik kan jullie wel laten weten dat ik bang ben geworden.. Bang, omdat ik nou weer ziek ben, me helemaal gebroken voel enso.. Bang dat het gewoon iets anders is dan CVS

Terug naar “Archief”