klaretaal schreef:Oh ja? Ik vraag me af waar je deze hemelse kennis vandaan haalt. ben je er soms al geweest..? Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje eng 'wij<->zij-denken'. tuurlijk moet jij volgens jouw principes van de onfeilbare waarheid van de bijbel uitgaan,
Dat stuk is erg neerbuigend tegenover iedereen die respect heeft voor de bijbel, en daar zijn er hier volgens mij aardig wat mensen van die dit boek erg respecteren

.
klaretaal schreef:maar ook die biedt genoeg handvaten om te kunnen geloven dat uiteindelijk ALLE mensen tot God komen, one way or another. ook boedhisten dus.
Eén quote en weg is je stelling dat de bijbel genoeg handvaten biedt om one way or another bij God te komen:
"Ik ben de weg, de waarheid en het leven" - Jezus Christus
Of in andere woorden, alleen Jezus biedt mensen een weg tot God aan en niet Boeddha. Alle mensen kunnen wel tot God komen, maar alleen door Jezus.
klaretaal schreef:(Trouwens, waar wás Jezus eigenlijk al die tijd tussen zijn 12e en zijn 30e..? misschien wel op reis door het verre oosten.......?)
Pure speculatie waar je niets aan hebt en wat je nooit kan bewijzen.
klaretaal schreef:verder spreek je jezelf een beetje tegen; alle in naam van christus gevoerde oorlogen werden gevoerd door mensen met verduisterde harten; maw; door christenen wiens harten waren verduisterd.(?) maar ze komen wel met z'n allen in de hemel.... goh, zo kan je alles wel goedpraten.
Net sprak je met je stelling over de bijbel jezelf nog tegen, maar goed, dat was iets anders. Die kruistochten waren meer gevoerd uit politieke redenen, dan uit geloofsovertuigingen. Duizenden christenen werden echter misleid door de paus waardoor ze meededen aan deze oorlogen. De inquisitie van de katholieke kerk had niet als doel mensen tot het ware geloof te leiden, maar om ze koste wat kost onder invloed van de katholieke kerk te houden. Het was puur uit machtsoverwegingen.
Deze tijden zijn echter voorbij en het is niet nodig om telkens oude koeien uit de sloot te halen.
--------------
Maar kunnen we weer terug naar het onderwerp? Het lijkt er namelijk op dat we enigzins zijn afgedwaald van waar het eigenlijk over ging

.