geen kinderen ???---

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 okt 2006 10:06

Lalage schreef:Door alle tv-programma's over opvoeding ben ik haast gaan denken dat alle kinderen vervelende etters zijn, maar dat blijkt dus wel mee te vallen :)

ik heb eerder het probleem dat ik de ettertjes eigenlijk wel erg leuk vind! :lol:
Juist ontzettend gaaf als je kinderen een dag onder je hoede hebt die niet echt makkelijk zijn en dan toch zorgen dat ze een toffe dag hebben en het goed gaat.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 20 okt 2006 10:12

Een dag ja, maar als het je eigen kinderen zjin heb je ze 365 dagen per jaar onder je hoede..
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 okt 2006 10:15

Dan nog denk ik dat ik het niet heel erg zou vinden. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar toch trekt het mij wel. vind het heerlijk om bij mijn zus op te passen: 3 kids, waarvan 1 een mega driftkikker en 1 enorme dosis ADHD heeft. En dan echt niet 1 dag. Heb regelmatig meerdere dagen voor ze gezorgt
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 okt 2006 15:33

windekind schreef:Een dag ja, maar als het je eigen kinderen zjin heb je ze 365 dagen per jaar onder je hoede..

hier ben ik t dus echt mee eens!!! ik denk dat mensen dat wel eens onderschatten!!!

andere kinderen zoals oppaskinderen maak je maar eenkorte tijd mee.. ook al maak je ze langer mee, je bent en blijft niet hun moeder dus altijd anders

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2006 15:54

Het lijkt me sowieso een enorme verantwoordelijkheid, kinderen.
Mijn vriend en ik willen niets liever dan een kindje van onszelf, maar de komende 3 jaar niet. We willen eerst samen ons hele leven opgebouwd hebben, en er toch heel bewust over nadenken. Want 365 dagen per jaar, zit je er toch mee, en dat is niet zomaar iets, zelfs al hebben ze geen ADHD of zijn het geen driftkikkers
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 20 okt 2006 15:54

Lalage schreef: Door alle tv-programma's over opvoeding ben ik haast gaan denken dat alle kinderen vervelende etters zijn, maar dat blijkt dus wel mee te vallen :)

:mrgreen: welkom in the real world...btw...ik ben absoluut geen kinderhater hoor, ik werk fulltime met ze en vind het stuk voor stuk schatten, maar dat betekent nog niet dat ik er zelf ook al aan toe ben...vooral omdat ik vrijgezel ben :wink:
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 okt 2006 20:25

windekind schreef:Een dag ja, maar als het je eigen kinderen zjin heb je ze 365 dagen per jaar onder je hoede..

(Je eigen) kinderen zijn echt geen 365 dagen per jaar, 24 uur per dag ettertjes hoor!

Een van onze kinderen is bepaald niet de makkelijkste maar juist als je bijv. iets met hem alleen doet is hij zo lief, dat is juist geweldig. Dan raken alle vervelende dingen naar de achtergrond.

@ Lalage:
Ik vind het wel jammer dat ik niet wat voorbeeldjes hebt, want je moet toch op een gegeven moment kiezen of je zelf wel of geen kinderen wilt.

Wij dachten er ook nooit zo bewust over na "wanneer we ze wilden". We hadden het er wel eens over maar nooit over een "eigen kind". Ineens viel het mij op dat mijn man best vaak over een bepaald kind sprak. Ik vroeg hem of hij soms kinderen wilde? Ja, dat bleek hij wel te willen. Toen ik er zo over nadacht leek het mij ook wel leuk.......

Daarna was ik dus in no time zwanger.

Er zijn echt wel eens momenten waarop we elkaar aankijken en zeggen: hoe kwamen we ooit op het idee?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 okt 2006 23:24

Annet: dat is toch gewoon een oergevoel dat op een gegeven moment komt opzetten en dat volgens mij wel getriggerd wordt door kinderen in je omgeving (euh die wij dus amper hebben). Maar voorlopig heb ik genoeg aan m'n man :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 okt 2006 23:42

Ooit komt het misschien wel...........

en anders toch niet? Heb er ook in de familie die heel lief en goed en geweldig zijn voor mijn kinderen maar absoluut zelf nog niet aan kinderen toe zijn. Laat hun dan lekker lieve suikeroom en tante zijn voor mijn kinderen! Hebben die ook es een extraatje!

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 21 okt 2006 10:02

Daarna was ik dus in no time zwanger.

En nog 3 keer... :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 okt 2006 10:21

*Annet* schreef:Ooit komt het misschien wel...........

en anders toch niet? Heb er ook in de familie die heel lief en goed en geweldig zijn voor mijn kinderen maar absoluut zelf nog niet aan kinderen toe zijn. Laat hun dan lekker lieve suikeroom en tante zijn voor mijn kinderen! Hebben die ook es een extraatje!

jammergenoeg heb ik niet veel kinderen in mijn omgeving :?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 okt 2006 10:45

Hebben ze bij jullie in de gemeente geen kindercreche?

Heb je nooit een oppasadresje gehad? Je hebt er nu misschien geen tijd voor, anders zou je kunnen overwegen om misschien eens ergens op te passen.

Anders moeten we maar keer een meeting houden met de kinderen erbij! Kun je je lol op!

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 22 okt 2006 10:50

Een meeting met kinderen.... en dan bepaalde forummers als vrijwillige oppas??!? :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 okt 2006 11:05

Goed idee!

Dan dus die lui als oppas die geen ervaring hebben met kinderen.

Weet zeker dat dat goed komt.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 22 okt 2006 11:27

*Annet* schreef:Hebben ze bij jullie in de gemeente geen kindercreche?

Heb je nooit een oppasadresje gehad? Je hebt er nu misschien geen tijd voor, anders zou je kunnen overwegen om misschien eens ergens op te passen.

Anders moeten we maar keer een meeting houden met de kinderen erbij! Kun je je lol op!

Ja! Goed idee! Ik weet wel een paar refowebbers die graag op de kids willen passen.. Smurffie?? Hehehehehe..

Terug naar “Archief”