Ikke21 schreef:connie schreef:als jezus erniet was geweest hadden we nooittot god kunnen komen
door jezus zijn verlossing hebben we de toegang om weer tot god te komen
door het bloed van jezus zijn we gereinigt van al onze zonden
hij heeft het volbracht op golgoltha
amen
Geloof je wel in de ellende, verlossing, dankbaarheid??
Ff wat anders, waarom moet je altijd amen achteraan??
Ja natuurlijk geloof ik daar in, maar het grote verschil met jouw is dat ik niet in die ellende blijf, maar met vreugde de poorten van Sion binnen ga, net als David. Mikal, de vrouw van David, verachtte david daar om:
2 Samuel 6:16
Toen de ark des HEREN de stad Davids binnenkwam, keek Mikal, de dochter van Saul, door het venster en zag koning David huppelen en dansen voor het aangezicht des HEREN; en zij verachtte hem in haar hart.
2 Samuel 6:20-21
20 Toen David terugkeerde om zijn gezin te begroeten, ging Mikal, de dochter van Saul, David tegemoet, en zeide: Wat een eer heeft de koning van Israel zich thans verworven, dat hij zich heden ontbloot heeft ten aanschouwen van de slavinnen zijner dienaren, zoals een lichtzinnig man zich schaamteloos ontbloot!
21 Maar David zeide tot Mikal: Voor het aangezicht des HEREN, die mij verkoren heeft boven uw vader en boven heel zijn huis om mij aan te stellen tot vorst over het volk des HEREN, over Israel, voor het aangezicht des HEREN heb ik gedanst.
Wat zag Mikal niet, waarom David dit deed? Mikal was wat dat betreft hetzelfde als Kain, jaloers omdat God naar David omzag.
Mikal werd door God gestraft hiervoor. Zij bleef kinderloos.
2 Samuel 6:23
Mikal nu, de dochter van Saul, bleef kinderloos tot de dag van haar dood toe.
Oordeel niet te vlug, want je kunt tegen God oordelen.
Nee wees blij als iemand blij is, omdat God in zijn of haar leven is gekomen. Wees bedroeft bij mensen, die moeiten te verduren hebben. Dans met degenen die willen dansen voor hun God.
Geef liefde, die Yeshua heeft gegeven, want daar heeft Yeshua ons tot geroepen om liefde te geven en niet om te oordelen.
Hier een aantal uitspraken van Yeshua om over na te denekn.
Mattheus 20:28
gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen, maar om te dienen en zijn leven te geven als losprijs voor velen.
Mattheus 10:34
Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde ; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
De volgende is bijzonder sterk.
Mattheus 9:13
Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
Johannes 12:47 En indien iemand naar mijn woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen , doch om de wereld te behouden.
Oordeelt niet, opdat gij niet veroordeelt wordt (zoals Mikal).